Huishoudtopic #1

Helaas niet nee, maar wel een goed idee!

1 like

Tipje voor iedereen die overstapt naar inductie en wil weten of zijn pannen het doen: kijk of een magneet aan de bodem blijft hangen. Zo ja, dan kun je deze ook gebruiken op inductie. Dan is het nog wel belangrijk dat de pan niet krom staat, maar dat merk je vanzelf. :blush:

3 likes

Ik heb wel eens brandnieuwe pannen bij de kringloop gekocht (echt overduidelijk nog nooit gebruikt), dus misschien kun je daar eens kijken

1 like

Mijn Eufy 11s loopt elke keer vast over de convector/verwarmingsrooster in de vloer. Weet iemand of ik dat gebied kan afbakenen door een magneetstrip op de grond te plakken? De 11s kan je niet verbinden met wifi/een app, dus ik kan het niet digitaal instellen.

Is de vloer daar warmer? Mijn eufy rijdt niet over de vloer als de zon daar schijnt, dacht eerst dat het aan de schaduw van de stofzuiger kon liggen maar misschien ook wel omdat de vloer dan warm is. Geen idee of een magneetstrip werkt trouwens.

Nee, hij loopt vast in de convector/verwarmingsrooster in de vloer. Kon er niet opkomen, dus verwoordde het beetje gek. Maar hij loopt dus vast in de roostertjes, dus wil hem eigenlijk daar gewoon niet meer laten komen.
Wat irritant trouwens dat hij het bij jou niet doet waar de zon schijnt.

Oooooh, ja logisch! Mijne stopt bij de ijzeren rand bovenaan de trap, dan valt ie niet naar beneden, misschien kan dat wel? Denk dat magneet niet goed is voor de motor ofzo?

1 like

Hmm, er zit wel een ijzeren randje om de convector heen, maar daar rijdt ’ ie gewoon overheen. Misschien voelt hij dat het niet heel diep is ofzo?

Bij mijn eufy zat een magneetstrip meegeleverd juist met dat doel (het afbakenen van bepaalde stukken waar hij niet mag komen). Dus denk wel dat dat de oplossing is. Ik heb de 11c pet Edition.

1 like

Ik heb even zitten googelen en de 11s is dus zonder app/zonder magneetstrips. Ik kijk het even aan, heb nu al wel 5 x in een half uur hem moeten pakken omdat hij vast liep :face_with_raised_eyebrow:

Kun je er geen doos oid op zetten

1 like

Ga ik ff naar kijken ja!

Ik heb geen verstand van de eufy, maar mijn robotstofzuiger heeft onderop drie schuifjes waarmee je de hoogte in kunt stellen. Nu registreert ie eerder dat hij de convectorput gaat raken en stopt dan precies op tijd. Misschien zou je eens kunnen kijken of dat bij de eufy ook kan?

Ik weet dat ik maar beter niks over het stofzuigen van convectorputten kan zeggen aangezien ik er een keer een kreeft uit heb gestofzuigd en hier helemaal in paniek heb gepost :joy:

3 likes

Hmmm irritant. Geen idee of die magneetstrip in combinatie is met die app maar zou best goed kunnen. Bij mij reed hij steeds de voerbakjes van de katten omver (overal brokjes :tired_face:) maar die magneetstrip stond zo lelijk op de vloer dat ik maar hogere bakjes heb gekocht​:sweat_smile:.

1 like

Hahaha je snapt dat ik die post nu ga terugzoeken :joy:
Edit: gevonden :scream: hoe kwm dat beest in je convectorput!?

1 like

De mijne doet dat ook en vind dat zoooooo irritant, heb al hogere bakjes geprobeerd maar daar eten mijn verwende nesten niet uit :triumph:

Dat is nog steeds een mysterie! Sindsdien gelukkig geen kreeften meer gespot haha

2 likes

Ohh ik heb een cadeaubon gekregen van 100 euro (bol) en nu ben ik aan het overwegen om een steelstofzuiger te kopen. Ik zie nu de Dyson V10 (met accessoires) van 629 naar 479 afgeprijsd dus dan hoef ik zelf nog “maar” 379 in te leggen en het is zo verleidelijk maar nog steeds super veel geld voor een stofzuiger. :scream:

Ik heb maar een klein appartement maar ik ben wel bereid om te betalen voor luxe en gemak. Bijvoorbeeld dus voor een dure stofzuiger die ik er makkelijker en sneller bij pak dan de simpele ouderwetse die ik nu heb.

Hebben jullie ervaringen met andere steelstofzuigers van bol die meer waar voor je geld geven? Dus dan denk ik aan dezelfde kwaliteit maar dan voor een lagere prijs.

Er zijn zoveel opties en verschillende merken dat ik door de bomen het bos niet zie. En Dyson is eigenlijk de enige met sĂșper veel goede recensies. Black&Decker ook maar toch minder aantal recensies en dat vind ik dan toch moeilijk.

1 like

Wilde ook graag een snoerloze steelstofzuiger, maar de accu van de V8 van mijn ouders is na 2,5 jaar al stuk. Ze kunnen nog maar 5 minuten stofzuigen en moeten dan weer opladen, vrij onbruikbaar dus.

Dat is balen
 Maar aan de andere kant ook net pech. En inmiddels is de stofzuiger ook weer verder ontwikkeld.