Huishoudtopic #1

Haha ja helaas is de rest dus best schoon maar mocht ik onverwachtse viezigheid tegen komen dan laat ik het zien!

1 like

Ik gebruik zelf tody, je kan per ruimte aangeven hoe vaak je iets wilt doen en krijgt dan dagelijks een lijstje van wat er te doen is. Hieronder een voorbeeld van mijn lijstje voor morgen:

Delen met iemand anders kan ook, je moet dan wel beide de betaalde versie hebben.

4 likes

Wow! Ik ben nu ook aan het twijfelen om de Kärcher aan te schaffen. Hier in mijn huurappartement ligt er parket/houten vloer. Als ik google, wordt het enorm afgeraden om een stoomreiniger op parket te gebruiken door het vocht dat langs spleten zou kunnen insijpelen en schade zou kunnen veroorzaken. Nu vind ik nergens op Youtube of ergens anders echt het resultaat van een beschadigde vloer door een stoomreiniger, dus ben ik toch aan het denken om het wel gewoon te gebruiken op mijn parket.
Wat denken jullie?

Naar mijn weten is parket wel anders dan een echt houten vloer dus als het afgeraden wordt zou ik het niet snel proberen. Als de houtvezels bij de randen opzetten van het vocht zal het inderdaad heel lelijk worden. Bij onze vloer is het plan er toch al om hem te vervangen dus kon niks fout gaan en het is 100 hout en geen samengeperst spul.
Edit. Google verteld mij dat parket wel 100% hout kan zijn maar er zijn geen zichtbare naden oid. Zou er toch heel voorzichtig in zijn en bij een geperste parket vloer niet aan beginnen ook al snap ik het enthousiasme haha.

1 like

Ik heb net die washcat spray van de action gebruikt en verwachte een rotte eierengeur ofzo, maar het ruikt gewoon heel sterk naar zwembad? Vond het wel lekker eigenlijk :woman_shrugging:t4:

1 like

Heeft iemand tips voor alternatieve vuilniszakken voor de Brabantia Bo? Ik heb er een waarin zakken X en J moeten. Vak van 10-12 liter en een van 20-25. Ze zijn bijna op (een jaar voorraad zakken m’n hol) en sta open voor betaalbare alternatieven :upside_down_face:

Er zijn ook kärchers die wel geschikt zijn voor een houten vloer

Het is wel een beetje bedwelmend hoor, slaat echt op je longen. Maar als je weinig gebruikt valt het wel mee ja, dan ruikt het gewoon zeer schoon

Mocht er nog iemand schoonmaken zonder van die handschoenen aan. Doe wel handschoenen aan als je met die tip van de glazen douchewand met wc eend aan de slag gaat.
Ik heb een mini wondje op mijn vinger en dat was geen goede combi met de wc eend…

1 like

Hebben jullie tips voor het schoonmaken van een airfryer? Ik week ‘m nu telkens even in heet water en een afwasblokje en maak het daarna nog schoon. Maar krijg dat ding nooit echt goed schoon…

In deed m altijd gewoon in de vaatwasser, maar had idd ook niet het idee dat ie helemaal vetvrij werd. Misschien werkt zo’n dubro ontvetter?

Nee, heel irritant. Doe de onderdelen in de vaatwasser, maar dat werkt niet afdoende.

Ik zag dat HG een airfryer reiniger heeft, wellicht dat dat wel werkt.

1 like

@Trekvogel ja ik dus om de keer, omdat het vaak niet past met de andere vaat haha! Maar het is echt drama… verwarmingelement krijg ik ook met geen mogelijkheid schoon…

Ga die HG effe halen en die tabletten. Het is nu echt drama…

Ik heb het mandje, de bak en de plaat die op de bodem ligt nu in de vaatwasser zitten met Dreft platinum op een heet programma. Ben benieuwd!

Maar onze vaatwasser doet over een heet programma echt 2 uur, dat ga ik niet iedere dag doen haha. Wij gebruiken de airfryer bij gebrek aan oven erg intensief. Tijd voor een nieuwe keuken :grimacing:

Heeft iemand ervaring met de robotstofzuigers van Lidl?

Ik had een Eufy robovac 11 en die is kapot dus ik krijg mijn geld terug, maar bij bol.com is een nieuwe ineens €50 duurder. :unamused:

Und?

Ja, het was wel iets schoner. Maar ik denk dat ik heb mee was met de gewone vaat en als er iets vettigs in heeft gezeten met de hand extra.

Het blijft sowieso schoner dan wanneer je het altijd met de hand doet, zoals ik in m’n vorige huis. Heb toen met de verhuizing een nieuwe gekocht hahaha.

Werkt WC eend voor de toillet trouwens beter dan gewoon chloor van chlorix?

WC eend ontkalkt, chloor is mi meer voor ontsmetten en tegen vlekken. Ik gebruik ze meest om en om.

1 like

Voor eeeeuwig dankbaar voor de wc eend-tip!!!
(Ik had dus echt al heel veel geprobeerd)

69 likes