Huidaandoeningen

Hallo ben jij mij :joy: ? Ik heb dit letterlijk precies allemaal

1 like

Zo’n dag dat als je in de spiegel kijkt je weet waarom mensen kijken.

Ik baal echt, ben begin dit jaar begonnen met Stelara injecties voor mijn psoriasis en doorgaans zou het minstens 7 jaar moeten werken zonder dat je weer plekjes krijgt. Heb van de week een klein plekje op mijn arm gespot en moet ook nog 5 weken tot mijn nieuwe injectie, ben bang dat mijn lichaam er al te snel aan went ofzo :disappointed_relieved: Zijn hier meer meiden die Stelara gebruiken voor Psoriasis?

Geen aandoening hier, maar wel een ‘‘rare’’ huid.
Mijn huid is heel rood. Niet een gezond roze kleurtje op mijn wangen, maar letterlijk heel mijn gezicht is vaak zo rood als een paprika.
Daarnaast heb ik een hoge talgproductie en een dikke opperhuid, waardoor ik heel veel onderhuidse ontstekingen heb en mijn gezicht er heel ‘‘ruw/hobbelig’’ uitziet.
Dit heb ik al sinds ik kind ben, het is geen aandoening maar een ongelukkige combinatie van verschillende factoren.
Ik ben jaren naar mijn huisarts, dermatologen en huidtherapeuten gegaan (niet de minste) en heb 8 maanden roaccutane geslikt.
Ik heb peelings gehad, laserbehandelingen, ipl-behandelingen en allerlei crèmes geprobeerd.
Alles bij elkaar heeft het me een godsvermogen gekost en het verschil is erg klein. :pensive:

Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik gewoon een ontzettend lelijke huid heb en er niks aan te doen is.
Ik durf niet zonder make-up de deur uit of andere mensen onder ogen te komen, dus plamuur ik mijn gezicht elke dag. Liever een witte magnum met nootjes dan een roze…

Het nadeel ervan is dat mensen me altijd beoordelen over mijn laag foundation.
Maar goed, als ik een gewone huid zou hebben, zou ik het niet opdoen.

Ok. nu ben ik klaar met zeiken :sweat_smile:

klinkt als rosacea.
Gebruik je de pil? Wat voor cremes of lotions gebruik je?

Hormonen zijn heel erg van invloed op rosacea en je kan het beste zo weinig mogelijk gebruiken op je huid. Heb je ook bultjes?

Ik heb de pil een aantal jaar gebruikt en heb nu een mirena. Verder was ik mijn gezicht met gezichtsgel van Eucarin, van dat merk heb ik ook een scrub die ik 1 keer per week gebruik en een dagcrème.
Ik heb ook bultjes, daar zit vaak talg in.

Het ding is dat het al door meerdere dermatologen en huidtherapeuten is bevestigd dat ik geen aandoening heb, maar gewoon pech.

Mijn vader heeft ook een wat rodere, onregelmatige huid.

Door de roaccutane is mijn gezicht erg droog en gevoelig geworden, waardoor ik mijn gezicht elke dag móet insmeren met een hydrateren crème.

Wauw, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Heel behulpzaam en fijn om te lezen.
Wat je zegt zet me aan het denken. Ik zit al lang te denken om mijn spiraal eruit te laten halen en compleet te stoppen met hormonen.

En nu ik terugdenk, zou het best kunnen dat het erger is geworden toen ik op mijn 16e met de pil begon.

De producten die je noemt, wil ik ook gaan proberen. En ik zal beter letter op de ingrediĂŤnten van producten.
Ik stop in ieder geval met dure bezoekjes aan huidtherapeuten.

Het is inderdaad iets waar je constant mee bezig bent. Het is zo bepalend voor je uiterlijk en hoe je overkomt op anderen.

Nogmaals bedankt voor je tips!

1 like

Ik weet niet goed of dit hier hoort of in het medische vragen topic, maar ik heb echt al ontzettend lang een wrat op mijn pols. Die is al eens aangestipt (werkte niet) en ook eens weggebrand (bleef toen even weg, is nu groter dan ooit). Hij wordt nu echt steeds groter en hij doet tegenwoordig ook een beetje pijn. Enige tips wat ik hier tegen kan doen?

is het wel een wrat?

1 like

misschien is het wel iets anders en kan je er beter door eend dermatoloog naar laten kijken. Huidkankerplekjes kunnen ook op wratjes lijken namelijk. Ik wil je niet bang maken, maar zou het toch ff laten checken.

Dat niet. Wel algemene ziekenhuizen en een huidtherapeut. Ik laat alleen door mijn ervaringen niet meer zo snel een behandeling doen. Het heeft me veel geld gekost voor een minimale verbetering.

Ik zit online te kijken, maar welke zonnebrand van la roche posay gebruik je precies? Je hebt voor het gezicht veel verschillende varianten.

Is dat toevallig vitamine a crème? Die heb ik thuis nog liggen. Ik heb al lasertherapie en ipl gehad, ongeveer 8 keer. Vond het verschil minimaal terwijl de huidtherapeut lyrisch deed over het verschil.

Het is wel echt een wrat! Heb al meerdere mensen er naar laten kijken.

1 like

Ik heb al jaren psoriasis maar de laatste tijd gaat het heel goed. Alleen merk ik nu met de winter dat het weer wat erger wordt. Met name op mn buik en ellebogen. Ik gebruik al tijden geen hormoonzalf meer ivm het dunner worden van je huid. Doe meestal wat andere vettige zalf erop, vaseline of uiercreme. Heeft iemand nog andere tips? Wil liever ook niet over de zonnebank en heb al vaak lichttherapie gehad wat maar even hielp.

1 like

Ik heb castorolie ontdekt. Ik heb geen psoriasis maar castorolie is wel een goede olie voor huidproblemen. Helende en helpende werking.
Het is wel moeilijk te smeren heel dik en blijft lang zitten. Super tegen jeuk!
Ik meng het met monoi kokosolie dan smeert het makkelijker en ruikt het lekker!

Bedankt voor de tip! Zie dat het nu in de aanbieding is bij de tuinen😀 ga het sowieso proberen

1 like

Ik wil veganisme/plantaardig eten niet op je pushen! Maar gister zag ik op fb of insta dat iemand een bericht had geschreven over dat ze zo blij was dat ze vegan is gaan eten… ook vanwege het milieu en de dieren enzo, maar ook omdat haar psoriasis erg verminderd is. Er hebben een aantal mensen op gereageerd dat dat voor hun ook zo gelde, maar dan wel voornamelijk als er heel gezond werd gegeten… dus weinig suiker en alcohol. Maar ook best een boel die zeiden dat ze geen verschil merkte. Dus ja… beetje een hit or miss, maar een tipje?

Verder voel ik me echt ongelukkig met mn acne… Ik weet niet of ik helemaal goed hiermee zit bij het topic huidaandoeningen? Ik hoop dat het niet erg is als ik even mn frustraties hier kom typen. Maar het is weer helemaal verschrikkelijk :frowning_face: M’n wangen zit onder met echt een paar pijnlijke ontstekingen… En ik ben bezig met een behandeling, maar ik hoopte toch onderhand op resultaat en dat alles er uit zou zijn :sob: m’n zelfvertrouwen is echt op een all time low…

Ik heb dit laatst ook gelezen en wil het binnenkort zeker gaan proberen. Ik heb al een boek gekocht met recepten zonder suiker, zuivel en tarwe. De detox kitchen bible heet het. staan hele weekmenu’s in, ook met recepten wat goed zou zijn voor je huid.

1 like