Huishoudtopic #1

https://www.amazon.nl/mDesign-bergruimte-afwasmiddel-schoonmaakmiddelen-deurbevestiging/dp/B016V0QTXY/ref=pd_sbs_11?pd_rd_w=cva0n&pf_rd_p=e0a5ee02-1c72-4dad-a579-2012ec8e78a7&pf_rd_r=MFH9MBSTSHVXRYDB470Q&pd_rd_r=f77f2cd5-94f4-45bd-998e-0bbce84da436&pd_rd_wg=MFcqe&pd_rd_i=B016V0QTXY&th=1

2 likes

Ik voel me nu een influencer! :grin:

1 like

Wij hebben doucherek (en zeeppompjes/etc) van Wenko Vacuum-loc, hangen nu al 4 jaar goed!

2 likes

Ben je ook! Echt topding! Wil nu eigenlijk dat rekje dat eronder getipt werd, maar daar moet ik nog wat voor opmeten, moet zowel een emmer als een afwasteiltje kwijt. Kwam er ook achter wat voor stomme voorraad aan schoonmaakmiddel ik eigenlijk heb (en ik gebruik het zelf amper, de hulp in de huishouding neemt alles zelf mee)

@anon4388265 oh dat ziet er ook goed uit!

Ik heb trouwens ook een plantenspuit gevuld met allesreiniger en water, en gebruik die als ik even snel iets wil schoonmaken. Heel handig, hoef je niet steeds een sopje te maken, of zo’n wegwerpdoekje te gebruiken.

3 likes

Ik gebruik het zelf niet maar las hier laatst over dasty van de Wibra. Ik zag dat de Wibra sinds nu ook een webshop heeft waar je dasty kan bestellen! Misschien heeft iemand er iets aan haha.

7 likes

Ja was jij daar niet naar op zoek @Fredje

1 like

Yesss!

1 like

Ik heb gordijnen en katten, katten zitten vaak in de vensterbank dus op die gordijnen zitten haren, probeer ze met een kledingroller er af te halen en dat werkt wel, maar als ik de gordijnen beweeg (dus open/dicht doe) dan vliegen de haren alsnog in het rond en ik word er gekkkkkk van. Zou een rondje wasmachine helpen? Of iets anders?

Alleen wasmachine weet ik niet. Ik heb bij was die in de droger is geweest alrijd veel haren zitten in dat stof ding, dus die haren waren er niet afgegaan zonder de droger. Maar ik weet niet of gordijnen in de droger kunnen haha

Denk dat ze wel in de droger kunnen, maar daarna in een poppenhuis passen ipv mijn huis :joy:

2 likes

Ook leuk toch :joy:

1 like

Wasmachine helpt iets, maar het is helaas geen wondermiddel. Droger zou goed helpen, maar dan blijven er inderdaad geen gordijnen over lijkt me. :joy:

1 like

Herkenbaar! Ik rol iedere week even over de gordijnen met een plakrol en zo valt het mee!

1 like

Vriendin van mij doet haar stoffen bank met zo’n afwashandschoen af. Dan trekt ze de haren er zo vanaf.

Mijn stofzuiger (Miele Cat and Dog C3) heeft allemaal verschillende sterktes, en op de lichtste stand kun je er je gordijnen mee stofzuigen. Is dat misschien wat?

Mijn moeder zat hier laatst al te mopperen dat haar Dasty op was. Ik ga maar even een lading voor haar bestellen🤣

1 like

Is dat stuk stof af doen met ductape een optie? Dus erop en eraf halen. Dit werkt bij mij best goed op kleding of kussens.

Ik heb vandaag op mijn grijze vloertegels in de badkamer wat azijn met water gespoten om te ontkalken, maar nu zitten er juist witte vlekken op. Als ik google vind ik juist ā€˜kalkaanslag op uw donkere tegels: gebruik azijn’ maar nee dus :p. Iemand tips hoe ik die witte aanslag nu weg krijg?

Volgens mij komt dat dan omdat de tegels niet meer ā€˜gevoed’ zijn. Ik heb ooit gehoord dat mensen ze dan weer voeden met een bepaalde olie.

1 like

Vanish kan je ook nog proberen of bleken in de zon. Is het nu niet zonnig genoeg voor maar bleek zou ik niet doen.

1 like