Huishoudtopic #1

Als je voor 1 met snoer gaat: zoveel mogelijk snoer!

2 likes

Ik heb een probleem met mijn koelkast :sob: Ik was een paar dagen niet thuis en iets heeft gelekt in de onderste bak. Mijn vriend ruikt niet zo goed dus hij heeft niks gemerkt. Nu ging ik alles schoonmaken maar de geur blijft in de koelkast en de producten. Heb geprobeerd met dreft, allesreiniger, azijn erin zetten. Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Nu heb ik gewoon zin om alles weg te gooien en een nieuwe koelkast te halen

Volgens mij neemt koffie geurtjes op, een kopje koffiepoeder erin zetten misschien?

1 like

Ik zal dat er ook wel inzetten, kan het altijd proberen :grin: dank je!

Een bakje soda of theezakjes neerleggen schijnt ook te helpen.

1 like

Soda heb ik niet in huis maar theezakjes wel. Dank je!

Heb je echt alles goed schoon en ook weer droog gemaakt? En bijv ook dat afvoer gat wat er in koelkasten zit? Heel rot wel maar ik denk dat het of toch nog ergens zit of dat je hem gewoon even open moet laten staan.

1 like

Ik ga nog even naar dat gat kijken, maar verder heb ik de koelkast van binnen een aantal keren schoongemaakt en droog gemaakt. Heel vervelend inderdaad want de geur maakt mij gek :cry: Ik ga gelijk even dat gat controleren nu

Ja en anders misschien toch nog eens schoonmaken met bleek. Niet super gezond maar als laatste redmiddel nog wel een optie.

Ja precies, dan kan ik het altijd laten luchten voordat ik de spullen er weer in doe. Dank je wel voor je tip!

1 like

Succes! Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

1 like

Als je de koelkast naar voren schuift, zit er aan de achterkant/onderaan zo’n bak waar het vocht in loopt (via dat gat ín de koelkast). Misschien zit daar stinkend water in? Dan die bak even leeg en schoonmaken.

2 likes

Ik heb de Inventum ST306RZA en ben er tevreden over. Kost nu €63 bij bol.com.

Wij hebben een natuurstenen vloer en boven tapijt en op beide ondergronden is de zuigkracht prima. Kunnen stofzuigerzakken van de Action in dus dat is ook top.

1 like

Voor mensen die in een appartement wonen en een kelderbox hebben; is jullie kelderbox ook vochtig en stoffig en hoe berg je (waardevolle) spullen schoon en droog op? Ik heb een aantal fotoalbums die ik een een doorzichtige plastic opbergbak van de action heb gestopt en ik wil het eigenlijk in de kelder bewaren, maar ik ben als de dood dat er ongedierte in kruipt of dat het vochtig wordt en gaat schimmelen.

Ik heb deze boxen voor mijn verkleedkleren en kerstspullen en kampeerspullen, dat blijft allemaal prima, maar onze kelder is niet vochtig, wel stoffig.

2 likes

Misschien als je dubbel zeker wil zijn het eerst in van die vacuüm zakken stoppen en dan in van die opbergboxen. Lijkt me dat er dan weinig bij kan qua ongedierte of vocht?

1 like

Late reactie maar dasty erop, uitspoelen en dan weer dasty en in een emmer koud water laten staan tot ik weer ga wassen. Heb dan 2 kleine emmers staan; 1 met de witte romper en 1 met de gekleurde broek. Staat rustig een paar dagen hier. Dan gewoon nat in de wasmachine, rest van de was erbij en wassen zoals altijd (30gr, wit of gekleurd wasmiddel en als de was erg vies is ook nog vanish voor wit of gekleurd erbij).

1 like

ik heb deze nu een jaar of 6, zou nu zelf liever een draadloze steelstofzuiger willen maar voor mijn kleine huis en vorige huisjes is deze prima en je hebt geen kosten aan zakken ofzo. Ik ben denk ik niet zo veeleisend haha https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ok-ovc-3115-1559524.html

Ik lees hier vaker mensen die op 30 graden wassen en ook ondergoed… ben ik nou zo gek of? Want volgens Google gaat de poepbacterie er pas uit op 60 graden. Hierdoor doe ik ook mijn (dure) lingerie etc op 60 wat eigenlijk op de hand moet of 30 en gaat dus ook altijd snel stuk maar anders… poepbacterien :joy:

1 like

Ja ik vind dat ook gek. Koop geen duur ondergoed dus zal me ook een worst wezen, maar ik doe handdoeken en ondergoed (en soms ook shirtjes want ben te lui om het uit te zoeken) gewoon lekker op 95 graden hoor. Kill all the poep.