Huishoudtopic #1

Je kan ossengal of biotex proberen! Komt door de deo. Hier zijn er wel een paar t-shirts gered, maar lang niet allemaal…

Ok en dan er gewoon opsmeren, laten inwerken en dan met de witte was mee?

Het beste is even een papje te maken en in te laten trekken en dan met de was meedraaien inderdaad

1 like

@Druppels @Maurice @George Azijn heb ik eerder weleens geprobeerd, maar dat hielp ook niet… En hoe veel of weinig ik ook gebruik, ik blijf het erna altijd ruiken. Maar dank voor de tip!

@Kookwekker die krokante stukken ken ik bij mijn vriend ook. Inderdaad deo en zweet. Ik heb al gezegd dat hij zijn deo eerst op moet laten drogen voor ie een shirt aantrekt, volgens mij komt het deels daardoor. Maar eruit krijg ik ze niet meer. Biotex en ossengal ga ik ook maar eens proberen.

Ik heb dit zelf ook wel eens bij blousjes of truien van een synthetische stof. Wat bij mij goed werkt is om er even met wat ossengal overheen te gaan en dan in de was te gooien. Bij truien moet ik het soms nog 1x herhalen maar echt bijna nooit

1 like

Ik heb nu helemaal zin om alle witte t-shirts weer wit te krijgen! Ga zo naar appie om schoonmaakmiddelen te halen haha

1 like

@Wortel en alle mensen die ossengal adviseren, van welk merk/winkel hebben jullie dat product? Dus welke moet ik kopen?

Ik haal altijd gewoon zo’n blokje bij Kruidvat (ah heeft het volgens mij ook), geen idee welk merk dat is. Zit in een kartonnen doosje.

1 like

Dr Beckmann

1 like

Rubbertjes van de koelkast/vriezer, roosters van de afvoer in de plafond, de wasmachine, dakgoten

1 like

Plafondlampen (buitenkant en binnen in de kap). Lijsten aan de muur. Lichtknopjes en deuren.

1 like

Wat vinden jullie de beste hand- en theedoeken voor in de keuken? Welke blijven een beetje mooi?

Deze:

Ik heb ze al een paar jaar en blijven bijna als nieuw. Drogen zelfs zonder eerst een keer te wassen goed af. En zijn vaak (nu ook) in de aanbieding. Er zijn ook andere kleuren maar ik heb alleen de grijze theedoeken (en bijbehorende handdoeken).

1 like

Wow, echt allemaal dingen die ik nooit doe… Dit weekend maar eens kijken hoe het erbij staat :nauseated_face:

Question, hoe maak je je wasmachine schoon naast af en toe heet wassen?

De rubberen ring kan je afnemen met een doekje, vooral zo tussenin kan het vies worden. En het bakje voor wasmiddel er helemaal uit halen, schoonmaken en ook de ruimte waar dat bakje zit. Daar kan best makkelijk schimmel komen!

1 like

Onderin je wasmachine zit een filter (achter een klepje). Die moet je weleens openmaken en al het water wat daarin zit en dingen die gefilterd zijn (muntjes etc) eruit halen). Dat moet je wel eerst doen nadat je een slangetje wat daar ook zit openmaakt zodat al het water eruit gaat. Ook daar kan schimmel gaan zitten.

1 like

Hoeveel wasmiddel gebruiken jullie? Houden jullie aan wat er op de verpakking staat of doen jullie er meer/minder in? Ik heb nu een nieuwe wasmachine en die verbruikt maar 40 liter per wasbeurt en mijn vorige 80 liter. Het lijkt me dat ik dan het wasmiddelgebruik ook aan moet passen toch of werkt dat zo niet?

Ik gebruik 1 pod per wasbeurt, maar geen idee hoeveel kg mijn machine is of hoeveel liter die gebruikt. Eigenlijk doe ik maar gewoon wat.

Ik doe wat de verpakking zegt voor hard water: 75 ml wasproduct, 75 ml anti-kalk en de wasverzachter doe ik wel gewoon op gevoel.

Ik doe vaak gewoon een dopje van de fles.

1 like