Huishoudtopic #1

Voor mensen met grind. Ik ben nu helemaal fan van bodembedekkers in de tuin. Binnen een jaar je hele tuin begroeid met een goede kruiper en nauwelijks onderhoud want er komt amper onkruid doorheen en je hoeft het niet te maaien zoals bij gras. Vind het zo zonde dat alle ‘tuinen’ in grindbakken veranderen of alleen stenen. Onderhoudsvrij kan ook groen. Leuker om naar te kijken, veel goedkoper en beter voor de waterafvoer en het milieu.

23 likes

Wat zijn dit voor bodembedekkers?

Volgens m’n plant app: Hondsdraf, ook bekend als aardveil. Botanische naam glechoma hederacea. Blijft ook groen in de winter.

Ik heb ook nog wilde tijm in de tuin, die bloeit heel lang en mooi met licht paarse bloemetjes en nog een andere bodembedekker die heel laag blijft en donkerpaars bloeit. Love alle bodembedekkers. Voorkomt ook dat katten in de tuin graven.

3 likes

Kruipt het ook verder in de voegen bij de aangrenzende tegels? Ik word helemaal knetterlijp van het onkruid in mijn tuin en wil dus het liefst grind/stenen/beton/gooihethelemaaldichtverdomme, maar misschien is dit inderdaad een betere optie.

Ik heb dit weekend nauwelijks iets in het huishouden gedaan en dat voelt niet lekker. Ik wil de week graag schoon en netjes beginnen dus ik denk dat ik NU een uurtje moet nemen om de boel een beetje op te frissen. Brb😂

4 likes

Tot nu toe niet, hij nam wel een plantje over, maar deze is heel makkelijk weg te trekken en te knippen. Hij worteld niet diep (een eerdere bodembedekker moest ik er echt uit spitten en steekt soms nog de kop op).

Ik heb echt een goede combi gevonden waardoor de ramen echt gaan blinken. Van HG de ramen wasser spul, met daarbij de doeken van jemako!

Ik ben op zoek naar een nieuwe wcborstel. Ik heb een hangend toilet met een zwanenhals die krapper dan gemiddeld lijkt. Met de wcborstel die ik nu heb kom ik niet goed onderin/achterin bij remsporen. Bij vorige wc’s had ik daar nooit last van. Ik heb de meest universele wcborstel die je kunt bedenken, maar die is dus niet goed. Wie heeft dé tip voor een wcborstel die wat smaller/meer gebogen is?

Deze heb ik nu:
download

image

15 likes

Ik gebruik achterin vaak een oude afwasborstel!

Voor echt de schoonmaak of ook tussendoor voor een remspoor? Want in dat laatste geval: waar laat je dat ding dan tussendoor?

Ik ben denk ik meer op zoek naar een wcborstel die er wcborstelig uit ziet en gewoon naast de pot kan staan :grimacing:

Nee voor de schoonmaak! Bij een grote boodschap leg ik altijd eerst een paar velletjes toiletpapier in de pot, heb je ook geen remsporen :grin:

1 like

Beetje een ander soort vraag maar waar koop ik nou de chillste handdoeken? Voor douchen bedoel ik. Ik ben een beetje toe aan vervanging sinds ze nu als schuurpapier aanvoelen

Mijn ouders hebben Walra en ik vind dat altijd fijne handdoeken. Is nu 1+1 bij AH, ook hotelkwaliteit. Heb zelf net twee weken geleden hotelkwaliteit handdoeken bij de Hema besteld, vind ik ook prima, maar kan op de lange termijn nog niet zoveel over zeggen. Helaas was die actie er toen nog niet bij de AH.

2 likes

Mijn handdoeken van de Hema zijn serieus 10 jaar oud, aan een aantal beginnen nu randjes te rafelen. Gek genoeg van dezelfde kleur allemaal, de handdoeken in een andere kleur zijn nog steeds goed. Ik gooi ze altijd in de droger, dus best knap dat ze na 10 jaar nog zo goed zijn!

2 likes

Hier ook hema handdoeken (de “gewone” niet de hotelkwaliteit) en na 5jr wassen en droger zijn ze nog hartstikke prima.

2 likes

Hier ook goede ervaringen met handdoeken van Hema! En ze hebben regelmatig 3+1 acties volgens mij.

1 like

Ah ja ik zag die actie ook! Alleen staan er ‘quotes’ op labels die erop zijn genaaid en dat vind ik zo afschuwelijk dat ik het niet aankan haha, maar wel goede tip voor de mensen die wel van quotes houden.

Ik denk dat iedere handdoek in de droger wel lekker zacht wordt!

Hema handdoeken geven wel de eerste paar keren onwijs erg af. Ik zat meerdere keren van top tot teen onder de donkere pluisjes :joy:. Mocht je een TK maxx in de buurt hebben, daar heb ik ook superzachte handdoeken vandaan (geen idee welk merk)

1 like