Oh huh?? Nee mijn dikke vingers weer waarschijnlijk
Oh gelukkig! Ik had al bijna een PowerPoint presentatie paraat over waarom ik toch super van mijn hond hou en waarom ze me alles waard is
Haha nee hoe zou je niet van Pasta kunnen houden, omg komt niet eens in mij op. Ik herken juist veel in je verhaal van toen ik net een hond had geadopteerd. De stress en de zorgen, zo veel gelezen, gekeken, zo vaak naar de dierenarts. Ik was er ook veel te naïef ingegaan met een veel te getraumatiseerde hond en een romantisch beeld van er een redden. En al die stomme bemoeizuchtige opmerkingen op straat, van met name witte oude mannen!? I was not prepared.
Hoe waaks zijn jullie honden in het donker maar vreemden? Mijn hond vind elk persoon super leuk. Hij is ook altijd nieuwsgierig als we tijdens ons laatste rondje langs hangjeugd lopen, of langs andere figuren die liever buiten in de vrieskou zitten. Gisteravond stond er een man en op 50m afstand begon onze hond heel diep te grommen naar hem. Ik wilde me daarom omdraaien maar kreeg hem moeilijk mee. Ik ken dit helemaal niet van hem en zat daarom een beetje te denken wat een reden zou kunnen zijn. Is het echt gericht op een persoon? (qua geur of houding) of zit het voor honden in iets anders? Ik vond ‘m daarna ook nog bijzonder alert. We wonen op een stuk waar veel mensen lopen, dat was verder geen probleem toen ik hem uit het moment haalde.
Voor de context: Mijn hond heeft nog nooit naar een mens gegromd dus toen hij begon keek ik nog om me heen welke hond er aan het grommen was zo vlakbij. ik vond laatst ook resten van iemand die crack had gerookt voor onze deur, maar heb hem ‘s nachts niet gehoord hierom terwijl hij dit sowieso gehoord moet hebben.
Mijn hond vind iedereen leuk. Behalve aangelijnd sommige honden.
Als donker is merk ik dat hij sneller buiten blaft.
Meestal naar andere honden of als iemand aan de deur staat.
Maar als hij gromt naar een persoon zou ik de hond vertrouwen. In mijn ogen hebben ze gewoon extra zintuig daarvoor. Vooral als ze verder niet doen en geen trauma hebben.
Mijn hond is sinds eergisteren aan de spuitpoep, letterlijk spuitpoep…als een hogedruk spuit.
Heb al 4 keer de vloer en de muren moeten schoonmaken. Vind het zo vervelend voor haar, maar ze is verder (gelukkig) niet ziek dus ik vind het ook vervelend voor mezelf want ik blijf vannacht wakker om haar uit te laten rond 3 uur, voor t geval ze anders de woonkamer weer een bruine makeover geeft.
Gelukkig heb ik ook weekend.
Over de poepbacterieën maak ik me later wel zorgen
En waarom voel je de behoefte om dit te delen?
Leuke woordkeuze, “De behoefte”, maar als je hier problemen mee hebt verwijs ik je naar het topic voor “Wat je even kwijt wil, gecensureerd voor tere zielen”.
Bedankt voor de empathie.
Mijne is een angstige blafferd die denkt dat ze een grote enge boerderij waakhond is. Als ik haar streng toespreek wanneer ze begint te grommen dan houdt ze weleens op. Maar soms ben je te laat en dan sleur ik haar snel weg.
Overigens geldt dit alleen wanneer ze aangelijnd is. Als ze losloopt kan ze zich beter gedragen.
Hmm ja dan vertrouw ik er voortaan wel op. Ik dacht dat hij dat gen miste tbh. Ik ben eerder wel eens lastiggevallen rond 07:00 door een man. Toen ging hij vet enthousiast kwispelend naar hem toe en ik wilde alleen maar weg. Vond dat toen echt rot, maar toen was hij nog maar een jaar oud, wellicht lag het daaraan.
