Huishoudtopic #1

Even een vraag. Ik heb sinds een aantal maanden dat de koelkast helemaal nat is onderin (waar het groete en fruit vak zit)
Iemand enig idee hoe dit kan?
Maak het iedere week schoon maar het vult steeds weer. Staat echt wel een flinke laag water en je kunt er eigenlijk niks neerzetten want dan word het nat

Hij is al wel een jaar of 7 oud, toe aan vervanging? :sob:

Vaak zit er aan de onderkant bij je fruitlade een soort roostertje waar water weg kan lopen, dat kan verstopt zitten en daardoor kan het water dus niet weg.

1 like

Toevallig hadden wij dit vorige week ook. Bij ons zit er in de achterwand een soort gootje met een gaatje waarlangs condens kan weglopen, en dat gaatje zat verstopt. Even doorprikken met bijvoorbeeld de achterkant van een theelepel en toen was het probleem bij ons verholpen!

1 like

Oh ik ga eens even kijken!
Bedankt

1 like

Oke net even gekeken en er zat idd een dikke klodder met geen idee wat in het gaatje bij het gootje :nauseated_face:

Hopelijk is het nu opgelost

2 likes

Weet iemand toevallig hoe je kalkaanslag op zwarte kranen verwijdert? Ik heb de gewoonlijke producten gebruikt maar niks helpt.

1 like

Ik heb een spuitflesje met azijn en water 50/50 waar ik de kraan altijd mee inspuit. Dan laat ik het gewoon net zo lang zitten tot het droog is en dan is bij mij de azijn weg.

Ik volg op insta iemand die ALLES met baksoda/bicarbonate of soda schoon maakt. Misschien dat je dat kan proberen?

Gewoon baksoda op een vochtig doekje doen en dan op die plek boenen.

1 like

Schoonmaakazijn? Ik heb dat een aantal keer gebruikt maar vrij snel afgespoeld. Zal het er eens een tijdje op laten zitten. :+1:

Gewone witte azijn, ik gebruik het ook als wasverzachter (extra pro tip haha). Maar ik denk dat schoonmaakazijn ook werkt.

Wij zijn kort geleden verhuisd en mijn vriend heeft de hele badkamer/keuken schoongemaakt met inderdaad (schoonmaak)azijn! De kranen heeft hij ingewikkeld met azijn doorweekt keukenpapier, dat een nacht laten zitten/tot het droog is en dan is de kalkaanslag vrijwel helemaal weg. Eventueel nog een keer herhalen. Bij ons ziet echt alles er weer uit alsof het net uit de winkel komt!

2 likes

Schoonmaakazijn moet je een tijd laten zitten, dan werkt het pas goed!

1 like

Werkt dat ook bij zwarte badkamertegels, denk je? Die zitten in mn huurhuis maar ik heb ze nog nooit echt kalkvrij gekregen.

1 like

Nestley_Toulhouse

marley

35m

Wauw, 4x per jaar? :mask: Ik schaamde mij al voor mijn om de twee weken verschonen uit luiheid om het elke week te doen. Kwam een keer ook bij een klasgenoot thuis bij wie ik het glas limonade niet eens kon opdrinken omdat het er zo viezig uitzag in huis. Sommige mensen zijn echt vies :disappointed_relieved: Even daargelaten dat sommigen door mentale toestanden zichzelf kunnen verwaarlozen. Maar als je niets mankeert en je poetst voor de lol niet, ben je gewoon nasty​:roll_eyes:

voor het geval dat iemand nog iets kwijt wil over vieze lakens, limonadebekeres of tapijten

1 like

Niet geschoten altijd mis! Kost ook vrijwel niks. Sommige tegels/voegen kunnen er alleen niet al te best tegen. (Zegt mijn moeder iig) Dus misschien eerst even een nachtje op 1 tegel oid proberen :stuck_out_tongue:?

Bij sommige wel, maar inderdaad wat @mikselke zegt. Eerst even testen. Ik heb er een aantal stenen compleet mee verpest. :thumbsdown:

Ik ga het eens voorzichtig op een tegeltje proberen :wink: @FrozenFlame @mikselke

Toevallig heb ik dit van de week getest en het werkte!

Had doeken gedrenkt in schoonmaakazijn en dat een tijd laten intrekken op de vloer. Vervolgens weggespoeld en gedroogd. De badkamer meurde intens maar de vloer was zwart :sunglasses:

Ik doe voor het randje onderaan de kraan, de kraan zelf en het randje van de gootsteen in het toilet ook altijd met schoonmaakazijn. Keukenrol drenken in azijn en dat eromheen wikkelen en op het putje leggen. Tijd laten intrekken en het glanst weer!

1 like

Dit is echt mijn lievelings manier van schoonmaken, kost echt 0 moeite en het wordt super schoon

Hoe lang laat je het ongeveer intrekken? 10 minuutjes, half uur, halve dag,…?