Ja!
Spijkerstof is meestal wel redelijk vergevingsgezind met het weghalen van vlekken, maar met een post-it heb ik (gelukkig) geen ervaring. Hopelijk werkt de vlekkenspray!
Hoe luchten jullie dekbedden? Zie vaak dat mensen ze in de raamopening hangen, half over het dak, maar dat is toch vies?
Vind ik ook altijd vies en ik ben bang dat er dan spinnen in klimmen. Ik sla het dekbed altijd open (dus naar het voeteneind toe) zodra ik uit bed stap. Ik zie bij heel veel mensen dat ze de deken rechttrekken (dus richting de kussens toe) terwijl het belangrijk is dat je matras kan luchten ivm zweet en alles.
Je doet er daarna toch een hoes om? Ik doe dat zelf ook
Ik hang hem over de deur terwijl mijn beddengoed in de wasmachine zit (als die klaar is heb ik de deur weer nodig voor het natte beddengoed haha) en zet het raam open. Dan lucht mn dekbed mss niet zoals wanneer ik hem buiten hang, maar dan wordt ie iig niet vies en dan hoop ik altijd maar dat het zo genoeg is.
Wasvraagje: hebben jullie soms ook dat t-shirts (vooral door je vriend/man gedragen) een zweetgeur houden in de oksels na het wassen? Zo ja, hoe kom je hier vanaf? Mijn vriend stinkt of zweet in het dagelijks leven helemaal niet extreem maar die zweetgeur blijft toch in 95% katoenen t-shirts hangen. Ik was nu afwisselend op 30 en 40ā°C. Heb ook al verschillend wasmiddel geprobeerd (merk en vloeibaar/poeder). Ook het lange wasprogramma maakt niet uit. Help!
Misschien wassen met azijn? Weet dat mijn broertje dat doet met zijn sportkleding omdat het volgens hem dan een stuk frisser wordt.
Ik doe mijn witte shirts in een teiltje met water, schoonmaakazijn en baking soda bij de oksels. Dat goed inwrijven en een dagje laten staan. Dan in de wasmachine gooien en de gele vlekken en geur zijn weg.
Azijn inderdaad! Ik vulde een emmer met water en een scheut azijn (keukenazijn) en daar liet ik de shirts dan een nachtje in weken. De volgende dag even uitknijpen en in de wasmachine op 40 graden en je ruikt er niets meer van!
Even inhakend op de witte shirts met gele vlekken die naar zweet ruiken: mijn vriend heeft een aantal shirts met van die harde korsten onder de oksels. Ik denk dat dat opgedroogde deo in combinatie met zweet is ofzo⦠werkt azijn daar ook tegen, of kan ik ze wel weggooien?
Je kan ossengal of biotex proberen! Komt door de deo. Hier zijn er wel een paar t-shirts gered, maar lang niet allemaalā¦
Ok en dan er gewoon opsmeren, laten inwerken en dan met de witte was mee?
Het beste is even een papje te maken en in te laten trekken en dan met de was meedraaien inderdaad
@Druppels @Maurice @George Azijn heb ik eerder weleens geprobeerd, maar dat hielp ook niet⦠En hoe veel of weinig ik ook gebruik, ik blijf het erna altijd ruiken. Maar dank voor de tip!
@Kookwekker die krokante stukken ken ik bij mijn vriend ook. Inderdaad deo en zweet. Ik heb al gezegd dat hij zijn deo eerst op moet laten drogen voor ie een shirt aantrekt, volgens mij komt het deels daardoor. Maar eruit krijg ik ze niet meer. Biotex en ossengal ga ik ook maar eens proberen.
Ik heb dit zelf ook wel eens bij blousjes of truien van een synthetische stof. Wat bij mij goed werkt is om er even met wat ossengal overheen te gaan en dan in de was te gooien. Bij truien moet ik het soms nog 1x herhalen maar echt bijna nooit
Ik heb nu helemaal zin om alle witte t-shirts weer wit te krijgen! Ga zo naar appie om schoonmaakmiddelen te halen haha
@Wortel en alle mensen die ossengal adviseren, van welk merk/winkel hebben jullie dat product? Dus welke moet ik kopen?
Ik haal altijd gewoon zoān blokje bij Kruidvat (ah heeft het volgens mij ook), geen idee welk merk dat is. Zit in een kartonnen doosje.
Dr Beckmann