Huishoudtopic #1

Nouuu ik baal. De WC-eend hack werkt niet bij mij. Heb precies die gekocht die het moest zijn, heel lang in laten trekken en goed verdeeld. Amper resultaat. Bij @KREN was de aanslag nog veel heftiger dan bij mij en ik heb verre van hetzelfde resultaat :frowning:

Ohnee wat stom! Heb je het ook met een doekje ā€˜geboend’ of gewoon afgespoeld?

1 like

Als je geld teveel hebt, brabantia bo. Echt geweldig en heel mooi vind ik

1 like

Ik heb met een schrobborstel alles verdeeld en licht geschrobd (aan het begin) maar niet meer aan het einde, dus wellicht dat dƔt het probleem is! Ga het over een paar dagen nog een keer proberen :relieved:

1 like

Ik heb de douchedeur een keer met cola gedaan, werkte goed :relieved:

Inmiddels geen glazen deur meer hier gelukkig want veel te lui daarvoor

1 like

Bij mij ook niet hoor en was ook minder heftig. Had het een hele nacht laten trekken…

1 like

Hahaha ik moet zo lachen hierom. Bij ons is het andersom. Ik ben degene die het liefst iedere dag een nieuwe handdoek pakt, van le boyfriend krijg ik ook telkens commentaar en ik recycle nu dus ook mijn haar-handdoeken. Waar ik al erg trots op was.

Wat is jullie beste onkruidtip? Wat een ellende om de oprit te moeten doen zeg? Allemaal kleine rotsteentjes.

In juli heb we al eens anti-onkruid spul in een onkruidspuit gedaan, maar dat hielp echt niets.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb kleine tegels die iets uit elkaar gelegd zijn. Met grind en kiezels tussen de stenen. En onkruid groeit als… ja onkruid! Ik heb een paar maanden geleden azijn geprobeerd, hiervan drogen ze uit en worden ze bruin. Maar het komt echt snel weer terug!

Ik sta op het punt alles te storten met beton. :joy:

1 like

Wij hebben ook grind in de voortuin en gebruiken een onkruidbrander. Vind ik zelf het fijnst!

1 like

Hoe werkt dat precies? Je verbrand de planten en moet je ze dan nog eruit trekken? Of gewoon wegvegen?

Een collega van mij heeft de oprit laten asfalteren en daar steentjes in laat drukken hahaha. Momenteel heb ik dat nodig in mijn leven. Vanmiddag tijdens het wieden kwam mijn meest foute vocabulaire kwam in me naar boven. :face_with_hand_over_mouth:

Je brandt het weg en als ik de hark er daarna doorheen haalt ziet het grind er weer netjes en onkruidvrij uit. Groot onkruid trek ik wel weg maar dat trek je er ook zo uit als je ook een worteldoek eronder hebt.

Vind het echt een topding, heb hem 2 jaar geleden voor iets meer dan een tientje bij de Action gehaald en wil niet anders meer.

1 like

Ik had heel erg veel onkruid tussen de tegels en heb toen een onkruidbrander gekocht. Is wel veel meer werk dan ik had verwacht(of mijne is niet zo heel krachtig idk) want je moet die brander best lang op het onkruid houden, maar dan laat je het een paar dagen drogen en veeg je het zo weg. Las online dat je het vaak nog een keer moet herhalen, maar dat is hier nog niet nodig geweest!

1 like

Niet heel milieuvriendelijk en een beetje omstreden maar roundup. Na een paar dagen is alles dood en veeg je het er met zo’n voegenborstel zo tussenuit inc wortels. Niet doen als het megaheet is of als het gaat regenen.

Azijn is het idd in no time weer terug, ook als je het allemaal weghaalt zodra het dood is.

Wij doen de inrit 1x per jaar met roundup en dat scheelt zoveel.

Edit; mijn man laat dat spul trouwens wel door een Poolse collega uit Polen meenemen, volgens hem is de samenstelling daar anders dan hoe het hier wordt verkocht. Geen idee of dat klopt, ik weet alleen dat het werkt :joy:

2 likes

Ik ben aan het kijken naar van die stapelbare wasmanden van Brabantia. Iemand die daar ervaring mee heeft toevallig?

Ik heb er twee gekocht naar aanleiding van een post hier op het forum. Ik vind ze mooi (voor een wasmand) en ze zijn ook stevig en lijken niet snel vies te worden. Ik heb ze alleen niet gestapeld maar volgens mij staan ze dan ook best stevig.

1 like

Ik heb ze ook en ben er heel tevreden mee. Bij mij staan ze wel opgestapeld en dat is inderdaad gewoon stevig.

1 like

@Leilouka en @Orchid Thanks! Ik heb ze besteld.

Mochten anderen geĆÆnteresseerd zijn, ze zijn van Brabantia nu in de aanbieding bij de Praxis.

1 like

Is het uiteindelijk gelukt?!