Huishoudtopic #1

Nouja, een inductieplaat is een echte elektriciteitsslurper en kost (vooralsnog) in verbruik nog steeds meer dan een gaskookplaat. Als je al je elektriciteit zelf opwekt is het goedkoper, maar zo ver zijn de meeste mensen niet.

Ik blijf het lastig vinden hè, lingerie wassen.

Op 40 of 60.

In label staat altijd 40 maar de bacteriën gaan pas dood op 60.

Ja ik doe het dus wel altijd op 60 en slijt dan idd snel maar het idee dat de poepbacterie er anders niet uit is…

Kan je het wel strijken op een lage temperatuur? Dat dood, dacht ik hoor, ook bacteriën.

Nein niet in de droger en strijken :joy: ik denk dat ik het op 60 blijf doen. Dan slijten ze maar sneller.

Ja dat is dan misschien wel het makkelijkste ja, haha. Maar wat voor materiaal is het dan? Want katoen en lycra kun je best strijken. Tenminste als ik zo snel Google lees

1 like

Polyamide

1 like

Mijn onderbroeken doe ik op 60 en mijn bh’s in een waszakje op 30. Ik heb wel alleen goedkoop spul, dus als het sneller slijt vind ik het niet mega erg.

Moest daar soms mee poetsen toen ik bij de thuiszorg werkte (wel 8-10 jaar geleden) had je zo’n ding ook al van swiffer. Echt schijt vond ik… werkte voor geen meter, water koelt snel af. Maakte dweilen niet prettiger in elk geval

1 like

Het werkt inderdaad minder goed, maar wij pakken dit ding (cheap versie van lidl) wel 10x sneller dan een gewone dweil. Dus ideaal als je lui bent en onhandig, en dus nog wel eens iets op de grond laat vallen

1 like

Ik heb dit en zou er niet mn hele huis mee doen maar voor even een vlek of snel de badkamer is het prima

1 like

Koop een stoomreiniger. Ik had echt een intense hekel aan dweilen (zwaar en telkens met je handen in het water). Deed het maar 1x per 4 maand. Of als het heel vies was.

Sinds ik de stoomreiniger heb doe ik het elke week. Kost geen enkele moeite en je bent zo klaar.

Ik heb de XXL van Vileda maar de kleinere, met zo’n driehoek, werkt ook prima. :grimacing:

4 likes

Ik heb ook een stoomreiniger (van de action dus misschien niet zo’n goede kwaliteit) maar heb echt niet het idee dat mijn vloer er schoon van wordt. Of misschien is dat het gevoel ofzo, vind dweilen (met zo’n dweil als waar @Peony het over heeft) fijner dan met stoom.

1 like

Ik heb een soortgelijke van de action, het is wel makkelijk maar merk zelf dat er te weinig water uitkomt waardoor ik naar mijn idee minder goed dweil. Als ik het met een emmer water doe ziet de vloer en in ieder geval minder vlekkerig uit. Als je het doekje vooraf goed nat maakt helpt het nog wel enigszins.

Yes de driehoek-stoomreiniger van Vileda is superfijn. Dweilen vind ik nu niet meer vervelend.
En momenteel is hij voordelig in de Lidl webshop.

1 like

Dit kwam er bij mij vanaf… Toen had ik net een dag ervoor gedweild en uit frustratie heb ik gelijk een stoomreiniger gehaald.

Foto in spoiler vanwege goorheid.

1 like

Ik dacht dat ik deze periode genoeg tijd zou hebben voor het huishouden. Resultaat: tijd zat, niets gedaan. Vandaag is de dag dat ik het weer een beetje leefbaar ga maken :muscle:

2 likes

Bij mij werkte een aantal pannen inderdaad niet meer. De pannen met dikkere bodem deden het wel nog, maar met dunnere bodem zoals een koekenpan werkten niet meer. Als je het toch wil doen dan zou ik het liever meteen doen, maar die keus moet je zelf maken natuurlijk. Of even 2 goedkope tijdelijke pannen kopen, maar denk dat het wel kut is aangezien een jaar wel lang is haha

1 like

Naja goed het hoeft niet een jaar te zijn maar in ieder geval niet direct zeg maar. Ik kook zelf liever op gas maar inductie is makkelijker schoon te houden en goedkoper. Als het aan mij ligt houden we het zo, schoonmaken vind ik geen probleem. Maar het is niet de toekomst haha, uiteindelijk moet iedereen over. En het scheelt in de portemonnee.

1 like

En heb jij of heeft iemand in je omgeving geen oude/gebruikte pannen die je voor zolang op gas kan gebruiken?

1 like