Huishoudtopic #1

Ik geloof dat de moeder van Jan goede had. zal je even aan Yolanthe moeten vragen, die heeft ze destijds meegenomen :joy:

11 likes

Ik zal haar morgen wel DM’en. Ze zal nu vast niet meer reageren omdat ze waarschijnlijk al slaapt.

1 like

Wij hebben de 60L (scheiden alleen glas/papier) maar ik vind wel doordat hij zo groot is en je er best wel lang overdoet dat het gaat stinken. Ookal sluit het deksel goed, als je iets goors er in hebt gegooid aan het begin van je zak dan ruikt het niet erg fris.
Achteraf gezien had ik zelf liever een kleinere prullenbak gewild omdat je de zak dan eerder vervangt.

1 like

We hebben nu zo’n 50 liter en dat kan inderdaad ook al snel stinken wanneer het niet vol is. Misschien voelt de 36 weer te klein omdat ik nu een vrij grote prullenbak heb.

Bedankt voor alle reacties iedereen! Heb hierdoor besloten dat de 36L wel te klein is zonder te scheiden ernaast. Ben daarom voor de touch bin van 40L gegaan! Mocht ik ooit met veel mensen in huis zijn dan kies ik voor de designer variant van 60L :joy: (bij FonQ zijn ze iets goedkoper dan de Bijenkorf of Brabantia zelf voor wie ook twijfelt).

Ik zou een papje van bakingsoda en water maken en dat een tijdje op de plaat z’n werk laten doen. Als 't goed z’n werk heeft gedaan kan je het er hopelijk zo afboenen.

Ik kan me voorstellen dat als je een 50l gewoon bent, een 36l kleiner aanvoelt. Ik ben hartstikke blij met de 36l, daarnaast scheid ik ook nog karton, plastic en glas. Zonder het scheiden van deze dingen zou ik gemiddeld elke vierde dag een nieuwe zak moeten plaatsen (ik woon samen met mijn man). Nu we scheiden doen we er gemiddeld zes dagen over. Hebben we iets dat meurt en ruik ik dat de hele tijd als ik hem open, dan vervang ik hem wel sneller.

Qua looks ben ik heel erg blij, mijn man was niet blij met de prijs, hij had liever gehad dat je hem touchfree kon openen voor al die doekoe.

Ik ben wel van plan om later nog eentje aan te schaffen om het plastic in te verzamelen, dat doen we nu in een boodschappentas van de supermarkt dat we later dan in een vuilniszak doen om in de plastic container te gooien.

Als ik niet zou scheiden en ik verbruik veel, bvb omdat er meer huisgenoten of kinderen zijn, dan zou ik wel voor een grotere gaan. De vuilniszakken bestel ik trouwens in een groot pakket online, dan heb ik er weinig omkijken naar.

edit: maar je had dus al gekozen :joy:

1 like

Alsnog bedankt voor je reactie :heart_eyes: bevestigd mijn gevoel wel. Vind het bijna jammer dat de gemeente hier zelf afval scheidt.

1 like

Gebruikt iemand van jullie wel eens wasparfum? En hoe bevalt dat? Ik ben me een beetje aan het oriënteren, maar weet niet of het echt wat is. En vooral qua prijs is het ook wel een stukje duurder dan normale wasverzachter :thinking:

Mijn moeder en ik nu sinds 1 dag ook. Ik vind dat je de geur echt langer ruikt, gebruik het vooral bij beddengoed en handdoeken.

Ik gebruikte eigenlijk nooit wasverzachter dus dat kan ik niet goed vergelijken.

Beetje later reactie (en niet heel milieuvriendelijk): stop ze in je droger! Ik haat harde handdoeken, mijne gaan altijd in de droger.

3 likes

Thanks voor je reactie! Welk merk gerbuik je?

Ik heb wasgeluk

Oh die kende ik nog niet! Ik zal eens kijken!

Ai… ik heb geen droger. Ik laat de handdoeken drogen op een droogrek en daar worden ze echt hard van :frowning:

Wat is jullie favo merk vaatwastabletten?

Lidllllll (of hoe hun merk ook heet)

2 likes

Was ook de beste volgens de consumentenbond geloof ik. brb

edit: in 2017 (laatste test) was Lidl W5 All in one nr 1, daarna Una, AH en daarna jumbo.

1 like

We hebben wel eens duurdere gekocht als er een goede aanbieding was, maar het viel altijd tegen. En dan moet je wel door die hele voorraad heen, want vaatwasblokjes koop je nooit per 10 natuurlijk haha

Nouuuu ik wil toch wel even mijn keukenkastje make over delen.
Was redelijk georganiseerd maar het werkte niet en werd er gek van.

Before

After

Krijg alleen de vlekken niet uit het aluminium en heb alles al geprobeerd :pensive:. Dus als iemand hier nog een goede tip voor heeft hoor ik het graag!

58 likes

Dat rekje aan het deurtje! Wat handig! Zie je die niet aan de buitenkant? :thinking:

1 like