Huishoudtopic #1

Ik wil geen gordijndiscussie aanwakkeren, maar ik heb mijn blazers nog nooit gewassen/gestoomd. :zipper_mouth_face:

2 likes

Haha nou die discussie wilde ik ook niet aanwakkeren. Alleen ik heb deze blazers al een jaar en dacht hmmm er ik weet niet het ruikt niet echt okselfris meer.

Ik heb sinds kort zo’n kledingstomer en daarmee fris ik mijn blazers nu op!
Vooral in de kraag en bij de mouwen.
Werkt top vind ik.

3 likes

Ja dit doe ik inderdaad ook! @Marquez

1 like

Ik was mijn blazers zo vaak. Na 1x dragen vaak al. En ik zweet niet eens heftig maar vind als zo strak onder oksel zit gewoon fris om het te doen, of buiten hangen.

Maar anders gewoon met de was mee op 30 graden en erna idd op een hanger drogen.

Wel hm blazers

6 likes

Kan een wasmachine eigenlijk meerdere keren achter elkaar een 60 graden was draaien of is dat slecht voor de machine?

Waarom zou dat slecht zijn?

Over verhitting? Ik heb geen idee hahaha.

Tuurlijk!

1 like

Ja dat kan gewoon! Het is juist goed om ook op hoge temperatuur te wassen, dan lost eventueel vetluis uit de machine op.

1 like

Ja nee dit doe ik wel. Maar bedoel 3x wassen op 60 graden achter elkaar :joy:

Ja natuurlijk. Wordt alleen voor het milieu aspect afgeraden.

Ok, ik las ergens hier op het forum dat iemand haar theepot af en toe met een vaatwastabletje schoonmaakte. Toen dacht ik, wacht, je kunt je theepot schoonmaken? Ik heb die van mij al ruim tien jaar en had altijd gedacht dat de bruine onderkant de bodem gewoon was.

Niet dus

De randjes kreeg ik nog niet helemaal weg, ook niet met een mesje, dus misschien dat ik er vannacht weer een vaatwastabletje in doe.

44 likes

Het spul wat eruit kwam ook… Net koffie, zo goor! Stond echt verbaasd toen ik de onderkant ineens zag

Wat doen jullie tegen een stinkende prullenbak? Behalve soda of vaker de zak vervangen.

Zo heb ik mijn gietijzeren teepot omzeep geholpen. Daar kwam ook een hele hoop troep uit, inclusief bescherm laag. Als er nu water in staat stinkt het enorm.

Heb hem inmiddels omgedoopt als plantenpot :sweat_smile::see_no_evil:

3 likes

Ja, dat wel gelukkig. Anders was het nog erger ben ik bang.

Ik gooi al het vlees/groente (alles wat kan gaan stinken) meteen buiten in de afvalbak. Weet niet of dat een optie voor jou is?

Mijn oplossing is een niet te grote prullenbak hebben

2 likes

Niet heel milieu vriendelijk maar deze dingen dan in een aparte zak en dan dichtknopen en dan in de gewone vuilniszak? Of een aparte zak op het balkon als je die wel hebt.

1 like