Kom ik weer aan met mijn ossengalzeepobsessie:
Gisteren had mijn kindje nogal enthousiast macaroni zitten eten dus er zaten meerdere oranje/rode vlekken op haar jurk. Omdat het flinke vlekken waren, was ik bang dat ze er niet uit zouden gaan.
Maar alles is schoon inmiddels! Ik heb na het eten meteen het jurkje behandeld met vloeibare ossengalzeep (in een spuitfles), en die op de vlekken gespoten. Na 5 minuten ingewreven en uitgespoeld, en toen was er al heel veel weg. Daarna opnieuw ossengal er op en een nachtje laten staan, en inmiddels uitgewassen op 35 graden.
Van de vlekken is niks meer te zien terwijl tomatenvlekken behoorlijk hardnekkig kunnen zijn.
Dit is het product:
Het is een zuinig product omdat het een soort gel is die je er op sprayt, en je hebt niet veel spuitjes nodig. Zelfs met een peuter doe ik maanden met een fles.
Ik koop het meestal bij AH-online, vaak zijn er acties waarbij je het tweede schoonmaakmiddel gratis hebt.
Toen ze baby was en vaak spuitluiers met lekkage had, vond ik de stukken zeep fijner, maar dat was wel meer werk. Met de spray is het schoonmaken nog makkelijker.