Huishoudtopic #1

Ontkalker!

2 likes

Wc eend origineel? Ik ga morgen even kijken :joy:

Deze werkt bij mij! En die van AH huismerk, maar die verkopen ze volgens mij niet meer…

Ja die heb ik @Spaarlamp

Tip van de dag: heb je een citroen ergens voor gebruikt, gooi hem dan niet weg! Leg hem los in de vaatwasser en vaat wordt blinkend schoon. Ruikt nog lekker ook.

14 likes

door dit soort tips vind ik dit forum zo handig

2 likes

Dit ziet er vet handig uit, waar zoek ik op als ik dit wil kopen?

1 like

Niet perse schoonmaak related, maar zijn de handdoeken van de hema fijn?

Ja! Ik heb toevallig laatst formaatje badhanddoeken besteld. Superzacht

1 like

Yesss vind ik wel! Wel pas na een aantal keren wassen, eerste paar keren gebruiken nemen ze nog niet super vocht op.

1 like

Ik had dus op internet gelezen dat je zwarte badkamer tegels moest insprayen met schoonmaakazijn en dan afspoelen dat de kalkaanslag dan weg zou gaan

Nou het is alleen maar erger geworden lijkt wel en m’n badkamer stinkt ook nog eens :nauseated_face:

Nee joh, je moet Antikal classic hebben, werkt veel beter dan schoonmaakazijn. Had bij mij wel meerdere keren nodig maar wel effect!

Ik heb dus heel snel last van oranje aanslag op mijn witte badkamertegels. Heeft iemand dit ook? En hoe halen jullie dat makkelijk weg? Met gewone schoonmaakmiddelen moet ik er iets van 6x hard overheen boenen voordat het verdwijnt. Ik las hier iets over washcat van de action, dus dat ga ik proberen, maar alle tips zijn welkom

Washcat is echt mijn holy grail op dit gebied :sweat_smile: je ziet de oranje vlekken gewoon verdwijnen terwijl je er naar kijkt

2 likes

Oranje / roze aanslag is geloof ik een vorm van schimmel. Ik gebruikte daar inderdaad Washcat van de Action voor. Supereffectief en zoals @anon808047 zegt zie je de vlekken gewoon verdwijnen.

Wel zou ik de badkamer even verlaten als het intrekt want het is vrij agressief spul.

1 like

Ik heb dit alleen bij mijn douche, ik gooi gewoon chloor erop en dan even met een borsteltje inwrijven, laten intrekken en vervolgens afspoelen daarna is het helemaal weg.

Ik zet wel een raam open wanneer ik dat doe en afhankelijk van hoe oranje het is (hoe lang ik dus de douche niet heb schoongemaakt) laat ik het lang of kort intrekken, meestal is een half uurtje wel voldoende.

1 like

Ik wist niet dat het schimmel was! Ik dacht gewoon zeepresten oid. Ik zal de badkamer eens grondig schoonmaken met washcat (zojuist gekocht) zodat het hopelijk weg blijft.

Heeft er iemand misschien een goede staafmixer tip? Ik heb jaren een fijne gehad die het helaas niet meer doet en ook niet meer wordt gemaakt. Vervolgens heb ik al twee verschillende gekocht (beide van Bosch) en die heb ik allebei al snel terug moeten sturen omdat ze het gewoon of niet meer deden of omdat er stukken vanaf zijn gebroken.
Ik kom er dus nu ook achter dat ik dat ding vaker gebruik dan ik dacht.

Ik heb zo’n staafmixerset van Lidl (komt regelmatig terug in de aanbieding). Die was niet duur en ik ben er al jaren tevreden mee. Er zit een losse staafmixer-kop en zo’n mini-hakmachientje bij (en een garde-kop, maar die heb ik nog nooit gebruikt).

1 like

Ik ga er is naar kijken. Dank je!