Volgens mij om schoon te maken geen verschil in werking, om te consumeren wel ( en dan dus geen schoonmaakazijn door je gerecht doen ).
En zuurder is dus een sterkere werking?
Ja precies want het lost sneller vetten ed op door het zuur maar het kan daardoor ook wel bepaalde oppervlakten aantasten, sneller dan natuur of appelazijn wat nog weer minder zuur is dan natuur azijn.
Weet niet of het hier moet, maar interieur is het ook niet: heeft iemand recent nog goede douchekop-aankopen gedaan? Ik haat regendouches, ik wil een volle, harde straal.
De harde straal-stand op onze huidige douchekop geeft alleen centraal dan water, en dan krijg ik het koud.
Ik ben dit meteen gaan uitproberen, het is nu aan het intrekken. Ik ben benieuwd!
Ik ook! Laat het eventjes weten!
Ik zou een papje maken van bakingsoda en water en dat een flinke tijd op de vieze plekken laten zitten. Denk dat je het er dan zo kan afhalen met een schuursponsje.
Dasty van de Wibra doet bij mij ook altijd veel. Misschien daar flink mee inspuiten (in een zak eventueel)?
Als de Big Bazaar weer open geef ik The Pink Stuff als tip. Met een prop aluminiumfolie en dat spul krijg ik mijn gietijzeren rek en de gaspitten (die zwarte dingen die erop zitten, geen idee hoe dat heet) weer als nieuw.
Ah smerig. Ik zou het typenummer van het fornuis opzoeken en die dingen nieuw bestellen
Wie heeft dé tip om ramen te wassen? Ik lees 100 verschillende dingen op internet en mijn ramen zijn echt vies, vooral met vette kinderhandjes. Schaamme rot dat ik dit moet vragen , wonen hier nu 3 jaar en 3 keer ramen gewassen ofzo
Ik zie altijd tips voorbij komen met kranten, ammoniak etc. Maar voor mij werkt het beste een emmer met water, een spons om alles nat te maken en te boenen, een ramentrekker, een droge doek om die ramentrekker mee droog te maken na elke beweging en een droge doek om de kozijnen en de randjes mee droog te maken.
Soms gebruik een een jemako ramen doek om de “natte” strepen die de trekker soms achter laat droog te vegen.
Mijn ramen zijn altijd streeploos en schoon.
Binnen: emmer met heet water en een beetje dreft. Met een doekje natmaken, droogtrekken met een trekker en de trekker steeds afdrogen na elke ‘haal’. Het is echt niet lastig! Strepen of druppels kun je achteraf wegpoetsen met een prop krant.
Buiten: hetzelfde maar dan eerst met een andere emmer water het zand etc eraf halen met een doekje.
Jamako doeken en hg glazenwasser. Drupje ervan in warm water doen. Met de poetsdoek schoonmaken en droogdoek droog maken. Geen 1 streep te zien en heel makkelijk.
Mijn tip is om er over te klagen als mijn moeder op bezoek is en dan te zeggen dat ik het écht niet streeploos krijg en dan zegt zij “kom hier ik doe het wel even snel”. En de andere tip is om de gordijnen gewoon dicht te houden.
Super bedankt iedereen! Ik ga morgen maar aan de slag.
@Spaarlamp die 3 keer dat de ramen zijn gewassen, is door mijn moeder gedaan
Hoe is het gegaan?
Het werkte echt supergoed op de douchewand, maar het deed niet echt iets bijzonders op de voegen helaas
Ah jammer! Had je wel een schuursponsje gebruikt voor de voegen?