Geen plant in de buurt dus vast wel fruitvliegjes. Ik denk dat ik me er gewoon maar beter bij neerleg voor de zomer
Alle eten en ook fruit in de koelkast. Dat wat je echt niet in de koelkast wilt (weet dat sommige fruit/groentebeter niet in de koelkast kan, maar eerlijk in de zomer gaat alles hier gewoon de koelkast in) in een donker goed afgesloten kastje. Prullenbak regelmatig nieuwe zak in en ook de wasbak/aanrecht etensrestenvrij houden.
Wat ik verder deed als ik ze toch had, het klokhuis van een appel in een bakje. Daar azijn en dreft bij, over dat schaaltje huishoudfolie en daar een paar gaatje in prikken.
Edit; nog een toevoeging; ik weet niet of je ergens een krat met (lege) bierflesjes hebt staan, maar dat is ook een bron van ffuitvliegjes.
Ik maak hem wel schoon door het zelf eruit te plukken,c nooit gedacht om de stofzuiger erop te zetten 
Ik dus ook niet, maar nu was de droger stuk en kwam er een monteur die liet zien dat alleen plukken stof eruit halen niet genoeg is 
Denk dat de verwarring bij de droger is, je hebt 2 filters. eentje waar de grote plukken stof blijven hangen die vaak in de trommel zelf zit. Maar je hebt er ook eentje onderin, daarbij is het zeer van belang deze vaak schoon te maken en te stofzuigen.
Deze laatste zit dus niet in de trommel.
Wat? Een tweede filter? 

even een voorbeeld gegoolgde. Bij die rode cirkel zit een drukklep, daarachter iets wat heel snel los gemaakt kan worden. Daar heb je een rooster waar ook stof ik kan blijven hangen. Dat moet ik altijd heel goed schoonmaken. En niet alleen het filter dat in de trommel zit.
Oh dat wist ik helemaal niet! Meteen schoongemaakt 
Dit filter moet je dus ook stofzuigen. Ook al lijkt het schoon, als je het tegen het licht houdt zie je nog stof.
Hoe vaak moet je dit dan doen? Ik dacht ook altijd dat pluizen er af halen voldoende was 
Volgens de monteur gewoon meepakken als je kamer doet waar de machine (in de buurt) staat. Hij haalde de machine bij ons uit elkaar en er zat echt overal stof
Gebruikt iemand weleens het sportwasmiddel van AH? (deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi470765/ah-sport-wasmiddel)
Ik gebruik daar nu “Hygienespuler” uit Duitsland voor, maar die is bijna op.
Wij hadden dit weekend schaaltjes gemaakt met een stukje fruit (halve aardbei of framboos in ons geval) met een folie er overheen met gaatjes. Binnen een halve dagen zaten er heeel veel in. Paar keer schudden en ze zijn dood ook trouwens. Zal eens kijken hoeveel we er nu hebben. Gister nieuwe gemaakt:
Heeft iemand de gouden tip voor het reinigen van je vaatwasser? Er zit allemaal van dat gruis in de glazen en op het bestek als ie heeft gedraaid. Maak regelmatig het filter schoon en draai m soms ook leeg en dan met een beetje azijn, maar dat gruis blijft. Ook hebben de glazen een soort gelige/bruinige waas en glanzen niet mooi. Spoelglansmiddel is niet op.
En zout?
Vul ik altijd bij als t lampje brandt
Je kunt zo’n vaatwasserreiniger proberen, die kalk en vet weghaalt. Kun je bij AH/Action/Blokker krijgen, een flesje die je 1x in een lege vaat doet.
Ik vul trouwens altijd zout bij, als ik glansspoel bijvul (dat moet sneller), omdat ik merk dat mijn glas daar sneller droog van wordt.
Gebruik je all-in-1-tabletten? Daar zit ook zout in, als je water ook niet zo hard is heb je dan eigenlijk een overdosis zout, dat wil ook nog wel eens zo’n ‘zandkorrel’-laagje achterlaten. Beetje goor, maar misschien zou je dat gruis eens kunnen proeven om te zien of het zout is of iets anders?
Heeft er iemand een tip voor een kledingstomer?
Ik heb er 1 van de action gekocht en ik ben er heel blij mee. Was 18 euro!