Huishoudtopic #1

Kijk, zo’n tip bedoelde ik! :raised_hands:

Hoe/met wat maken jullie de oven schoon? Ik heb wel zo’n ovenspray van 3G ofzo maar ik moet me nog een ongeluk poetsen

Wij gebruiken de ontvetter van dasty (huismerk van de wibra geloof ik?). Kei goedkoop en zeer effectief. Je hoeft maar even te sprayen, minuutje wachten en dan kan je alles met de zachte kant van een sponsje weg vegen.

1 like

Hebben jullie ook je schoonmaakmiddelen in het kastje onder de gootsteen? Zo ja, hoe houden jullie het daar netjes? Inspire me with some pictures!

Niet, mission impossible.

2 likes

Zelf niet, maar op pinterest heb je best wat hacks hiervoor.

1 like

Ik gebruik ook altijd de Mr Muscle spray, en ben er net als @anon808047 over te spreken! Wel even handschoenen aan en oppassen voor de walm maar werkt echt goed!

2 likes

Ik kan je wel laten zien hoe het niet moet :joy: :upside_down_face:

4 likes

Mag ook :rofl::rofl:

@Freckles Pinterest heeft trouwens hele leuke ideeën en opbergers, maar grotendeels komen de opbergers uit Amerika en zijn de verzendkosten duurder dan het product zelf :cry: Ik zal eens verder speuren naar alternatieven.

1 like

Haha ik blijf het gewoon volgen, totdat ik de motivatie heb gevonden om het aan te passen. Anders gewoon kastje snel weer dicht doen! :rofl:

OMG ik ga goed op die stang waar die sprayflacons aan hangen!

2 likes

Ik wil echt dat onderste ladenkastje hebben, maar deze foto heb je zeker van pinterest/amerikaanse webshop of niet? :slightly_frowning_face:

Weet iemand hoe je van die pluisjes van de bank krijgt?

Heeft iemand enig idee hoe je geur (zweet ofzo geen idee wat het is) uit spijkerbroeken kan krijgen? Heb het in azijn gehad, helpt niet. Gewassen met sport wasmiddel van de lidl, helpt niet. Of nou ja het ruikt schoon tot je hem aan doet. Een beetje een zurige lucht is het. Spijkerbroek is ook al oud hoor, misschien dat het daar aan ligt.

Voorzichtig met een scheermesje er overheen!

Met een pluisjes tondeuse

1 like

Ik gebruik een pluisjestondeuse van Philips:

Voorheen gebruikte ik ook een scheermesje zoals @Virago adviseert, maar nadeel is dat je tussen de mesjes continue moet schoonmaken omdat het stof er tussen komt. De tondeuse vangt echter de stof op en eens in de zoveel tijd leeg je hem boven de prullenbak.

1 like

Hahaha wow! Zometeen houd je geen trui meer over :rofl: Je kan dan idd een scheermesje proberen en kijken hoe dat bevalt.

Ik hoop dat iemand de gouden tip voor mij heeft… ik heb een tijdje terug een nieuwe donkergroene blouse gekocht. Tijdens het wassen is er denk ik iets mis gegaan (te veel wasmiddel?) want die blouse heeft nu overal witte strepen. De overige kledingstukken hadden dit niet. Sindsdien heb ik de blouse nog een paar keer los gewassen (met en zonder wasmiddel), in azijn laten weken, de blouse gestreken etc. maar niks helpt. Nu zit ik dus met een nieuwe blouse die ik niet kan dragen haha. Misschien zijn de strepen ook ontstaan doordat een wat stevigere stof is en ik de blouse wat gekreukt op heb laten drogen. Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen?

Voor witte was gebruik ik altijd van die zakjes van de Action, maakt het weer heel wit maar weet niet of het ook op vlekken werkt. Voor deovlekken heb ik ooit de tip gelezen van glansspoelmiddel, maar zelf nooit gebruikt.

Voor witte schoenen ben ik helemaal fan van de schoenpoets (in een flesje met zo’n sponste erop)! Brengt heel makkelijk aan en maakt het echt weer superwit.