Huidaandoeningen

Noooooooooooooooo

Ja, toch wel :worried: ik kreeg dit als antwoord, nadat ik had gevraagd of de productie dan was gestopt of dat de importeur alleen was gestopt met het naar Nederland halen van Decubal:

“Nee, de gehele productie is gestopt. Was een merk van Aurobindo, India is gestopt komt geen nieuwe productie meer.”

:weary::weary::weary:

ja echt shit ik vond het zulke chille producten.

1 like

Ik ook. En zeer goed betaalbaar.
Was nu even aan het kijken naar o.a. Dermalogica maar sjezus :open_mouth: wat een achterlijke prijzen. En bij mijn huid gaan helaas echt 9 van de 10 producten niet goed, dus dan koop je dure shit (ook zoals Uncover) en zit je alsnog met onderhuidse ontstekingen, puistjes en eczeem. Echt alle merken onderhand al geprobeerd, maar geen 1 zorgt er niet voor problemen.

Echt kut met :pear::pear: dat Decubal verdwijnt :rage:

ik gebruik nu neutral. Gebruikte de facewash van decubal maar die van neutral komt redelijk overeen.

Heb je Avene al geprobeerd? Ik had ook altijd last van eczeem en acne en mijn huid reageert hier erg goed op. Misschien zijn jouw huidproblemen wel iets heftiger maar misschien een tip!

Ik gebruik sinds een week of twee de nieuwe sensitive lijn van Hema. Er is een dag- en een nachtcrème van plus een serum. Tot nu toe vind ik hem heel fijn. En DM heeft Balea med, misschien zit daar ook nog een alternatief tussen voor Decubal.

Jup. Ging helaas ook niet goed, ik had een hydraterende (tube). Welke gebruik jij precies?

De pest is ook dat ‘je’ graag wil dat er stoffen zoals niacinamide, vitamine E en jojoba-olie in zitten bijvoorbeeld.
En dat het in een pompje zit, parfumvrij is en dat soort eisen. En dan liefst ook zonder allerlei waslijsten met stoffen, die dan weer reacties kunnen geven. Tegen bepaalde siliconen kan ik bijv. ook niet. Paula’s Choice heeft in haar producten vaak siliconen zitten en je ziet dan vrij snel bultjes ontstaan.
Lastiggggg :zipper_mouth_face:

Zou je een foto van de ingrediĂŤntenlijst kunnen maken misschien? :nerd_face:

Heb toevallig de verpakkingen bewaard, dus als ik straks in de badkamer ben, maak ik wel even een fotootje :wink:

1 like

Aah dan is het lastig inderdaad! Ik gebruik de foam om mijn gezicht te reinigen, het hydraterend serum, de tonic en de tolerance gezichtscreme. Maar wel heel erg lastig voor jou om geschikte producten te vinden. Ik heb helaas ook geen andere tips voor je. Ik weet hoe vervelend zoiets kan zijn!

@Milkyway

1 like

even een vraagje voor de mensen die in het verleden Roaccutane hebben gebruikt en op de aanbevolen dosering zijn gekomen… hebben jullie na de kuur ook een erg droge huid gehouden? mijn huid is vooral nu in de winter echt zooo droog. Ik ben echt bang dat het nooit meer goed gaat komen. Ben inmiddels een jaar gestopt. Vraag me af of het uiteindelijk wel goed voor je is zon kuur? aangezien het lijkt alsof mn huid totaal geen talg/vet meer aanmaakt ofzo…

Ik heb een aantal jaar geleden 8 maanden lang roaccutane gebruikt. Mijn huid is ook compleet veranderd. Waar mijn huid eerst altijd heel vet was, is deze nu heel droog en moet ik er producten droge/gevoelige huid voor gebruiken. Het is een heftig middel wat je huid helaas ook gevoelig en kwetsbaar maakt. Ben erna ook bij meerdere huidtherapeuten geweest die hun bedenkingen hebben over roaccutane door de heftige werking ervan.

