Huishoudtopic #1

Ik ben heel tevreden over deze: https://www.coolblue.nl/product/234250/philips-fc6149.html

1 like

Ik ben fan van deze:

1 like

Ik ben fan van Roomba :tipping_hand_woman:t3: Als ik een nieuwe zou kopen wel een met een app

1 like

Ja hier ook de Roomba, blij mee!

Ik zou even kijken op vacuumwars, een youtube kanaal met vergelijkingen van allerlei stofzuigers:

Ik heb een Neato D3, inmiddels niet meer verkrijgbaar. Fijne robot die ‘slim’ is en niet random door je kamer heen en weer gaat. Al loopt ie eens in de week echt vast door zich in een kabel, sok of slingerend mondkapje vast te bijten…

1 like

Wij hebben een Neato D6, erg tevreden mee! Maakt zelf een plattegrond van je huis en in de app kun je dan op die plattegrond tekenen waar hij niet mag komen (omdat daar bv snoeren liggen).

1 like

Zie dat hij via Amazon iig wel nog te krijgen is

1 like

Ik heb deze
Bekijk ILIFE V5s Pro - Robotstofzuiger op: https://www.bol.com/nl/p/ilife-v5s-pro-robotstofzuiger/9200000093360245?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Moet zeggen dat ik de dweilfunctie bijna nooit gebruik, maar de stofzuiger om de dag. Heb 2 katten en een kleed en daar gaat ie goed op.

1 like

Wij hebben een Xiaomi, nu al 4 jaar, nog steeds supertevreden.
Volgens mij was een Eufy hier forumfavoriet, misschien als je daarop zoekt dat je nog adviezen vindt!

1 like

Ik heb hiervoor een Eufy gehad, idd op aanraden van het forum gekocht. Vond die wel fijn, maar als die vast liep (wat heel vaak gebeurde) dan piepte die echt super hard, botste best hard tegen meubels en randen aan, kon mijn kleed (laagpolig) niet goed zuigen en hij was na 1,5 jaar kapot, iets met de sensoren aan de voorkant ofzo. Was prima, niet perse geweldig.

De wasbak is echt werk voor een stoomreiniger, dan spuit je het vuil er zo uit.

1 like

@Konijntje Wij hebben deze van Xiaomi ook. Heel blij mee!

1 like

Niet doen want het kan een beschermlaagje van de glazen deur kapot maken. Wordt het 1 keer mooi schoon en heb je daarna een probleem. Liever azijn, iets met citroenzuur of antikalk gebruiken.

4 likes

Niet doen. Gewoon azijn gebruiken, beter voor je deur en het milieu.

2 likes

Ik heb de xiaomi roborock s5 max en ben er heel tevreden over. Hij heeft ook een dweilfunctie, alleen die nog niet geprobeerd.

Je kan diverse ruimtes instellen waardoor ik hem ook makkelijk mee naar de bovenverdieping kan nemen. De aop werkt heel fijn. Hij gaat over de lage drempels en ook over het tapijt. :ok_hand:

1 like

Ik heb een oudere Dyson kruimeldief, dat ding gaat al jaren mee en wordt altijd gebruikt voor kruimels (whats in a name), de plinten, dingen op de keukenvloer, collecties aan haren die je spot en waarvoor je de stofzuiger niet wil pakken, …

1 like

Ik gebruik daarvoor HG Kalk Weg, dat werkt prima!

1 like

Wij hebben een shark. Echt fijn ding.

1 like

Nou ik heb hem denk ik; de ideale glazen douchewand reiniger + bruine zeep resten op tegels reiniger.

Ik heb in een spray flacon het volgende gedaan:
2 kopjes gekookt afgekoeld water
1 kopje schoonmaak azijn
2 tl keukenzout
4 tl citroensap

Toen de douchewand/ vloertegels en wandtegels + vieze voegen ingesprayd, 15 min laten zitten, daarna met schuursponsje de voegen en tegels geboend, met een microvezeldoek de glazen wand afgenomen ( droog gemaakt met nieuwe mv doek).

En als laatste nog met een sopje van groene zeep alle tegels en voegen afgenomen en afgedroogd.
Zelfs mijn man zei: “ wow”. ( en dat is nogal wat)

5 likes

Goede tip!

Wat is precies het verschil (in werking) tussen natuurazijn of schoonmaakazijn?

1 like