Zitten bij die van Vileda ook opzetstukjes voor andere dingen dan de vloer? Ik zit al een tijdje naar die van Kärcher te kijken en die heeft dus ook nog allemaal opzetstukjes voor de badkamer, ramen, keuken etc.
Wat goed! Heb je het op laminaat gebruikt?
Ik heb ook die van Vileda (had hiervoor 1 van de lidl geloof ik). Groot pluspunt is dat je deze ook op laminaat kunt gebruiken en ik er dus het hele huis mee kan doen, en hij is lichter en dus makkelijker in gebruik. Maar snoer mocht inderdaad wat langer. En ik zie na een paar keer gebruik al wat slijtplekken op de dweil. Mijn vloer heeft een structuurtje, dus zou ook kunnen dat het daardoor sneller slijt.
@George Er zit een opzetstuk voor op een tapijt bij. Dus wel heel basic! Als je echt de zetel of badkamer wil stomen zal ik eerder een Karcher aanraden denk ik. Als de Vileda hier ooit kapot is, weet ik nu al dat ik een Karcher wil 
@JaneWhiskers Nee, op keramische tegels. Ik ga dit weekend wel de laminaat op de slaapkamer proberen 
Ah ben benieuwd of je het laminaat daar niet mee beschadigt…maar je hebt verschillende stsnden volgens mij. Als het goed werkt zou ik het ook wel willen
Even aan andere huishoudelijke vraag. Ik heb sindskort een vaatwasser en ben benieuwd naar de beste vaatwasblokjes. Wat zijn jullie ervaringen?
Bij de kruidvat heb je goede aanbiedingen, ik ben zelf fan van finish of dreft!
Ik heb een stofzuiger zonder zak met zo’n filter wat van een soort gaasje gemaakt is, kun je dat uitspoelen onder de kraan ofzo? Klop het nu buiten uit maar het wordt nog niet helemaal schoon.
Ja volgens mij kan dat wel! M’n ouders doen dat wel in ieder geval
Die van Lidl, W5 komen vaak als beste uit de test. Ik gebruik ze zelf ook, vaak goede aanbiedingen en werkt inderdaad goed.
Je kan ook zelf je vaatwaspoeder maken. Las hierboven ook al een ‘recept’ volgens mij, maar ik koop altijd van Sun een grote flacon met poeder. En daar doe ik dan nog een pak fijne soda korrels bij in. Goed schudden. En dan elke keer voordat je het gebruikt ook schudden, vullen en aanzetten. Gaat echt een eeuwigheid mee en je vaat wordt echt schoon!
Dweilen jullie een houten vloer en hoe? Ik durf het nog niet aan maar merk dat enkel stofzuigen niet voldoende is. Ik heb een stoomreiniger maar durf die niet te gebruiken. Iemand hier ervaring mee?
Wij hebben een fineerparket die behandeld is. Deze dweil ik met een licht vochtige dweil, en bij hardnekkigere vlekken ga ik er met een sponsje en wat sop over en dweil ik het daarna direct op.
Mijn ouders hadden een houten vloer en mijn moeder dweilde dit eens per maand ofzo met een licht vochtige doek, heeeeel goed uitwringen.
Om even voort te borduren over vaatwassers: mijn vriend en ik zijn een beetje ten einde raad.
We hebben pas geleden een huis gekocht met een ingebouwde vaatwasser, dit is voor ons beiden de eerste keer in ons leven dat we een vaatwasser hebben haha.
Nu hebben we echter het probleem dat de vaat stinkend uit de vaatwasser komt, alles ruikt naar natte hond 
Het filter is brandschoon, de rubbers zijn schoon, de draaiarmen zijn schoon, dus we weten niet zo goed waar het nu aan kan liggen. Heeft iemand van jullie tips?
Misschien kan je eens proberen een lege vaat op te zetten, op het heetste programme met azijn in het bakje en soda in de machine? Eventueel kan je ook eens kijken of je het zout moet aanvullen?
@Keerbeer of misschien een schoonmaak poeder voor vaatwassers? Mijne stonk in het begin ook heel erg (ik verdenk de vorige eigenaar van niet zo schoon zijn …) en hielp wel.
Heetste programma werkt helaas niet echt, na een paar keer gedraaid te hebben stinkt ie weer. Overigens doe ik er nooit zout in omdat we een all-in wasmiddel gebruiken, dan is dat niet nodig toch?
@Vladimir Thanks, dat is wellicht nog het proberen waard! Had ik zelf kunnen bedenken, ik voel me met die vaatwasser net een oma achter een computer hahaha
Wij hebben van de vloerenzaak een speciale zeep gekregen om elke 2 weken de vloer mee te dweilen. Het ruikt super lekker en werkt prima!
Ja, altijd zout en glansmiddel toevoegen, ook al heb je all-in tabs. Daar wordt je vaat echt mooier schoon van. En dat filter dat @Mae_Mobley zegt, regelmatig schoonmaken! Je hebt bij de Action ook speciale geurende schoonmaaktabs voor de vaatwasser, maar dat zou niet nodig moeten zijn.