ik heb echt een irritant gevoelige huid (ook bekend met eczeem trouwens, maar dat vooral op mân armen en hoofdhuid) en met scheren is het echt iedere keer vragen om ellende, en dan niet eens alleen bikinilijn, maar ook echt mn bovenbenen zitten heel snel onder allerlei rode bultjes, ook soms soort puistjes al dan niet met ingegroeide haren en ik heb ook vaak dat er gewoon haren deels onder mân huid groeien (vooral onderbenen dan weer). Dus wat het nou precies is? Of misschien dat het meerdere dingen door elkaar zijn.
Het lijkt vooral ook erg aan de achterkant van mn bovenbenen zo net onder mân billen, maar ik heb ook best vaak van die bultjes echt op/tussen mân billen waar ik het niet scheer, dus het is ook niet per se alleen dat. Maar wel echt dat ik denk; dit is toch geen gezicht zo. Gelukkig is het momenteel toch geen korte broeken/bikiniweer, maar ik word er wel een beetje gek vanâŠ
En ik heb al allerlei dingen geprobeerd erop te smeren en misschien ben ik niet consequent genoeg hoor en hou ik het niet lang genoeg vol, maar het voel echt als een gebed zonder einde op deze manier. Kan me ook helemaal niet herinneren dat ik dat jaren geleden ook had eigenlijk. Wel gewoon de scheerirritatie/bultjes bij bikinilijn enzo, maar niet zo helemaal op mân billen en benen ook.
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben en nog tips of kan een huidtherapeut oid hier iets mee? Ik heb over de jaren zoveel verschillende middeltjes gekocht (aha/bha/ dat glycolic spul van the ordinary, gladskin, van die rollers tegen scheerbultjes) om erop te smeren waarvan niks blijvend hielp - dus om nou weer het zoveelste ding opnieuw te gaan kopen en proberen schiet denk ik ook niet per se op. Of ja, ik ben ook dus niet zo goed in zoiets blijven volhouden qua smeren vrees ik, dus dan is het ook lastiger om te zien wat werkt 
Oh hmm ik heb nog even gegoogled ook en misschien lijkt het ook wel op keratosis pilaris? ik dacht dat dat vooral een ding was op de bovenarmen. Zou het zinvol zijn om dan naar een huidtherapeut te gaan voor advies oid, heeft iemand daar goede ervaringen mee? Ik vermoed dat het dan uiteindelijk alsnog op mân eigen discipline aankomt qua eraf blijven, smeren etc, maar misschien dat dat een soort beginnetje kan geven