Hoe vaak moet je dit dan doen? Ik dacht ook altijd dat pluizen er af halen voldoende was
Volgens de monteur gewoon meepakken als je kamer doet waar de machine (in de buurt) staat. Hij haalde de machine bij ons uit elkaar en er zat echt overal stof
Gebruikt iemand weleens het sportwasmiddel van AH? (deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi470765/ah-sport-wasmiddel)
Ik gebruik daar nu “Hygienespuler” uit Duitsland voor, maar die is bijna op.
Wij hadden dit weekend schaaltjes gemaakt met een stukje fruit (halve aardbei of framboos in ons geval) met een folie er overheen met gaatjes. Binnen een halve dagen zaten er heeel veel in. Paar keer schudden en ze zijn dood ook trouwens. Zal eens kijken hoeveel we er nu hebben. Gister nieuwe gemaakt:
Heeft iemand de gouden tip voor het reinigen van je vaatwasser? Er zit allemaal van dat gruis in de glazen en op het bestek als ie heeft gedraaid. Maak regelmatig het filter schoon en draai m soms ook leeg en dan met een beetje azijn, maar dat gruis blijft. Ook hebben de glazen een soort gelige/bruinige waas en glanzen niet mooi. Spoelglansmiddel is niet op.
En zout?
Vul ik altijd bij als t lampje brandt
Je kunt zo’n vaatwasserreiniger proberen, die kalk en vet weghaalt. Kun je bij AH/Action/Blokker krijgen, een flesje die je 1x in een lege vaat doet.
Ik vul trouwens altijd zout bij, als ik glansspoel bijvul (dat moet sneller), omdat ik merk dat mijn glas daar sneller droog van wordt.
Gebruik je all-in-1-tabletten? Daar zit ook zout in, als je water ook niet zo hard is heb je dan eigenlijk een overdosis zout, dat wil ook nog wel eens zo’n ‘zandkorrel’-laagje achterlaten. Beetje goor, maar misschien zou je dat gruis eens kunnen proeven om te zien of het zout is of iets anders?
Heeft er iemand een tip voor een kledingstomer?
Ik heb er 1 van de action gekocht en ik ben er heel blij mee. Was 18 euro!
ik had dit ook en we hadden echt alles geprobeerd van de armen schoonmaken tot aan de hele vaatwasmachine maar uiteindelijk hielp heel veel zout toevoegen.
Dankje! Zit de stomer in het vaste assortiment ?
Ik schaam me een beetje voor dit maar ik wacht vaak heel lang met afwassen waardoor al mijn mokken echt vieze aanslag hebben van thee en koffie. Het lukt mij niet om dat er gewoon uit te wassen. Waarmee kan ik dat doen?
Weken met een beetje bakingsoda? En anders harder schrobben met een schuursponsje maar het kan ook in het glazuur zijn getrokken.
‘Scrubben’ met keukenzout? Daarmee veeg ik de thee-aanslag altijd zo uit mijn mokken.
Klein laagje dikke bleek erin, heet water erbij, 10 minuten laten staan: brandschoon!
Dit kopen bij de action, daarmee veeg je die aanslag er zo uit
Ik heb vlekken op mijn wcbril die er niet vanaf gaan, heb al geprobeerd te weken met schoonmaak azijn maar dat is het ook niet. Schuurspons op de bril lijkt me geen goed idee toch? Iemand nog ideeen? Het is gewoon wit/doorzichtig, dezelfde kleur als de bril haha
Van die goedkope staalsponsjes werken goed hiervoor!