Huishoudtopic #1

Heeft iemand tips hoe ik op een handige manier de onderkant van deze oven kan schoonmaken? Die 2 ‘buizen’ zorgen voor de warmte dus die kan ik er niet uit halen denk…

Misschien dat je iets aan haar ‘oven clean’ highlight hebt!

3 likes

Ja, deze heb ik ook! Echt ideaal. Gebruik 'em zowel als vergiet (schoongemaakt) als zoals in de gif hierboven.

1 like

Ik heb ook van die buizen in oven. Ik heb er standaard aluminium folie in liggen. Als er iets is gemorst, gooi ik de folie weg.

Niet echt een schoonmaaktip, maar een tip om schoonmaken te voor komen.

Dit zijn ook hele handige tips hoor haha! Heb je dan aluminiumfolie gewoon op die buizen liggen? Vliegt dat niet in de fik? :joy:

Nee, eronder door!

1 like

eerst met dasty, dan met een wondersponsje moet het wel lukken denk ik. onze oven was ook een beetje zo en heb het wel schoon gekregen

1 like

Heb je al een wit wondersponsje geprobeerd?

Ik heb geen idee hoe het werkt en waar het precies van gemaakt is. Maar ik heb een wit wondersponsje bij Zeeman of Wibra gekocht toen ik die zag liggen, een tijd geleden. Was ook maar een euro of zo dus dat wilde ik wel proberen.

Met dat sponsje heb ik van mijn witte buitenkozijnen zwart / grijze weervlekken en vegen gekregen, en dat lukte me met niets anders. Dus nu gebruik ik het vaker als ik op een hard oppervlak een lastig vlekje heb. Ik denk dat het op tegels misschien ook wel werkt.

Ik gebruik de wonderspons van Mr Proper graag om onmogelijke vlekken van de muren te halen

Zonder schoonmaakmiddel! Nat maken en heeeeel goed uitknijpen, moet zeg maar net vochtig zijn. Maar wel oppassen met bijv hout, er zit een soort schuurmiddel ofzo in en dat kan je meubels verpesten.

1 like

@Panda Dit is inderdaad precies hoe ik het doe.

1 like

Welke dweil is een aanrader voor een laminaatvloer?

In heb nu zo’n leifheit dweil met zo’n doek. Alleen mn vriend heeft die gepikt voor zijn werk en nu mag ik een nieuwe kopen🤣

Bekijk Leifheit - Easy Spray XL Comfort vloerwisser - 42 cm - met steel en spraytank - micro duo op: https://www.bol.com/nl/p/leifheit-easy-spray-xl-comfort-vloerwisser-42-cm-met-steel-spraytank-micro-duo/9200000096820999?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Ik heb deze en vind m super handig! Heb wel een tegelvloer dus soms gooi ik er een emmer water over om extra goed te boenen, maar dit is echt super handig en de vloer wordt ook niet zeiknat.

2 likes

Ik reinig tegenwoordig mijn vloeren (laminaat in de woonkamer) met de stoomreiniger van Vileda. Zo’n fijn ding! Ik mis het schone geurtje van Blue Wonder want dat mag er niet in, maar het kost heel weinig moeite om de boel schoon te krijgen.

1 like

Een mat grijze keuken is leuk maar de vette vingers erop niet. Vanochtend gewoon schoongemaakt met allesreiniger en meteen nagedroogd met keukenpapier maar alsnog niet helemaal weg. Iemand tips?

En het tegelwerk in de badkamer is scheef gelegd waardoor het water niet goed wegloopt. Nu heb ik al een trekker gehaald maar toch op de plekken waar het nog vochtig blijft en ik het gewoon laat opdrogen zit nu een witte waas.

Kan niet op alle tegels hè

Ik heb een lampe berger. Daar doe je spul in, steek je aan na t koken/eten en die neemt dan de geurtjes op

1 like

Maar die heb je ook niet de hele tijd aan, je steekt hem aan, laat hem 10 min fikken en daarna blaas je hem uit en doet hij zijn werk.

In aanschaf misschien wat prijziger maar ik doe al zeker een jaar met mijn 1e vulling en gebruik hem echt heel regelmatig.

In mijn ervaring verdoezelen spuitbussen zoals febreze, maar even en daarna ruik je het toch weer.

2 likes

Eens met @Perzik, het werkt echt!