Huishoudtopic #1

Quotes?? Heb je daar een foto van? Ik heb bij de AH 2 van die walra handdoeken gekocht voor mn moeder en geen quote gezien

Iemand een tip hoe je een vieze geur uit tapijt krijgt? Ik weet niet wat er gebeurd is maar een stukje van het tapijt in de slaapkamer stinkt echt naar rottend afval :face_vomiting::sob: hoe krijg ik dit eruit? Baking soda strooien en een dag laten intrekken oid?

Daar ga je helaas niets meer aan kunnen doen. Die witte strepen kunnen ontstaan wanneer de stof niet zo kleurvast is, door het schuren langs de trommel in de wasmachine. Google maar op witslijtage.

Voor zonnebrand en deovlekken (werkt alleen op echt wit en oppassen met prints want die vervagen erdoor) glansspoelmiddel voor de vaatwasser op de vlekken doen, 30 minuten in laten trekken, in de wasmachine en gewoon met de witte was meedraaien zoals anders (ik doe dat net kleding op 30gr). Daarna evt nog laten drogen in de zon (als die er is). Bij echt wit zorgt de combinatie glansspoelmiddel + zon ervoor dat ik zowel zonnebrand als deovlekken/gele vlekken onder de oksels er. Soms niet helemaal, maar vaak wel en anders iig stukken minder opvallend.

2 likes

Ah zo zonde :frowning: bedankt voor je antwoord!

Ik zou zeker ook even terug gaan naar de winkel! Misschien kan je een nieuwe mee krijgen met de garantie dat als het weer gebeurt je je geld terug krijgt (laat dat dan op de bon zetten met handtekening van de medewerker)

Ja daar dacht ik ook al aan. Thanks! Wilde eerst zeker weten dat ik het niet zelf heb verpest met mijn was skills :joy:

1 like

Het staat er maar heel klein op! Op het label. Dit staat ook op de site:

Met deze extra zachte baddoek geniet je elke dag opnieuw van ongekende kwaliteit. Met de extra soft touch - voor een direct zacht gevoel - geniet jij dagelijks van het momentje voor jezelf.

• Alle baddoeken zijn voorzien van mooi katoenen label met leuke quotes

Zie https://www.ah.nl/producten/product/wi483290/walra-baddoek-antraciet-50-x-100-cm

Huh dat heb ik nog nooit gezien. Ik zou je Daar niet door tegen laten houden om de handdoeken te kopen

1 like

Wist niet zo goed of dit nou bij TMI moet of hier, maar ik wil wel echt ff goeie tips. Wij wonen sinds 2 maanden in dit huis en de vorige bewoners hebben de ventilatiedingetjes (?) niet schoongemaakt voordat wij erin kwamen. Kwamen we natuurlijk een stuk later achter (pas toen het een keer ging stinken). Nu wil ik ze wel schoonmaken, maar ik durf ze er simpelweg niet vanaf te halen vanwege wat er in zou kunnen zitten. Heeft iemand goeie tips hoe ik dit snel en goed schoon kan krijgen?

Toch eruit halen en onderdelen afstoffen/spoelen. Even laten drogen en weer terug klikken. Ik ben altijd bang dat er duizend spinnen naar beneden vallen maar ik heb nog nooit een vies beest gezien. Gewoon veel stof.

1 like

Als je hem er echt niet af wil halen dan kan je ook met je swiffer er langs en tussen porren.

1 like

is dit niet iets wat je ook helemaal moet laten leegzuigen ofzo?

1 like

@soarin Ik zou ze er sowieso afhalen, want er zit een schuimrubberen ring in die je ook af en toe moet vervangen. Die ring was bij ons helemaal uitgedroogd en dan werkt het zuigsysteem niet zo goed meer.

@Luzarl Ik heb die handdoeken thuis, dus ik ben even gaan kijken naar de quotes, maar het stelt echt niets voor haha. Ik heb die handdoeken al maanden en het is me überhaupt nooit opgevallen. Maar kennelijk staat er aan de andere kant van het Walra logo een tekst.

Foto's

3 likes

Toen ik naar mijn appartement ging had ik 3 van die dingen in huis. Allemaal eraf gehaald, de schuimdingen afgestoft, en het hard plastic had ik gewoon in de vaatwasser gedaan, nadat ik het grondig het afgespoeld. :rofl:

Lazy life!

1 like

Zouden de kosten van die ring voor de verhuurder zijn of voor ons? Wil het best betalen, daar niet vanmaar als verhuurder betaald is het mooi meegenomen natuurlijk
—————-
Thanks voor alle tips! Misschien dat ik me er vandaag aan ga wagen. Is echt zoiets wat je forever uitstelt

Dat durf ik niet te zeggen! Maar ik had 3 van die ringen besteld bij ventilatieshop voor 7,95, dus het valt gelukkig mee!

1 like

Zou ik even checken in je huurcontract en als dat niet duidelijk is gewoon navragen. De ene verhuurder is de ander niet met dit soort dingen.

1 like

Ik vond achter de wasmachine een probeerzakje van die Lenor wasparels oid, maar er staat niet op hoe je dat moet gebruiken. Gaat dat bij het wasmiddel, is het ipv wasmiddel, moet het in het wasmiddelbakje of los in de trommel? Of is het sowieso prut en kan ik het beter weggooien. :joy:

Trommel!

1 like