Polyester hoef je bijna nooit te strijken en viscose bijna altijd! En 100% katoen moet je bijna altijd strijken terwijl 95% katoen + 5% elastaan weer niet per se gestreken hoeft te worden. Dus ik kijk altijd naar het label
Oke dit ga ik opslaan haha!
Ik ben in januari van een goedkoop, klein ding over gestapt naar deze:
strijkt echt heel soepel en makkelijk. Ik haatte strijken eerst omdat het gewoon heel moeizaam ging en nu kijk ik er nog geen eens tegenop als ik moet strijken omdat het zo gepiept is. Love ook het anti kalk systeem ervan. Alleen het water bijvullen is wat geklungel maar dat neem ik voor lief.
Ik voel me echt een slechte huisvrouw maar ik lees hier regelmatig dat je je wasmachine schoon kunt maken met azijn.
Maar met wat voor azijn is dat dan? Natuurazijn, schoonmaakazijn?! L
De goedkoopste van AH van 60 cent of zo. Multifunctioneel want je kan het ook in salade etc gebruiken.
Wij willen een stoomreiniger. Ik heb al even gezocht op het forum en vond iets over de Vileda en krucher. Zijn dat goeie? Of heeft iemand een andere aanbeveling
Ik gebruik schoonmaakazijn want gebruik dat ook om de kranen enz te ontkalken, heb toch het idee dat natuurazijn minder krachtig is ofzo?
Ik heb ooit gelezen dat je in de wasmachine alleen natuurazijn moet gebruiken dus dat doe ik braaf maar nu ik erover nadenk weet ik eigenlijk niet meer waarom. Natuurazijn is sowieso veel goedkoper dus dat is alvast een win haha
Ik las ooit dat schoonmaakazijn de rubber rand van je wasmachine aantast en dat je er daarom natuurazijn bij moet doen.
En dan azijn in het wasmiddel bakje of in de trommel? Ik reiniger hem regelmatig ook het afvoerbuisje/klepje onderin de machine. Maar nog nooit met azijn gedaan.
Ik heb deze week voor het eerst mijn aangekochte Vileda stoomreiniger gebruikt en ik ben echt om! Wat een handigheid zoān stoomreiniger. Ik heb mijn vloer in jaren niet zo schoon gezien In de hoogste stand moest ik wel een keer water bijvullen, en het snoer (6m) was net lang genoeg voor mijn woonkamer+keuken. Maar voor de rest ben ik zeer tevreden!
Zitten bij die van Vileda ook opzetstukjes voor andere dingen dan de vloer? Ik zit al een tijdje naar die van KƤrcher te kijken en die heeft dus ook nog allemaal opzetstukjes voor de badkamer, ramen, keuken etc.
Wat goed! Heb je het op laminaat gebruikt?
Ik heb ook die van Vileda (had hiervoor 1 van de lidl geloof ik). Groot pluspunt is dat je deze ook op laminaat kunt gebruiken en ik er dus het hele huis mee kan doen, en hij is lichter en dus makkelijker in gebruik. Maar snoer mocht inderdaad wat langer. En ik zie na een paar keer gebruik al wat slijtplekken op de dweil. Mijn vloer heeft een structuurtje, dus zou ook kunnen dat het daardoor sneller slijt.
@George Er zit een opzetstuk voor op een tapijt bij. Dus wel heel basic! Als je echt de zetel of badkamer wil stomen zal ik eerder een Karcher aanraden denk ik. Als de Vileda hier ooit kapot is, weet ik nu al dat ik een Karcher wil
@JaneWhiskers Nee, op keramische tegels. Ik ga dit weekend wel de laminaat op de slaapkamer proberen
Ah ben benieuwd of je het laminaat daar niet mee beschadigtā¦maar je hebt verschillende stsnden volgens mij. Als het goed werkt zou ik het ook wel willen
Even aan andere huishoudelijke vraag. Ik heb sindskort een vaatwasser en ben benieuwd naar de beste vaatwasblokjes. Wat zijn jullie ervaringen?
Bij de kruidvat heb je goede aanbiedingen, ik ben zelf fan van finish of dreft!
Ik heb een stofzuiger zonder zak met zoān filter wat van een soort gaasje gemaakt is, kun je dat uitspoelen onder de kraan ofzo? Klop het nu buiten uit maar het wordt nog niet helemaal schoon.
Ja volgens mij kan dat wel! Mān ouders doen dat wel in ieder geval