Hondentopic

Ik droog mijn hond als ie erg vies is af met een microvezel dweil van de action, zo’n lichtblauwe. Daarna laat ik hem in de gang even opdrogen op zo’n microvezel badmat ook van action haha. En dan is ie na een half uur droog en schoon en hoef ik alleen de gang te zuigen omdat al het zand dan daar ligt.
Mijn hondenuitlaatservice weet ook dat hij bij terugkomst in de gang moet blijven.

@Bertha hij is meestal nog zeik nat als hij daar is geweest, het is echt blubber zegmaar haha. Ik kan hem wel afspoelen maar alsnog mag ik dan de hele badkamer gaan schoonmaken (want overdreven enthausiast in het water haha)

@Ludo o die moet ik ook eens gaan opzoeken! :blush: al laat meneer zich amper afdrogen omdat ie dan liever in de handdoek hangt :see_no_evil:

Ik droog hem dus gewoon grotendeels af, de rest regelt zichzelf wel! Heb ook van die huisdier poetsdoekjes van Kruidvat voor als er een plekje wat viezer is. Voor t afdrogen gebruik ik altijd van die reis handdoeken van decathlon, zijn er ook in xxl en daar gaan haren niet zo aan zitten als bij gewone handdoeken.

@Helianthus @Rebus Ik zoek in Wageningen. Het is overigens alleen voor sporadisch, als ik een keer de hele dag op de uni zit en niet genoeg tijd heb in de pauze om naar huis te gaan. Voor z’n sociale skills is het niet nodig want we wandelen vrijwel dagelijks met meerdere honden in het bos en de hei.

Dat is een fabel/verouderde informatie. Onderzoek heeft aangetoond dat er geen verschil zit tussen maagkantelingen bij honden die rust kregen na het eten of beweging. Lichte beweging verminderde het risico juist iets.

Dat kun je inderdaad bijboeken haha :joy::joy:

Ik denk dat het is omdat ze ook trainen door de dag heen, maar zelfs als je er een zonder training zoekt ben je nog 35 dollar kwijt.

Ah jammer, ik ken wel een aantal adresjes maar allemaal in het oosten van Brabant…

@Loxodonta Bij ons in de stad is het inderdaad ook 17,50 per dag. Onze hond kan absoluut niet alleen zijn dus die gaat twee keer per week. Je moet wel even uitzoeken of sporadisch naar de opvang daar überhaupt kan, want hier is bv er eentje in de stad waar je minimaal 1x per week moet afnemen en die waar mijn hond heen gaat zit op de dinsdag en donderdag helemaal vol.

Voor af en toe zou je evt ook via hondenoppas.nl of soortgelijke sites iemand in de buurt kunnen zoeken. Daar kan je vaak wel wat goedkopere oppas vinden. Wij hebben zo ook een fijne hondenoppas gevonden die maar 2 straten verderop woont, ideaal.

Ja ik ken het, zo kwamen mensen ook bij mij toen ik nog oppas was. Ik wil zelf liever dat Miko in een groep honden de hele dag buiten kan spelen, andere soort oppasadresjes hebben we al genoeg gelukkig.

In Arnhem heb je doggies dig it en in Elst t Klooster. Pixel ging in Oosterbeek een jaar lang bij een meisje die elke dag 8 honden opving, maar zij is gestopt. Haar hadden we via hondenoppas.nl gevonden, dus wie weet wat je ooit via zulke sites tegen komt!
Opvang of een oppas is voor ons echt onmogelijk geworden omdat Pixel alles eng vindt :upside_down_face:

Dat is nieuw voor mij, goed om te weten.

Oh dat lijkt me super lastig dan! Kan Pixel wel goed alleen thuis blijven dan? Anders ben je helemaal zo beperkt.

Oh ja kijk hoe knap!!!

Nee we zijn best beperkt inderdaad, laten hem max 3-4 uur alleen. Ik werk maar 1-4 uur per maand dus ben bijna altijd thuis.

We hebben al best wat speelgoed en knuffel voor onze hond dus sinds kort een houten kistje waar we alles indoen. Maar meneer vindt het echt niet leuk en binnen de kortste keren ligt alles weer door de hele kamer :rofl:

Haha herkenbaar! Ik ruim op z’n minst 5x per dag de hele bak speelgoed opnieuw op :joy: soms zit er nog geen 10 minuten tussen.

Leuk om al die dagritmes te lezen, typisch dat ze na het eten altijd willen spelen he? Lucca gaat dan ook als een bezetene achter haar kong aan.

Hebben jullie trouwens nog tips voor leuke speeltjes voor echte slopers? Ik heb al een beetje rondgekeken op internet maar je komt toch snel op een kong uit en die hebben we al. Knuffels en flostouwen vind ze helemaal niet interessant. De kong en balletjes wel, maar ze heeft nu al 3 ballen kapot gebeten (waren van die plastic ballen van de action en deze wil ik niet meer geven want ik ben bang dat ze het plastic opeet). Helaas is ze ook begonnen met het slopen van haar eigen mandje, onze schoenen/slippers als er een in de kamer slingert en haar schapenvel waar ze op ligt als wij op de bank zitten. Dat is natuurlijk niet te bedoeling. Iemand hier ervaring mee en tips?

Hierbij nog even een foto omdat ze natuurlijk ook heel erg lief en schattig is :heart_eyes:

Chuck it ballen zijn heel stevig en krijgt mijn hond niet kapot nog.

Onze hond heeft allerlei trauma’s en is ook bang voor onweer/vuurwerk. December is dus altijd een ramp. Ze beginnen hier in november al te knallen, dus dan wil hij niet meer naar buiten en gaat in huis z’n behoefte doen. Wil ook niet in de tuin. Dit jaar hadden we Zylkène voor hem gehaald voor de hele maand december. Heeft wel geholpen, normaal bibbert en hyperventileert hij heel vaak, dat heeft hij nu echt alleen om 31 december, 00:00 uur gedaan toen alles losbarstte. Maar het helpt niet voor naar buiten willen. Nu is het natuurlijk weer rustig qua vuurwerk (af en toe hoor ik nog wel een knal in de verte) maar meneer weigert nog steeds naar buiten te gaan. Ik “dwing” hem nu om mee te gaan en als ik hem eindelijk zover heb, vindt hij het ook prima, zo lang hij geen knallen hoort. Maar het is elke dag weer hetzelfde liedje: totaal geen enthousiasme als ik de lijn pak en moet hem de eerste meters echt meeslepen. Hij probeert dan steeds z’n halsband af te krijgen, zodat hij naar huis kan rennen. Hij heeft best wel overgewicht, omdat hij dus zo weinig loopt. Heeft iemand een tip hoe ik hier mee om kan gaan, want weet het niet zo goed meer…

Ik zou naar een hondengedragsdeskundige gaan voor hulp en een tuig kopen waar hij niet uit kan ontsnappen. Een gedragsdeskundige kan ook meedenken over passende medicatie.