Huidaandoeningen

Ik vond de droogte idd ook het ergst. Ik zou kijken naar hele milde facewash en voedende cremes en veeeeeel lippenbalsem. En uiteraard veel water drinken.
Voor mij is het al bijna 10 jaar geleden maar ik heb toen geloof ik ultrabland van lush gebruikt als facewash bijv. en arganolie :’) Dat zal allemaal niet zo goed zijn maar om maar aan te geven hoe droog het was… ik smeerde er pure olie op. Dream Cream van Lush vind ik ook altijd fijn maar wederom: gewoon een fijne voedende creme is belangrijk.

1 like

Toch voor je huid? Ik ben ook aan het bedenken of ik ermee ga beginnen dus ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. @Karl_Lagerfeld heeft het volgens mij ook geslikt (sorry als dat niet zo is!)

Yess, ik heb inmiddels echt alles geprobeerd qua crèmes en antibiotica (die trouwens heel goed werkte toen ik eraan zat maar daarna kwam alles terug) en m’n huid blijft slecht. Dus ben het zó zat en de dermatoloog denkt ook dat dit als enige nog kans maakt. Zie er best wel tegenop maar ik ben er zo klaar mee

Ik heb exact hetzelfde, doxy werkte ook supergoed voor mij zo lang ik het slikte en daarna kwam het gewoon terug.

Oh goeie! Mag ik je daar misschien over dm’en? Mocht het niet werken, weet ik dat in ieder geval :sweat_smile: (en als ik dat tzt heb ben ik waarschijnlijk vergeten dat je dit hebt gezegd hahah)

En thanks voor de tips allemaal!

Jaaa! @Evert Ik heb het gebruikt, heel tevreden over de resultaten. Bijwerkingen vielen ook mee, wel inderdaad een hele droge huid en ogen. Maar ook goede producten gevonden die daar bij hielpen.

Weleda skinfood, bepathen (lippen en oogleden) en lipikar baume van la roche posay. En citaplast van la roche posay lijkt me ook super maar heb ik toen zelf niet gebruikt.

Heb nu nog altijd best wel een zuivere huid en is volgens mij al 5 jaar geleden nu?

Ohja dat klopt dat werkte inderdaad ook top!

1 like

@Evert voor mij werkte het ook goed! Ik was toen daarvoor gestopt met de Diane 35, kreeg na een jaar ofzo ineens weer heel heftige acne alsof ik 13 was en toen na een tijd ben ik aan de roaccutane gegaan. Het is daarna nooit meer zo erg geweest, maar ik ben toen na een jaar ofzo wel weer aan de pil gegaan (geen diane 35 meer maar toch, het is bij mij wel echt hormonaal).

1 like

Ik heb last van heel veel fibromen. Die blijven soms hangen aan kleding/kettingen (ook rondom beha sluiting en in mijn hals). Vlg de huisarts/dermatoloog vrij onschuldig wel.
Nu kom ik 2 soorten behandelingen bij div huid therapeuten tegen: met stikstof (Cryopen) en weg branden (Zapper). Weet iemand welke beter werkt?

Met cryo worden ze bevroren, doet op het moment geen pijn want de kou verdoofd. Maar je werkt vaak minder secuur, vooral als de fibromen klein zijn. Hierdoor kan meer huid dan nodig beschadigd worden wat je tijdens het herstel merkt. Daarna zie je er niks van. Ik vond het herstel vrij lang duren, maar dat kan ook omdat ze toen hadden over behandeld.

Met de zapper/elektrocoagulatie kan je veel secuurder werken, maar doet wel pijn. En het ruikt vies, want je bent weefsel aan het weg schroeien.

1 like

Dankjewel hier heb ik veel aan!

1 like

Is er iemand hier wel eens bij een medisch psycholoog geweest vanwege klachten bij huidproblemen? Ik ben daar nu naar doorverwezen omdat ik de jeuk en vermoeidheid bij mn urticaria echt lastig vind om mee om te gaan, maar vind het lastig wat ik kan verwachten (en ergens ook wel bang dat ik niet door de intake kom daar en het dan zonder hulp moet oplossen want weet echt niet meer zo goed hoe)

3 likes

Bedoel je om cgt te doen? Ben je inmiddels begonnen?

Ik zit in een soortgelijke situatie en heb geen stappen genomen omdat ik juist het serieus genomen worden en strijden om klachten even niet meer aan kan.

Ik ben vorige week begonnen met CGT ja!

Ik merkte juist bij mijn intake dat ze heel erg uitgingen van mijn beleving van klachten en kreeg helemaal niet het gevoel te moeten bewijzen dat het erg genoeg was behalve gewoon te vertellen hoe ik me voelde. Viel me erg mee! Ik krijg waarschijnlijk wel een relatief kort traject omdat ik geen stoornis volgesn DSM heb maar hoop dat dat ook al wat verlichting kan geven

Hangt urticaria samen met vermoeidheid? Ik heb urticaria factitia, wel heel anders misschien, maar altijd al het gevoel gehad minder energie dan gemiddeld te hebben. :exploding_head: Als het zo is

2 likes

Ja kan wel. Komt bij mij wel door meerdere dingen, ik word 's nachts vaak wakker van de jeuk dus ik slaap veel slechter, ik slik een hoge dosis antihistamine waar ik vermoeid van raak en ook wel de urticaria zelf. Merk dat vooral op momenten dat het echt heftig is en over m’n hele lichaam zit, dan ben ik de dagen daarna echt kapot. Maar lijkt me ook niet zo gek, 't is toch een soort grote ontstekingsreactie die je dan hebt, dus kost ook energie.

1 like

Ik heb lichte tot medium psoriasis plekjes in mijn gezicht en hoofdhuid. Al jaren van alles geprobeerd. In de winter heb ik het erger dan als het warm is.

Nu las ik veel dat infra rood lampen/therapie goed werken. Mijn moeder had nog eentje staan voor haar rugpijn, ik ga nu al een paar weken iedere avond 15 min bij de lamp zitten. Mijn plekjes zijn nu weg! Alleen bij 1 wenkbrauw is die wat hardnekkiger. Geen idee of dit toeval is of beginners geluk maar ik dacht ik deel de tip hier!

Zo een lamp:
Bekijk Panacea Infraroodlamp voor Spieren en Gewrichten Infrarood Paneel 300w op: Panacea Infraroodlamp voor Spieren en Gewrichten Infrarood Paneel 300w | bol.com

6 likes

Ik heb eczeem op m’n oogleden. Heb ik al wel eens eerder gehad, volgens mij is het een reactie op bepaalde oogmake-up. De vorige keren het vanzelf over, maar nu zit het er al weken en de vlek wordt steeds groter. Ik gebruik uiteraard geen make-up meer, en verder smeer ik vaseline om het vet te houden. Kan ik verder nog iets doen met vrij te verkrijgen producten?

1 like

Ik vind de exceem crème van bepanthen heel fijn. En juist op mijn oogleden.
Iets minder makkelijk verkrijgbaar maar ook heel fijn zijn:
Bioderma atoderm intensive eye
Eucerin atopi control gezichtscrème

1 like

Deze is fijn voor de gevoelige huid:

5 likes