Huidaandoeningen

Eucerin douche olie is ook heel chill. Weet niet of diegene psoriasis heeft op het lichaam of het gezicht?

Combi van bad (dode zeezout, goed voor psoriasis) en daarna nadouchen met doucheolie is heel fijn voor de huid! Schilfertjes zijn dan losgekomen en de doucheolie verzacht dan de huid :blush:

5 likes

Ik ga (als mijn bloedwaarden goed zijn en niet zwanger blijk) starten met Roaccutane. Ben echt al jaren in gevecht met mijn huid, en terwijl mijn huid nu redelijk rustig is, wilde de dermatoloog het toch voorschrijven. Hoop echt dat mijn huid over een jaar weer mooi is.

Was ook bang dat ik in discussie moest gaan, omdat ik niet hele erge acne heb, maar de arts was echt super chill.

3 likes

Succes! Hopelijk vallen je bijwerkingen mee. Je vindt in dit topic veel tips voor producten tijdens je kuur. Heb er zelf ook veel ervaring mee.

3 likes

Mijn God ik zit weer met zo’n urticaria opvlamming dat ik echt niet weet waar ik het zoeken moet, zoveel jeuk en pijn ugh. Vraag me echt af of ik hier ooit nog vanaf ga komen

Ja geen huidaandoening, maar ik krijg sinds een aantal jaar van die rode stressvlekken zodra ik iets ook maar een klein beetje spannend vind
 Ik merk het zelf niet eens, maar iemand anders benoemt het dan. Zo irritant. Kan er ook niets tegen smeren natuurlijk.

Ja had ik vooraf even gedaan, maar heeft dus niet geholpen
 Ik had ook net een vrij open hals aan qua kleding, niet zo handig. En een warm wollen vest.

Herkenbaar! Ik ben ook onlangs weer begonnen en ook last van van die kleine onderhuidse bultjes. Ik twijfel of van merk switchen wellicht nog helpt. Welke gebruik jij?

Ohhh krijg je dit van azelaic acid? Ik ben er ook mee begonnen (om de avond) en gebruik sinds 3 maanden ook een (lichte variant) retinol en bedacht me gisteren nog dat het eigenlijk alleen maar erger lijkt te worden i.p.v. beter. En dat de ‘purging’ periode van retinol toch wel voorbij moet zijn
 maar misschien niet van de azelaic acid?

Ik gebruik die van The Ordinary en ik denk nu 6 weken ofzo? Alleen met minder regelmaat omdat het vaak op mijn ogen slaat (waar ik het niet dichtbij smeer, maar mijn ogen zijn heel gevoelig voor heel specifieke producten :sweat_smile:)

ik heb echt een irritant gevoelige huid (ook bekend met eczeem trouwens, maar dat vooral op m’n armen en hoofdhuid) en met scheren is het echt iedere keer vragen om ellende, en dan niet eens alleen bikinilijn, maar ook echt mn bovenbenen zitten heel snel onder allerlei rode bultjes, ook soms soort puistjes al dan niet met ingegroeide haren en ik heb ook vaak dat er gewoon haren deels onder m’n huid groeien (vooral onderbenen dan weer). Dus wat het nou precies is? Of misschien dat het meerdere dingen door elkaar zijn.

Het lijkt vooral ook erg aan de achterkant van mn bovenbenen zo net onder m’n billen, maar ik heb ook best vaak van die bultjes echt op/tussen m’n billen waar ik het niet scheer, dus het is ook niet per se alleen dat. Maar wel echt dat ik denk; dit is toch geen gezicht zo. Gelukkig is het momenteel toch geen korte broeken/bikiniweer, maar ik word er wel een beetje gek van

En ik heb al allerlei dingen geprobeerd erop te smeren en misschien ben ik niet consequent genoeg hoor en hou ik het niet lang genoeg vol, maar het voel echt als een gebed zonder einde op deze manier. Kan me ook helemaal niet herinneren dat ik dat jaren geleden ook had eigenlijk. Wel gewoon de scheerirritatie/bultjes bij bikinilijn enzo, maar niet zo helemaal op m’n billen en benen ook.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben en nog tips of kan een huidtherapeut oid hier iets mee? Ik heb over de jaren zoveel verschillende middeltjes gekocht (aha/bha/ dat glycolic spul van the ordinary, gladskin, van die rollers tegen scheerbultjes) om erop te smeren waarvan niks blijvend hielp - dus om nou weer het zoveelste ding opnieuw te gaan kopen en proberen schiet denk ik ook niet per se op. Of ja, ik ben ook dus niet zo goed in zoiets blijven volhouden qua smeren vrees ik, dus dan is het ook lastiger om te zien wat werkt :sweat_smile:

Oh hmm ik heb nog even gegoogled ook en misschien lijkt het ook wel op keratosis pilaris? ik dacht dat dat vooral een ding was op de bovenarmen. Zou het zinvol zijn om dan naar een huidtherapeut te gaan voor advies oid, heeft iemand daar goede ervaringen mee? Ik vermoed dat het dan uiteindelijk alsnog op m’n eigen discipline aankomt qua eraf blijven, smeren etc, maar misschien dat dat een soort beginnetje kan geven

het kan ook nog fungal acne zijn, google daar eens op of je dat eventueel herkent? Ziet er wel anders uit dan keratosis pilaris maar ik dacht eraan omwille van de locatie. Ik had er namelijk ook last van op die plaatsen.
Het zou niet slecht zijn om er iemand naar te laten kijken die kan zeggen wat het is. Dan weet je ten minste welke behandeling nodig is.

