Wij hadden dat hier ook toen we hier kwamen wonen. Ik heb toen het water eruit geschept en een halve fles dikke bleek erin gegooid en de hele nacht erin gelaten Werkte toen geloof ik wel.
@Luzarl Nee nog niet, goeie!
@monkeyslut Ja ik vond het eerst ook ranzig, maar een pot die eruit ziet alsof je hem al 10 jaar niet gepoetst hebt maakte toch dat ik het maar deed Wel een goeie, ga ik ook proberen!
@Dubbelepunt Heb ik al geprobeerd helaas, dat deed niets!
Een puimsteen! Mijn wc had dat ook en mijn moeder heeft de wc leeggeschept en daarna ja geschuurd zeg maar met zo’n puimsteen (ligt bij de Kruidvat bij de voetproducten) en toen ging echt 90% van de verkleuring weg.
Goeie! Ga ik ook proberen
De Super Krachtige Toiletreiniger van HG heeft bij mij een keer gewerkt met zo’n vieze wc! Ook eerst water er uit scheppen, toiletreiniger er in en nachtje laten staan.
Thanks! Het wordt nu cola, een gebitstablet, hg super reiniger en een puimsteen. Eén van die dingen moet het toch gaan doen
Succes!! Aan jouw wc:
Mocht dit alles niet lukken, dan zou je ook nog van die chemische ontstopper kunnen gebruiken. Toen de leidingen hier een keer verstopt waren had ik dat gebruikt en het zorgde er ook voor dat de wc er weer als nieuw uit zag. Ik zou dit wel echt als laatste doen, want het is heel slecht voor het milieu.
Ik heb wel gehoord van een vriendin die ook puimsteen had gebruikt dat die erge krassen achterliet. Het was niet meer vies, maar je zag altijd grijs/zwarte strepen in haar wc van dat schoonboenen haha.
Ja je moet geen kracht zetten! Heel zacht erover heen gaan, als je te veel kracht zet krijg je idd krassen en kun je de wc beschadigen.
Hoe zou ik het best (vocht)kringen uit mijn stoffen bank kunnen verwijderen?
Pot leeg scheppen en dan een paar theelepels citric acid erop deppen met een vochtig doekje. Dit een paar uur laten zitten en dan lost de urine aanslag op.
En niet slecht voor het milieu!
Daarna bijhouden door af en toe een theelepel citric acid in het water te gooien en nachtje laten staan.
Gedistilleerd water + azijn werkt goed op stoffen meubels. Vlek opnieuw vochtig maken door te deppen met azijn. Paar minuten laten zitten en dan met droog keukenpapier deppen. Dan deppen met gedestilleerd water + droog deppen met keukenrol. Dan drogen met een haardroger.
Belangrijk om geen kraanwater te gebruiken maar gedestilleerd water. Kraanwater bevat mineralen die dus die vlekken veroorzaken.
Misschien even achterop de bank eerst een stukje testen om te zien of de azijn oké is op de stof.
Ik heb een keer een hele vieze wc in een studentenhuis schoongekregen met deze manier: baking soda strooien in de pot en even laten staan een paar uur. Vervolgens schoonmaakazijn overheen gegoten (dan gaat het ook schuimen) en een paar uur laten staan. Vervolgens een chloorbad. Het was toen echt als nieuw.
Ik las laatst dat dat met Spa rood kan omdat het koolzuur de vlek los bubbelt oid, plantenspuit vullen met Spa rood, erop spuiten en dan deppen en net zo lang herhalen totdat de vlek eruit is.
Nog een tip voor alle andere soorten vlekken (en vieze geurtjes): enzymreinigers.
De enzymen weken het vuil los in een paar minuten. Daarna kun je de vlek dus zo opdeppen met een keukenrol.
Ik heb zo zelfs oude bloed vlekken uit een wit (!) linen gordijn gekregen en een laag van jarenlang aangekoekt vet bovenop de keukenkastjes in onze huurwoning. Niets anders hielp behalve enzymreiniger.
Ik ben zelf groot fan van Biokleen maar ik weet niet of dit in NL verkrijgbaar is.
Ik hoop dat steeds meer mensen agressieve en giftige schoonmaakmiddelen laten staan want die zijn vaak echt niet nodig!
Hier gaat m’n huisvrouwhart sneller van slaan Dankje voor de tip
Ik gebruik standaard bij de witte was van die zakjes die ik koop bij de Action. De rechter in de middelste rij.
Ik heb wel eens dat er een bloedvlekjes in mijn hoofdkussen zitten vanwege wondjes, maar zelfs die gaan er mee uit.
Ik ga straks poging 4829334345622 doen om mijn ramen streeploos te zemen, dus als iemand tips heeft