Huishoudtopic #1

Mijn badmat staat er voor de sier, ik ga daar nooit met natte voeten op staan. Ik ga altijd op een oude shirt staan die ik daarna toch moet wassen. Mijn handdoeken gebruik ik twee keer. Mijn theorie is dat je schoon bent nadat je bent gedoucht. Maar toch wil ik het niet te vaak gebruiken omdat er huidschilfers op komen en dat is een bron voor bacterieen.

Omg een badmat. Zoiets was ik helemaal vergeten dat die dingen nog bestaan :scream: wij hebben thank god vloerverwarming, had er niet aan moeten denken dat je die ook nog moet wassen.

Hebben jullie nog een goede truc om een vriezer schoon te maken? Die blokken ijs zitten bij mij altijd zo vast en wil niet te lang het eten uit de vriezer hebben


1 like

Heeft iemand hier een ruitenreiniger, zo’n ding dat het water weer op zuigt zeg maar? Het lijkt mij ideaal, ook voor de douche bijv. Heb het idee dat het m’n leven zou beteren, maar ik ben al vaker bedrogen uitgekomen als ik dat idee had dus zou het graag ontkracht dan wel bevestigd zien door mensen hier :stuck_out_tongue:

Er zijn mensen die viezer zijn :raising_hand_woman: :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Probeer een enzym reiniger. Goed nat sprayen en laten werken voor 5 minuten. Het enzym weekt de vlek los en brengt het naar de oppervlakte. Na paar minuten dep je de vlek er zo af met een vel keukenrol.

hahaha ja thank god!! ik ben wekelijks echt een paar uur kwijt aan ook nog de badmat wassen. die dingen zijn ook zo gigantisch veel werk om op te tillen en te verplaatsen

4 likes

Ik stop altijd mijn eten in een koelbox met een aantal van die bevroren icepacks, dan blijft het redelijk lang oké. In de vriezer zelf zet ik dan een paar bakjes met kokend water met de deur dicht (stekker er natuurlijk wel even uit). Ik heb een kleine vriezer (zo eentje bij de koelkast in) en na een half uurtje zit het ijs wel zo los dat het in grote brokken er uit te halen is. Heel bevredigend om die grote stukken er in één keer uit te halen haha.

2 likes

Ja, dat wil ik dus ook! Normaal ben ik altijd aan het “hakken” met een mes, maar dat schiet gewoon niet op.

De föhn er op zetten, dan ben je in een half uurtje klaar!

2 likes

Ga ik proberen! Dank je, jij ook @Keerbeer Heb helemaal motivatie om hem schoon te maken nu

1 like

Heb je niet gewoon een defrost functie erop?

Voor de kussenloop zoek ik dus ook nog iets. Ook voor mijn man eigenlijk want hij heeft snel vet haar dus hij moet eigenlijk elke avond het liefst of om de 2 avonden een nieuw kussenloop. Maarja, ik wil niet elke 2 dagen mijn beddengoed doen
shitwerk.

En ik vind het niet mooi als je kussenloop niet matched met het dekbedovertrek :sweat_smile:

Kussenslopen in 1 kleur kopen die bij je beddengoed passen? Zo doe ik dat ook

1 like

Ja zit ik aan te denken, heb nu een aantal witte.
Mijn man heeft ook nog eens zo’n lelijk klein kussentje en ik een grote kussen. Dus bij hem zie je heel die sloop zo eruit lubberen.

Ok, first world problems I know.

Ik slaap ook altijd op een klein rotkussentje maar heb gewoon voor de mooi 2 kussens van de action gekocht haha

1 like

Haha, ik merk dat met het thuiswerken mijn wereld zo klein is geworden dat ik me druk maak om alles wat ik in huis zie.

Ga vanavond de ikea site even afspeuren en misschien daar een aantal bestellen. Wil sowieso ook satijnen slopen. Dus mocht iemand tips hebben voor niet al te dure maar wel goede satijnen slopen, ik hoor het graag!

2 likes

Jaaa ik wil ook satijn, ik zou op aliexpress kijken! Echt satijn-satijn is heel erg duur (€80 per kussen geloof ik al
) dus dit is een leuke budget optie.

Satijn zegt iets over hoe het geweven is, je hebt bv ook satijn geweven katoen, maar misschien bedoel je zijde? Ik heb een zijde kussensloop gemaakt van een zijde shirtje ik vond bij de episode, is de goedkoopste optie denk ik :slight_smile:

Heeft iemand tips voor (het geluid) van een lekkende kraan? Hij lekt echt heel erg (een glas vol op een paar minuten), maar de huisbaas wilde pas iemand sturen na de coronamaatregelen (België). Maar we worden echt gek van het geluid ondertussen en het water plaatselijk afsluiten gaat niet