Dat klinkt inderdaad niet heel goedđŸ˜„ had de huidtherapeut niet een alternatief voor je? Ik heb nu ook die van the ordinary en inderdaad die van Paula’s choice geprobeerd. Misschien dat ik eens ga kijken voor die van jetske ultee.

@littlenumbers gebruik je producten met parfum/ scheerschuim met parfum op/rond je benen/billen? Ik kreeg daar ook van die gekke uitslag van

2 likes

Ja ik weet ook niet zo goed wat het is, misschien ook een beetje een combi van allebei? Maar dit zou het ook wel kunnen zijn! Wat dat betreft zou het idd denk ik wel goed zijn om er iemand naar te laten kijken vanwege de nodige behandeling idd.

@Adamas hmm volgens mij niet per se maar eens op letten of ik niet wat over het hoofd zie.

Het zal ook wel niet meehelpen dat ik vrij veel in sportkleding rondwandel wellicht, met van die synthetische stofjes. Vaak al wel van tevoren en als ik niet enorm gezweet heb kan ik daar wel langer in blijven rondlopen in het weekend als ik een beetje dingen in het huis aan het doen ben ofzo. Heb ook wel katoenen ondergoed enzo maar dat bedekt natuurlijk ook niet alles, maar om nou m’n broeken steeds na 1x dragen ofzo te wassen is nou ook weer niet per se heel handig (of goed voor mn broeken)
 Misschien eerst maar even een tijdje daar wat meer opletten en vooral ook overal van af blijven :sweat_smile: en anders toch eerst eens iemand ernaar laten kijken voor ik weer van alles ga aanschaffen.

Of misschien iets van warmtebultjes/ uitslag van zweten. Ik heb hier altijd last van als ik ga fietsen met een panty. Zijn ook een soort bultjes bij mij en precies op de plekken waar jij het hebt.

Aan de mensen die isotretinoĂŻne (roaccutane) hebben geslikt: hoe lang hebben jullie eraan gezeten? Ik heb het gevoel dat mijn dermatoloog me langer wil houden voor het geld (ben sowieso echt niet te spreken over deze kliniek, en zie in de recensies op google meer mensen zeggen dat het allemaal om geld draait). Ik zit er nu 5 maanden aan, het werkt hartstikke goed. Mij was verteld 4-6 maanden, maar vanwege een relatief lage dosis zegt ze dat ik nu nog minstens 4 maanden moet. Ondanks dat ze toen we de dosis de afgelopen keer verhoogden zei dat het hiermee mst 5 maanden wss wel genoeg zou zijn. Wat zijn jullie ervaringen? Ik overweeg nu te kijken of ik een second opinion kan krijgsn bij een andere dermatoloog

1 like

Mmmm ik kan me herinneren dat ik er wel 8 maanden ofzo aan heb gezeten. Maar weet eerlijk gezegd niet meer exact want dat is al een tijd geleden. Wel langer dan 4-6 maanden!

1 like

En weet je nog iets van hoe dat toen ging qua dosering? En hoe goed het gelijk werkte?

1 like

Bij mij werkte het niet gelijk heel goed. Ik had ook wel echt heftige ontstekingen over mijn halve lichaam. Ik had geloof ik ook geen megazware dosering, maar ook zeker niet licht. Gewoon dat wat altijd aangeraden wordt in verhouding met je gewicht geloof ik. (Sorry het is echt al 12 jaar geleden!)
Het viel me wel tegen hoe lang ik er aan moest, dat wel. Maar bij mij duurde het ook wel echt even voordat het resultaat begon te geven. (en dan bedoel ik echt meer richting een half jaar dan een maand met even)

1 like

Geen probleem hoor, ik vind het heel fijn om even andere ervaringen te horen. Ja bij mij zei ze dus aan het begin al dat ik er misschien zelfs maar 4 maanden aan zou hoeven zitten omdat ik geen heel erge acnĂ© had, en vanaf maand 1, zelfs met een echt lage dosering, werkte het al heel goed. De afgelopen maanden is m’n huid ook gewoon helemaal zuiver. Dus vandaar dat ik Ă©cht niet snap dat ze opeens nog wil verlengen en ophogen. Ik slik nu volgens mij wat wordt aangeraden met mijn gewicht, en ze wil nu nĂłg hoger omdat ik weinig last heb van bijwerkingen (maar alles wordt constant uitgesteld, afspraken verplaatst, zo laat mogelijk ingepland, etc., waardoor ik dus het gevoel heb dat ze extra tijdrekken voor het geld)

1 like

Oh dat klinkt wel gek ja! Helemaal als je huid al zo zuiver is dan lijkt het me niet nodig. Ik kan me herinneren dat je wel zoveel mg in totaal binnen moet hebben, dus wellicht dat je daarom nog langer moet als je een hele lage dosis hebt? Misschien dat dat net zo werkt als met een antibiotica ofzo, maar eerlijk gezegd: geen idee meer. Het klinkt wel overbodig! Ik had echt ernstige acné dus dat duurde gewoon heel lang, maar als het al maanden zuiver is lijkt me niet nodig dat je die zooi nog langer slikt

2 likes

Ja dat rekende ze inderdaad ook uit geloof ik. Maar dan snap ik nog steeds niet hoe ze komt op nog minstens 4 maanden als ik 2 maanden (zou 1 maand zijn, wederom hun flexibiliteit waardoor ik niet eerder op spreekuur kon :roll_eyes:) de helft heb geslikt, en 3 maanden de normale dosis. Nu wil ze me dus nog 4 maanden aan een hĂłgere dosis krijgen. Dat lijkt me toch niet logisch?