Huishoudtopic #1

Ik heb nu een stoomreiniger en vind dat fijn om mee te dweilen. Is ook lekker snel weer droog, echt na 10 minuten weer bij ons.

1 like

Same! Vind dweilen 10x niks en een stuk minder hygienisch

Wij hebben de dirt devil via b.ol

+1. Dankzij mijn Vileda stoomreiniger (met driehoekige kop) vind ik het weer leuk om de vloer nat te reinigen, daarvoor haatte ik het.

4 likes

Heb er een van Leifheit die ik het meest gebruik. Als ik zin hem haal mijn stoomreiniger uit de kast (Kärcher), maar vind dit vaak net iets teveel werk als ik snel wil schoonmaken, want groot ding en het snoer is tekort waardoor ik heb tussendoor weer ergens anders moet inpluggen. Maar als ik een goede schoonmaak doe is die mijn lievelings.

Dankjewel! Hier kan ik wel wat mee :blush:

@PrincessPeach dit was volgens mij echt geen spon want ze zei letterlijk dat ze het gekocht had. Maar influencers zijn alsnog niet te vertrouwen inderdaad…

1 like

Ja ik zit echt nog in de verliefdheidsfase met mijn Karcher (net als @FISSA volgens mij) dus ik stoor me nog niet aan dat snoer.
Een draadloze stoomdweil is wel echt de droom voor mij.

1 like

Ik heb deze set en na 2,5 jaar zijn alle messen nog heel scherp en mooi. Maar gebruik ze niet elke dag want ik ben niet zo’n kok :joy:

Ik zou geen set kopen, daar krijg je altijd van die messen bij die je nooit gebruikt (hoeveel mensen fileren hun eigen gevogelte?), en dan heb je voor de messen die je wel veel gebruikt een suboptimale keuze, een set kan nooit in alles goed zijn.
Ik heb een klein licht koksmes van Ikea dat ik het meest gebruik, een zwaarder langer koksmes van de Sligro voor grotere dingen (maar ik vind hem te zwaar om altijd te gebruiken), en een tefal ingenio broodmes (ik vind het fijner snijden als de kartelpunten minder ‘hoog’ zijn).
Als je iets hebt uitgezocht wat fijn in de hand ligt voor jou moet je ook wat investeren in goed onderhoud, anders snijdt ook een superduur mes na een tijdje niet meer lekker.

4 likes

Ik heb messen van BK Skills, daar is ook een broodmes van, geloof ik. Superfijn koksmes en japans mes!

1 like

Misschien tijdens black friday naar deals kijken voor een steelstofzuiger. Ik zelf heb een Philips en die vind ik erg fijn!

1 like

Oh goeie! Dat is bijna natuurlijk

1 like

Ik zou inderdaad ook geen set kopen, vaak is die kwaliteit toch iets minder (tenzij je er veel geld aan uit wilt geven). Als broodmes is het mes van Victorinox echt een aanrader, die blijft jaren scherp, in de keuken wordt hij ook wel de super slicer genoemd.

Verder kan ik je qua betaalbare merken sowieso Victorinox en Wüsthof aanraden!

2 likes

@Merel @TanteBetje en @George bedankt voor jullie tips! Ik ga even neuzen. Wil wel graag dat de messen bij elkaar passen omdat ik een magnetische messenhouder heb aan de muur maar inderdaad wel beter om ze los te kopen i.p.v. een set.

2 likes

Wilde dit al weken posten, maar vergat het steeds. Ik wil jullie allemaal even bedanken voor de tip voor de glazen douche-wanden. WC-eend krijgt serieus alles schoon. En als ik het iedere week/twee weken bijhoud, ziet het er bijna uit als nieuw.

3 likes

Kan iemand mij helpen? Ik krijg steeds meer gele vlekken in mijn t-shirts waarvan ik echt niet weet waar die vandaag komen. Ik waste ze eerste samen met mijn licht beige handdoeken maar nu niet meer en er blijven maar meer vlekken in komen. Daarna heb ik mijn wasmachine op 60 graden laten draaien voor mogelijk wasluis maar het wordt niet beter. Ik heb de filter schoongemaakt, wasmachine rubber dingen schoongemaakt maar het wordt steeds erger.

Ik heb dit ook! Geen idee hoe het komt. Welk wasmiddel gebruik jij? Ik was met Seepje (Gele vloeistof) en dacht dat het daar misschien mee te maken kon hebben, maar hoe snap ik dan ook weer niet…

1 like

Ik zou de wasmachine een keer op 90/95 graden laten draaien (kookwas) tegen vetluis.
Met een scheut azijn of soda.

2 likes

Mijn stofzuiger heeft een aparte kop voor tapijt, die de vezels echt borstelt.

Ik stofzuig m grondig en daarna ga ik er met dit ding over en dan komen er alsnog 3 hele katten uit
afbeelding
(Dit ding is trouwens fantastisch voor je bank)

2 likes

Tips gevraagd! Ik heb zo’n picknickkleed waarvan één kant van dat zilverkleurige folie heeft zodat hij geen water doorlaat. We hebben hem vorig seizoen denk ik een keer nat opgevouwen ofzo, want hij meurt nu echt NIET normaal. Heb hem al met wasmiddel in de was gehad maar hij stinkt nog steeds. Iemand tips om die geur er nog uit te krijgen?