Huishoudtopic #1

Misschien toch maar proberen, ben alleen zo bang dat ik ze beschadig ofzo met die haakjes die eraan zitten…

Ik doe het ‘gevaarlijke’ gedeelte (ik heb grote ringen) in een kussenhoes met een haarelastiek er omheen. Dat is misschien ook wat voor jou. Elastiek niet superstrak, maar gewoon dat t blijft zitten.

1 like

Goeie! Ik heb nog zoveel te leren :joy:

Ja dat met die kussenhoes doe ik ook! Heb vaak geen elastieken dus knoop er ook wel eens een veter om

1 like

Bel je verzekering of woningbouw! Weet niet of het huur of koop is?
Mocht het koop zijn, bel dan met je opstalverzekeraar.
Vaak kunnen zij iemand inschakelen bij vermoeden van een lekke leiding.

De haakjes kun je er als het goed is zo afhalen. En vaak zit er ergens boven in de vouw/naad waar de haakjes zitten een heel klein labeltje met een wasvoorschrift erop. Kwam ik pas achter toen ik ze eraf haalde nadat ik terug naar de gordijnenman was geweest om wasadvies te vragen :joy:

Wij hebben boven dikke verduisterende gordijnen en die hang ik nat op. Beneden hebben we gordijnen die op de foto wel wat op die van jou lijken qua dikte, daar doe ik hetzelfde mee. Soms blijft er dan een klein kreukje inzitten, maar meestal is dat na een paar dagen weg, als dat niet zo is maak ik dat gedeeltje nog een keer heel nat en hang ik evt van die tafelkleed gewichtjes er daar onderaan en dan is het eigenlijk altijd weg.

1 like

Iemand een idee hoe ik een muffe/frituurachtige geur uit een tweedehands kinderwagen+maxicosi haal? Ik kan niet alle hoezen eraf halen en wassen helaas.

Stomen? Baking soda er over strooien en na een paar uur eraf zuigen

Ik gebruik meestal schoonmaakazijn tegen kalkaanslag, kan me niet indenken dat dat kwaad kan op matzwarte kranen!

Oh no, dan zou ik het ook niet aandurven nee! HG heeft er ook geen middeltje voor wat op matte kranen mag?

Hm, hebben jullie de badkamer er zelf in laten zetten? In dat geval kun je misschien kijken met leveranteur van de kranen wat zij voor onderhoud aanraden? Kalkaanslag is een heel normaal probleem natuurlijk, ze zouden wel moeten weten hoe je dat het beste weg krijgt!

Hebben jullie een waterontharder? Kostbaar, maar scheelt ook veel!

Heeft iemand toevallig een steelstofzuiger van Tomado? Ik wil er al langer eentje maar nooit echt knopen doorgehakt. Nu zag ik bij een aantal influencers die deze gewoon gekocht hebben en dat ze enthousiast zijn. Op Bol staan alleen nog amper reviews terwijl ik het merk op zich wel betrouwbaar vind. Het is geen a-merk maar beter dan alle merkloze Alie troep waar Bol tegenwoordig vol mee staat.

Wat is dat voor middeltje? Hier hetzelfde probleem.

Heb deze niet maar er zit echt heel veel verschil in ‘zuigkracht’. Op de site van coolblue staat hierover een heel duidelijk artikel vind ik.

Dankjewel! Morgen maar eens naar kijken… Wellicht toch maar ergens een middenweg in zoeken.

Heeft er iemand een tip voor een fijne messenset? Met o.a. een broodmes en een mes voor groenten & vlees.
Die we nu hebben zijn allemaal bot en lelijk.

En iemand een tip voor een kleine rijstkoker voor 2 personen?

Sorry hoor, maar Tomado is echt een baggermerk. Ik zou er nog geen cent aan uitgeven. En ik zou ook niet te veel doen (lees: niks) op enthpusiaste influencers, die worden betaald om enthousiast te zijn :wink:

4 likes

Ik zweer bij de Philips draadloze stofzuigers, die hebben intussen de Dyson ingehaald qua innovatie/kwaliteit en zijn wat goedkoper. Mijn ouders en vriend hebben die van 380, ik heb die waar je ook mee kan dweilen en stofzuigen in 1 beweging. Vorig jaar een Dirt Devil gekocht voor bij mijn vriend maar na een jaartje amper nog zuigkracht, duurkoop dus. Met Philips zit je jaren goed, en er is goede na aankoop garantie.

1 like

Iemand tips voor een fijne dweil?? We hadden nu zo’n spraymop en vond dat ding al ruk, en nu heeft mn vriend hem door midden gebroken door teveel kracht te zetten :clown_face: Goed excuus voor mij om een nieuwe te kopen!