Huishoudtopic #1

Wow wat een verschil! Maakt het uit welke wc eend?

1 like

Geen flauw idee, maar ik heb die met in het groot “ontkalker” op de voorkant gebruikt, volgens de gebruiksaanwijzingen is die eigenlijk voor de wc bedoeld!

Een puimsteen! Dan schuur je het er gewoon vanaf.

Hemels dit :heart_eyes:

1 like

Nee je moet wel voorzichtig zijn natuurlijk, maar bij mij is er geen beschadiging te zien.

Ik ga deze morgen ook kopen. Er is nog hoop voor het ondoorzichtige douchescherm :ghost:

1 like
  • Baking soda erop doen even laten staan, daarna wat schoonmaakazijn.
  • WC-eend
  • Chloor in je wc

Ik heb het er uit kunnen noemen met de wc borstel en Cif!

Al was dat meer de achterwand van de wc pot echt en niet onderin waar het water staat. Dat heb ik schoon gekregen met een vaatwastablet een nacht laten weken.

Kalksteen in de pot kun je oplossen door een eetlepel citric acid in de pot te doen. Nachtje laten staan en sochtend is de aanslag weg!
Hoef je geen milieuonvriendelijke chemicaliën voor te gebruiken.

4 likes

Misschien bij Blokker? Weet niet of de kwaliteit veel beter is hoor :yum:

Wat ik doe is gewoon die fles tegen de wand en steeds horizontaal strepen trekken, zodat dat spul naar beneden loopt. Steeds 15/20 cm er tussen en dan weer een horizontale streep. Dan MET handschoenen en een spons het verdelen. Even laten trekken en dan met de douchekop afspoelen.

En zet direct, voor je begint, het raam open.

3 likes

@KREN hoe heb je dit aangepakt? :nerd_face:

Edit: ik zie al een instructie :slight_smile:

1 like

Action heeft hier speciale tabletten voor, ik laat het een uur zitten met de wc bril dicht, schrob dan nog even met de wc borstel en spoel dan door

@En_17_Anderen misschien cola?? Daar hoor ik ook wel eens satisfying dingen over.

Oh scusi ik lees natuurlijk maar weer half

1 like

HG Superkracht toiletreiniger werkte hier goed, maar -nu komt het smerige gedeelte- borstelen werkte niet dus heb ik met een oude schroevendraaier het vuil eraf getikt/geschraapt.

Hoop dat het lukt met een vaatwastablet een nacht weken. Anders kan je ook nog gebitsreinigingstabletten gebruiken (maar denk niet dat je die in huis heeft. Of je moet toevallig een beugel hebben en die schoon houden daarmee)

Ik doe hem altijd als ik net heb gedoucht op een sponsje en dan met de zachte kant over de glazen wand verdelen. Tussendoor doe ik weer wat extra op het sponsje, ruim gebruiken dus haha. Doordat de wand al nat is verdeeld het wat makkelijker. Dan even laten intrekken en als mijn vriend daarna gaat douchen spoelt hij het aan het einde met de douchekop van de wanden af.

1 like

Gatverdamme, we hebben hier last van latrinevliegjes in onze wasbak. Ze komen uit een klein gaatje waar waarschijnlijk wat stilstaand water in stond.

Iemand tips om ze te bestrijden? Nu kruipen die wormpjes uit dat gaatje richting het putje. We gooien nu om de zoveel uur kokend water door de wasbak.

Zou ductape plakken op dat gaatje helpen? Dan kunnen ze niet meer naar buiten.

Ik weet niet of dit de juiste plek is maar heeft iemand aanraders op het gebied van prullenbakken? :’)

Zo lastig! Ik zoek er eentje die goed werkt, makkelijk schoon te houden is, het liefst 2 bakken maar hoeft niet perse.