@Bertha ik had idd dat artikel gevonden maar vond ‘m lastig te rijmen omdat ik niet het idee had dat hij mij wilde beschermen, maar gewoon aansloeg op een persoon. Denk dat hij idd wel in zo’n freeze zat. Hij was echt klaar voor actie zeg maar.
Klinkt ook heftig met die gekkies die ik nu beschrijf maar woon wel in een heel leuke buurt haha. Wel in een stad en dichtbij een station dus dan heb je wat meer volk.
Haha ik vind dit zo leuk. Soms denkt die van mij van veraf een ander dier te zien maar dan is het een verdwaalde plastic zak of zo’n boodschappentrolley Moet daar altijd heel erg om lachen.
Hahaha aw ja Pasta heeft best hoge prey drive en “jaagt” soms op voorbij dwarrelende blaadjes Zo teleurgesteld dat ze dan een krakend blaadje te pakken heeft in plaats van een eekhoorn ofzo haha
Hahaha ja true. Hoe vaak een koffer of boodschappentas een hond is in de verte.
Mijn hond vind ook iedereen leuk/wel prima, maar ik merk het wel aan hem als iemand slechte intenties heeft dan kan hij ook inderdaad gaan grommen. Buiten doet hij eigenlijk geen aandacht besteden aan voorbijgangers, ook in het donker niet. Dus als ik dan een keer zie dat hij ineens gefocust is en zich anders gedraagt ga ik ook direct weg en vertrouw ik op zijn intuitie. Hij heeft zich namelijk ook eens zo gedragen terwijl we (dacht ik) alleen liepen, toen vond ik het gek dat hij zo deed maar zag later ineens iemand verdekt opgesteld staan.
Ik heb vandaag weer de chihuahua van mijn tante te logeren en mijn hond wil haar ineens bereiden. Ze is al zeker 6x bij ons geweest en toen vertoonde hij dit gedrag helemaal niet. Hij zit ook de hele tijd onrustig te doen en te janken. Laat haar geen seconde met rust zodra ze loopt, terwijl hij toch gecastreerd is. Iemand een idee hoe dit gedrag ineens ontstaat? Ze is niet loops verder.
Bedankt nog voor de tip om ontlasting mee te nemen voor Giardia! Dat was het gelukkig niet.
Naast de klachten die hij heeft ziet hij er verder topfit uit, energiek, geen doffe huid, geen oog en oorklachten dus daarmee sluit ze een allergie of intolerantie uit. Waarschijnlijk is het ‘gewoon’ een gevoelig maag/darmstelsel. Iets wat ik eigenlijk al langer roep, zelfs voor zijn misselijkheid al. Dus fijn om dat nu in ieder geval bevestigd te hebben. We gaan nu licht verteerbaar voedsel proberen. Lam dus of zoals ik hier ook las hert dacht ik. Ook de tip gekregen om hem elke dag pre/probiotica en groente te gaan geven. Ook nog maar verder om nog meer alleen maar natuurlijke snacks, maar dat deden we gelukkig al voor een heel groot deel. Ik ben benieuwd wat het resultaat hiervan gaat zijn!
Ben helemaal niet zo’n doorgeslagen dog mom, maar wat ik dus wel echt leuk vind is dat je op zo’n veldje op een gegeven moment bijna alle honden kent, haha, stuurde net een filmpje naar m’n vriend vanaf daar en hij ook zo: “heee Olaf, Frits, Laika, Sjors, Rico, en wie is die kleine witte?” Heerlijk.
Er is hier weleens geopperd om een hondenvriendenboekje te maken. Want niemand hier onthoud al die namen
Ja wij wilden ook al een boekje maken met foto’s en namen, of een app ofzo, maar de meesten ken ik inmiddels wel hier in het bos.
Zo herkenbaar, tijdens corona leek het soms wel een cult…een groep honden aan het spelen en allemaal mensen er in een rondje omheen
als ik bepaalde honden een lange tijd niet zie vraag ik ook aan anderen of ze iets weten. Op een gegeven moment ga je ze toch misse