Huishoudtopic #1

Ohh ik heb een cadeaubon gekregen van 100 euro (bol) en nu ben ik aan het overwegen om een steelstofzuiger te kopen. Ik zie nu de Dyson V10 (met accessoires) van 629 naar 479 afgeprijsd dus dan hoef ik zelf nog “maar” 379 in te leggen en het is zo verleidelijk maar nog steeds super veel geld voor een stofzuiger. :scream:

Ik heb maar een klein appartement maar ik ben wel bereid om te betalen voor luxe en gemak. Bijvoorbeeld dus voor een dure stofzuiger die ik er makkelijker en sneller bij pak dan de simpele ouderwetse die ik nu heb.

Hebben jullie ervaringen met andere steelstofzuigers van bol die meer waar voor je geld geven? Dus dan denk ik aan dezelfde kwaliteit maar dan voor een lagere prijs.

Er zijn zoveel opties en verschillende merken dat ik door de bomen het bos niet zie. En Dyson is eigenlijk de enige met súper veel goede recensies. Black&Decker ook maar toch minder aantal recensies en dat vind ik dan toch moeilijk.

1 like

Wilde ook graag een snoerloze steelstofzuiger, maar de accu van de V8 van mijn ouders is na 2,5 jaar al stuk. Ze kunnen nog maar 5 minuten stofzuigen en moeten dan weer opladen, vrij onbruikbaar dus.

Dat is balen… Maar aan de andere kant ook net pech. En inmiddels is de stofzuiger ook weer verder ontwikkeld.

Zeker waar! Nadeel bij een dure stofzuiger is wel dat nieuwe onderdelen vaak ook duurder zijn.

Wij hebben de v11 erg blij mee. Ook gekocht met een actie. Toen ergens in de 400 betaald.

Ik lees ook wel goede verhalen over de Dirt Devil steelstofzuiger.

1 like

Ik heb een snoerloze AEG stofzuiger. Veel betaalbaarder maar ben er zeer tevreden over. mijn gewone stofzuiger is ook een AEG en die beviel ook goed dus met Black Friday voor deze gegaan.

2 likes

Bij snoerloze stofzuigers is het een tip om hem op te laden en dan van het laadstation af te halen. Je hebt anders nog altijd een lekstroom omdat hij dan verbonden is met het station.

Hele tijd laten opladen is ook niet goed.

1 like

Heeft er iemand ervaring met glansspoelmiddel gebruiken om gele vlekken onder de oksels van witte shirts weg te krijgen? Ik heb zelf geen vaatwasser, dus voordat ik het voor de kat zn kut aanschaf…

Hier had @Suikerklontje het toevallig over in een zwanger/kind-topic! Ik heb het nooit geprobeerd (ik krijg nog minder zon dan een vampier dus geen zonnebrand nodig) maar Suikerklontje had er succes mee.

ohh het is bij mij vooral zweet wat voor de vlekken zorgt :sweat_smile:

Ja goede ervaringen mee! Niks werkte maar glansspomiddel dus wel. Wel alleen bij echt wit: erop, minstens 30 miniten intrekken en met de witte was mee wassen. Evt nog drogen in de zon.

Vandaag ossengalzeep (nav de tips
Van @frauhelga toch maar weer aangeschaft) geprobeerd op oude zonnebrandvlekken in beige (werkte glansspoelmiddel dus niet op) en dat heeft het niet verwijderd maar wel heel erg verminderd.

Ik heb wel een vaatwasser maar had het ook niet in huis, gewoon die van de AH eigen merk gehaald. 1,29 voor een fles geloof ik.

Denk dat je voor zweetvlekken ook wel goede kans hebt dat het resultaat oplevert!

2 likes

Oh natuurlijk, wat stom van mij. Hopelijk werkt het daar ook tegen! Heb zelf geen ervaring, als ik witte bovenkleding draag is het met 5 minuten vuil. Mijn garderobe is dus vooral zwart :black_heart:

1 like

Heb je een stomer? Ik gebruik dat om de kreukels weg te halen.

Hoe wassen jullie af? Ik vind een sopje maken en daarin alles afwassen best vies (sorry) omdat je je borden in vuil water afwast en met sop en al afdroogt. Daarom was ik alles apart af (met een spons en groene zeep elk bord schoonmaken). Tussen elk bord spons snel wassen. Daardoor duurt het wel allemaal langer. Iemand een idee om het toch sneller te doen?

1 like

Hangt af van je stof, maar bij mij (katoen) en zelfs stomend strijken zitten de kreukels er nog in :expressionless:

En eerst alles afspoelen van de vaat, dan een sopje maken en ‘echt’ afwassen. Ook geen spons, die schijnt heel veel bacteriën te bevatten na 1 keer gebruik. Dus een afwasborstel en Dreft.

1 like

Ik spoel de vaat altijd eerst voor met gloeiend heet water, zodat alle etensresten er al af zijn, koffie- en melkresten uit kopjes etc. Eigenlijk alles wat het water viezer maakt. Dan maak ik het sopje en was ik alles af van het meest schone vaat (glazen) naar het meest vieze vaat (meestal pannen).

Mijn vriend doet dit dus niet en ik vind het zo goor als ik zijn ‘sopje’ na afloop soms zie. Zeeploos en bruin :nauseated_face:

1 like

dan doen wij denk ik hetzelfde, met zo een gele goedekope schuurspons en groene zeep en onder de kraan afwassen. Hebben jullie een goede afdruiprek want ik haat afdrogen, eentje die niet roest en een beetje mooi is

Ik vind dat zo zonde he, die wegwerpsponsjes. Ik gebruik ze net zo lang tot ze niet meer werkbaar zijn. Sorry not sorry :joy:

Is er hier iemand die een zero waste / duurzaam alternatief heeft voor sponsjes of afwasborstels? Die dus (bijna) niet slijten en die je kan reinigen.

Op YT zie ik toch veel van die eco friendly mensen met dit werken:

Het is dus nooit echt voor de lange termijn en dat vind ik irritant.

1 like

Misschien een afwasborstel of spons met ‘haartjes’ van siliconen? Dat kan je iig goed schoonmaken en gaat lang mee, hoe goed je ermee kan afwassen durf ik niet te zeggen

Ik hoor wel eens van mensen dat ze gewoon zo’n geel doekje gebruiken om de afwas te doen. 1 keer gebruiken en dan de was in natuurlijk.
Edit: waarom zeg ik ‘natuurlijk’? Want die sponsjes gebruik je ook heel lang achter elkaar… net zo vies als zo’n geel doekje lang gebruiken