Huishoudtopic #1

Hmm nee dan zou ik eerder denken aan dat er iets van lijm in zit wat niet tegen vocht kan wat niet handig is met iets wat je moet kunnen wassen. Zou contact opnemen met de verkoper want dit is wel gek.

Ja wel gek he! Goed idee om inderdaad even contact op te nemen! Ga ik doen :blush:

1 like

Gebruiken jullie toevallig van die wassorteer manden? Ik zat daar een beetje naar te kijken maar kom vooral versies tegen op wielen met textiel zakken er in. Ik vraag me echt af of dat handig is (sterk genoeg) en of het nu echt scheelt qua tijd.

Wij hebben 3 losse manden (1 voor wit, 1 voor zwart en 1 iets grotere voor bont en dingen die op 60 graden gaan), ik vind dat wel handig, je ziet sneller of het tijd is voor een witte was, als je gaat wassen kiep je 1 mand om in de wasmachine, ik vind het irritant dat ik die grote mand nog moet uitsorteren op de vloer voor de wasmachine zeg maar.

1 like

Precies dat vind ik ook irritant. Zeker als er heel wat stapels uit komen maar ik niet alles achter elkaar aan kan wassen. Moet je het later weer uitzoeken. misschien dat ik dan idd maar ga kijken voor losse manden er bij. Heb er nu twee, een voor handdoeken en een voor gewone was.

Ik heb er meerdere gehad van bol die na een jaar al stuk waren omdat ze het gewicht niet aan konden en dan de poten door midden breken. Nu al 1,5 jaar een van de Lidl en die is echt top. Enige nadeel dat er geen tekst op de vakken staat met wat waar in moet maar ach op gegeven moment weet je dat zelf ook wel. Ik heb hiernaast nog een aparte wasmand voor handdoeken/kookwas.

Het is vast al gezegd geweest in dit topic maar ik kom dus echt niet van fruitvliegjes af… heb al zo’n dingetje van zeeman en ook DIY met azijn en afwasmiddel maar er blijven toch vliegjes in de keuken, kan ik nog meer doen?

Weet je zeker dat het fruitvliegjes zijn?
Heb je toevallig een plant in de keuken die net iets te natte aarde heeft? Zo ja, dan zijn het waarschijnlijk rouwvliegjes die niet op dezelfde manier bestreden worden als fruitvliegjes.

Ik heb een karcher k3 oid uit mn hoofd. Heel degelijk voor mn verjaardag gekregen van mn man, maar wat een heerlijk ding! (Hij gebruikt hem overigens zelf ook hoor haha). Zitten verschillende opzetstukjes bij dus naast de vloer doe ik er ook de wc’s mee (van die irritante vlekken die je normaal echt weg moet boenen zijn dan in 2 seconden weg en daarna ff goed doorstomen en je opzetstuk is weer bacterievrij), de keuken met het medium opzetstuk en ook de tegels vd badkamer en wcboven (tot aan het plafond). Die tegels zijn nog nooit zo vaak in een jaar schoongemaakt (die tot aan het plafond gebeurde misschien 1 keer per jaar). Echt een heerlijk ding. Het maakt schoonmaken zoveel sneller en makkelijker!

Je kunt er ook nog extra opzetstukken bij kopen maar ik kom eigenlijk prima uit met wat erbij zit.

1 like

Azijn Dreft en appelsap al geprobeerd?

1 like

Ben even benieuwd. Voor de mensen met droger met filter: stofzuig je regelmatig het filter van je droger?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Geen plant in de buurt dus vast wel fruitvliegjes. Ik denk dat ik me er gewoon maar beter bij neerleg voor de zomer

Alle eten en ook fruit in de koelkast. Dat wat je echt niet in de koelkast wilt (weet dat sommige fruit/groentebeter niet in de koelkast kan, maar eerlijk in de zomer gaat alles hier gewoon de koelkast in) in een donker goed afgesloten kastje. Prullenbak regelmatig nieuwe zak in en ook de wasbak/aanrecht etensrestenvrij houden.

Wat ik verder deed als ik ze toch had, het klokhuis van een appel in een bakje. Daar azijn en dreft bij, over dat schaaltje huishoudfolie en daar een paar gaatje in prikken.

Edit; nog een toevoeging; ik weet niet of je ergens een krat met (lege) bierflesjes hebt staan, maar dat is ook een bron van ffuitvliegjes.

Ik maak hem wel schoon door het zelf eruit te plukken,c nooit gedacht om de stofzuiger erop te zetten :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik dus ook niet, maar nu was de droger stuk en kwam er een monteur die liet zien dat alleen plukken stof eruit halen niet genoeg is :face_with_monocle:

1 like

Denk dat de verwarring bij de droger is, je hebt 2 filters. eentje waar de grote plukken stof blijven hangen die vaak in de trommel zelf zit. Maar je hebt er ook eentje onderin, daarbij is het zeer van belang deze vaak schoon te maken en te stofzuigen.
Deze laatste zit dus niet in de trommel.

2 likes

Wat? Een tweede filter? :exploding_head:

image

even een voorbeeld gegoolgde. Bij die rode cirkel zit een drukklep, daarachter iets wat heel snel los gemaakt kan worden. Daar heb je een rooster waar ook stof ik kan blijven hangen. Dat moet ik altijd heel goed schoonmaken. En niet alleen het filter dat in de trommel zit.

2 likes

Oh dat wist ik helemaal niet! Meteen schoongemaakt :ok_hand:

Dit filter moet je dus ook stofzuigen. Ook al lijkt het schoon, als je het tegen het licht houdt zie je nog stof.

1 like