Huishoudtopic #1

Rubbertjes van de koelkast/vriezer, roosters van de afvoer in de plafond, de wasmachine, dakgoten

1 like

Plafondlampen (buitenkant en binnen in de kap). Lijsten aan de muur. Lichtknopjes en deuren.

1 like

Wat vinden jullie de beste hand- en theedoeken voor in de keuken? Welke blijven een beetje mooi?

Deze:

Ik heb ze al een paar jaar en blijven bijna als nieuw. Drogen zelfs zonder eerst een keer te wassen goed af. En zijn vaak (nu ook) in de aanbieding. Er zijn ook andere kleuren maar ik heb alleen de grijze theedoeken (en bijbehorende handdoeken).

1 like

Wow, echt allemaal dingen die ik nooit doe
 Dit weekend maar eens kijken hoe het erbij staat :nauseated_face:

Question, hoe maak je je wasmachine schoon naast af en toe heet wassen?

De rubberen ring kan je afnemen met een doekje, vooral zo tussenin kan het vies worden. En het bakje voor wasmiddel er helemaal uit halen, schoonmaken en ook de ruimte waar dat bakje zit. Daar kan best makkelijk schimmel komen!

1 like

Onderin je wasmachine zit een filter (achter een klepje). Die moet je weleens openmaken en al het water wat daarin zit en dingen die gefilterd zijn (muntjes etc) eruit halen). Dat moet je wel eerst doen nadat je een slangetje wat daar ook zit openmaakt zodat al het water eruit gaat. Ook daar kan schimmel gaan zitten.

1 like

Hoeveel wasmiddel gebruiken jullie? Houden jullie aan wat er op de verpakking staat of doen jullie er meer/minder in? Ik heb nu een nieuwe wasmachine en die verbruikt maar 40 liter per wasbeurt en mijn vorige 80 liter. Het lijkt me dat ik dan het wasmiddelgebruik ook aan moet passen toch of werkt dat zo niet?

Ik gebruik 1 pod per wasbeurt, maar geen idee hoeveel kg mijn machine is of hoeveel liter die gebruikt. Eigenlijk doe ik maar gewoon wat.

Ik doe wat de verpakking zegt voor hard water: 75 ml wasproduct, 75 ml anti-kalk en de wasverzachter doe ik wel gewoon op gevoel.

Ik doe vaak gewoon een dopje van de fles.

1 like

ik doe echt weinig, heb van die dingen om het in te schenken, wasbollen maar dan kleiner en niet bolvormig daar doe ik ongeveer 1 cm in.
ik gebruik wel altijd robijntje klein en krachtig, daar heb je ook weinig van nodig.
eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel kg onze machine is en hoeveel water hij gebruikt, maar mijn was is altijd erg schoon en ruikt fris.

@1207 hoe doe je dat dan? draai je aparte wassen voor microvezeldoekjes?

ik draai elke week 1 witte (met een beetje vanish) en om de week 1 mix donker en 1 mix bonte was

heel af en toe een wol wasje, verder wordt er geen onderscheid gemaakt hier in materialen wasmiddel/wasverzachter etc

Ik ben echt zo dom als het op huishouden aankomt. Hoe maak je het beste een glazen douchedeur schoon?

Ik doe dat net als een raam, dus eerst met een natte spons (uit een sopje met allesreiniger of eventueel glasreiniger) en dan met een wisser, die ik na elke ‘baan’ droog maak met een vochtige zeem of microvezeldoek.

1 like

Schoonmaakazijn. Lost de kalk op. Spons goed natmaken met azijn, hele douchedeur boenen. Even in laten treken, daarna met een schone doen met heet water af doen

1 like

Deze kopen bij de Lidl:

Schoonmaakazijn heb ik ook gebruikt maar dit gaat tig keer beter vind ik. Deur natspuiten, dit spul op een schuursponsje (de schuurkant) en dan poetsen. Gaat er zo af!

2 likes

Ik begin een beetje hopeloos te raken dus misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik woon sinds eind januari in een nieuwbouw appartement (huur) met zo een standaard witte keuken met zwart stenen blad maar of ik doe iets fout of dat blad is niet goed afgewerkt. Zodra ik ook maar een vochtig bord op het aanrecht zet of water mors wat ik niet meteen opruim krijg ik dit soort vlekken in het aanrecht:

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik het weg krijg? Ik heb echt allerlei schoonmaakspul geprobeerd (van method reiniging voor de keuken, tot aan allesreiniger en ontvetter) maar niets lijkt te helpen.

Is het composiet? dus een steenachtige? En vocht geeft dit soort vlekken? Heb je al eens met Cif geprobeerd? Wel voorzichtig, want het ziet er glanzend uit. Of is het graniet? Je kunt je huurder vragen wat voor spul het is. Was het gloed nieuw toen jij het huurde, of voor jou al gebruikt? Misschien moet het geprepareerd worden? Ik zou eerst uitzoeken wat voor product het is, en dan verder zoeken naar de juiste schoonmaakmiddelen.

Ik weet eigenlijk niet welk materiaal het is, ik dacht composiet maar weet ik niet zeker, dat ga ik maar even vragen! Maar we zijn de eerste die hier wonen en inderdaad vocht geeft dit soort vlekken maar verder lijkt niemand van de buren er last van te hebben. Terwijl bij ons het hele aanrecht zit inmiddels onder de kringen en vlekken zit, echt heel naar. Maar cif durf ik niet aan gezien het inderdaad glanzend is en ik bang ben het aanrecht helemaal te verpesten

Misschien weet de verhuurder welke zaak het heeft geplaatst, en kun je daar even contact mee opnemen. Zeker als de buren er geen last van hebben, zou het wel eens verkeerd behandeld kunnen zijn, en kan jij er niets aan doen.

1 like