Huidaandoeningen

Nee, ik gebruik een dikke laag doorzichtige poeder, maar dat helpt ook niet lang genoeg…

Vervelend he, mocht je ooit een holy grail vinden let me know!

Zal ik doen!
Ik wil me binnenkort gaan verdiepen in voeding, hoe dat invloed heeft op de talgproductie.

mag ik vragen wat voor lichamelijke klachten dat waren?!
en wat voor antibiotica heb je geslikt? doxycycline mag je bijv ECHT NIET samen met roa slikken omdat dan de druk in je hersenpan verhoogd kan worden en dit zelfs dodelijk kan zijn.

ok :blush:

Ik vind deze negatieve verhalen over roa best wel jammer… de mentale effecten van acne kunnen ook heel ongezond zijn. Dus het is kiezen tussen twee kwaden wat mij betreft.

Ik ben nu bijna klaar met roa en heb wel bijwerkingen gehad maar zit zoveel beter in mijn vel zou me niet eens uitmaken als me dit 5 jaar van mijn leven heeft gekost.

Ik vind de keuze tussen acne en rimpels door droogte ook wel moeilijk eerlijk gezegd. Ben nu benieuwd hoe mn huid er over 10 jaar uitziet. Ben best blij met t resultaat maar had gehoopt dat mn huid wel weer wat meer talg zou aanmaken op een normale manier.

ja precies. Ik gebruik wel een facewash voor de droge huid maar ik draag ook wel regelmatig foundation dus vind het dan wel fijn om een soort reiniger te gebruiken.

het is echt moeilijk een reiniger te vinden die echt niet uitdroogt.

die gebruik ik toevallig ook! gebruikte eerst de decubal face wash maar die is helaas niet meer verkrijgbaar.

1 like

Volgens mij worden hier vooral acné klachten besproken maar misschien is er iemand die me kan helpen met een vraag over eczeem. Ik heb atopische eczeem en ben eigenlijk al 2 jaar zo goed als klachtenvrij, maar heb sindskort een vrij grote plek op mijn wang. Jeukt niet maar ziet er niet zo mooi uit. Ik wil liever geen hormoonzalf gebruiken en vroeg me af of iemand goede ervaringen heeft met de dode zee skincare lijn van de Tuinen. Of andere goede tips qua skincare? Ik gebruikte hiervoor al maanden de reinigingsmelk, tonic en crème van de Hema maar durf dit nu niet meer zo goed aan.

Ja ik heb op mijn armen flinke pigmentloze vlekken door het gebruik van hormoonzalf. Dus vind het een beetje eng om in m’n gezicht te smeren! Maar kan misschien wel vragen om een lagere dosering. Thanks in ieder geval!

1 like

Ik zou ook langs de dermatoloog gaan. Ze kunnen lagere doseringen hormoonzalf geven voor in je gezicht (ik had het zelfs nodig voor op mijn oogleden). Maar mocht je dat echt niet willen of is de plek niet heel heftig: ik heb redelijk baat gehad bij de producten van Grahams, verkrijgbaar bij de Tuinen. Maar op een gegeven moment zijn sommige plekken gewoon te erg en dan kun je beter een korte periode met hormoonzalf smeren en daarna de weerstand van je huid zo snel mogelijk verhogen, dan wekenlang gaan lopen tobben met matig werkende oplossingen terwijl de weerstand van je huid steeds minder wordt. Veel succes, hoop dat het snel beter gaat!

1 like

Bedankt voor de tips. Ik ga vandaag de dokter bellen voor een afspraak!

Ik smeer momenteel met Antipodes Divine Face Oil (olie lijkt altijd zo vet, maar deze trekt razendsnel in) in combinatie met Antipodes Vanilla Pod. Het is prijzig, maar het lijkt enigszins de (hormonale) acne te kalmeren.

Ik heb gelukkig antibiotica gekregen, hopelijk trekken de ontstekingen snel weg en blijft het nu even weer rustig. Zo stom dat het ineens zo heftig er weer is na een jaar ofzo. Gelukkig zijn mijn oksels met rust gelaten. Daar ben ik wel blij om, normaal krijg ik daar dan ook ontstekingen.

Heeft er iemand aanraders voor zonnebrand (factor 30 of 50) voor je gezicht als je acne hebt? Mijn huid is tegenwoordig best prima maar ik word echt al panisch van het idee dat ik er deze zomer iets vettigs op moet smeren. Ik heb eerder La Roche Posay en Biodermal gebruikt maar was over geen van beide echt heel enthousiast. Ik vind niet verbranden uiteraard veel belangrijker dan geen puistjes maar zou fijn zijn als het allebei lukt haha.

ik heb ook een acne gevoelige huid en gebruik elke dag de zonnebrand van Jetske Ultee (https://www.uncover-skincare.nl/suncover-spf30-250ml.html) op mijn gezicht. Aanrader!

1 like

Yes ik ook, die is echt heel fijn! (acne huid)

1 like

Mijn huid reageert niet op die van Avene!

1 like