Mijn tip is: zorg dat alle producten die je voor je huid gebruikt, geschikt zijn voor een droge/gevoelige huid. Een fijne hydraterende crème, laat je adviseren over goede foundation als je dit gebruikt, smeer je lippen goed in en was je gezicht met een geschikte reiniging, bijvoorbeeld die van Eucarin. Na een tijd zal je huid veel gehydrateerder aanvoelen! Bij mij heeft het ook even geduurd en het is erg wennen omdat je huid compleet veranderd en andere behoeftes heeft. Ik wens je veel succes met je huid en hoop dat je producten vindt die fijn voor je zijn!

1 like

Thanks voor je antwoord!
Ja ik merk echt dat mn huid veranderd is…

Ik gebruik idd nog steeds de producten die ik ook tijdens de kuur gebruikte, alleen nu mn huid weer ietsje dikker is geworden merk ik echt dat ik veel droogtelijntjes heb gekregen. Gelukkig trekken ze met veel smeren wel redelijk weg maar het is een zoektocht naar een goeie hydraterende creme. Of het is niet voedend genoeg of ik krijg er bultjes van ( rosacea)

Ik gebruik nu een cleanser van neutral, nivea sensitive dag/nachtcreme en skinfood van weleda eroverheen. Overdag doe ik er ook nog zonnebrandcreme factor 50 overheen, dus ik smeer best veel haha.
Dat had ik jaren geleden niet hoeven doen want dan zat ik onder de acne.
Bizar he? Je huid zou weer gewoon wat talg aan moeten maken werd er gezegd door dermatologen, maar ik heb echt het idee dat dat niet meer het geval is. :roll_eyes: Vraag me ook af of de echte lange termijn effecten van Roaccutane wel goed onderzocht zijn…

1 like

Bedankt! :smiley: ik ga even googelen want een aantal ingrediĂŤnten zeggen me zo niks.

Ik heb het volgens mij zo’n 10 maanden gebruikt een aantal jaren geleden. Mijn huid is ook voor altijd wel veranderd door Roaccutane. Ik had echt een vette huid en die was veel droger geworden toen ik net stopte met Roaccutane. Ik moet zeggen dat het wel wat is bijgetrokken. Ik heb nu meer een combinatie huid die, als het (erg) koud is, droger/trekkend aanvoelt maar lang niet zo erg als toen ik net van Roaccutane af was. Ik heb wel het idee dat sinds Roaccutane ik veel meer droogte lijntjes heb gekregen rond mijn ogen. Maar ik kan je dus niet echt helpen aangezien het bij mij toch langzaam iets vetter/gecombineerd is geworden. Wat ik je wel kan aanraden is om echt naar producten te zoeken die hydrateren en geen uitdrogende eiggenschappen bevatten (zoals alcohol e.d.).

Bij mij heeft Roaccutane uiteindelijk niet geholpen trouwens, ik heb nog steeds acne :disappointed_relieved: En ze willen me weer aan die troep zetten maar ga het niet doen denk ik. Vond het echt heel heftig.

Alleen m’n lippen zijn nog steeds heel erg droog. Ik denk dat het een jaar of 8 geleden is dat ik Roa gebruikt heb, meer dan een jaar. M’n huid is inmiddels weer supervet helaas… Ook m’n hoofdhuid, en m’n hals/nek/rug…

Ik zou er niet meer aan beginnen als ik jou was!! als ik dit had geweten had ik het ook niet gedaan, maarja achteraf is makkelijk praten.

Ik slikte het trouwens voor rosacea en combi acne. Van acne heb ik nooit meer last, geen enkel puistje meer gehad, maar wel van rosacea dus ik let sowieso op dat ik goede huidverzorging gebruik. Kan bijna nergens tegen en alcohol kan ik ook echt niet verdragen. Zit ik direct onder de bultjes.
Met wat ik nu gebruik gaat het qua bultjes goed, maar het is gewoon niet voedend genoeg.

Jij hebt het al 10 maanden gebruikt en dat is echt al heel lang. Hoeveel mg heb je gebruikt?

raar dat je lippen dan wel droog zijn gebleven! en dat nog steeds na 8 jaar? wow het is echt troep. Heb er spijt van.