Gewoon schuursponsje werkt hier altijd!
Laagje citroensap in je mok, aanvullen met water en een kwartiertje laten staan. Dan is alles weg of veeg je het met een doekje/afwasborstel zonder moeite schoon. Hoef je ook niks te schrobben of schuren.
Maak je schoon met chloor? Ik deed dat dus ook altijd over de bril en zei laatst tegen mijn moeder dat er vlekken op de bril zitten die er niet af gaan, komt door de chloor zei ze. Is natuurlijk blekend dusja op plastic zal het ook wel bleken haha.
Ehh kan zijn dat ik dat weleens in de pot heb gegooid ja maar zolang zitten de vlekken er nog niet. Misschien zit het in mijn wc eend. Wel stom, ziet er vies uit voor bezoek denk ik
Ja dat vind ik ook, lijkt of je bril vies is terwijl je net een kwartier hebt staan schrobben. Zeg dat gewoon tegen mān bezoek tegenwoordig.
Haha ga in dat ook maar doen dankje. Weer gefaald met het huishouden.
Als je de gouden tip hebt hoor ik het graag. Misschien toch een mooi moment om eindelijk zoān fancy bril met punaises te kopen
Je zou whitening tandpasta kunnen proberen, die tip heb ik ooit van sanitairwinkel gekregen
Ik gebruik hiervoor altijd gebitsreinigingstabletten. Minimale inspanning (een tabletje per kop en dan vullen met kokend water), maximaal resultaat!
Ik ga alles proberen!!
Baksoda (bicarbonaat soda) al geprobeerd? Daarmee krijg ik bijna alles schoon. Ff een papje maken door een paar druppels water aan wat soda toe te voegen en dat op de vlekken smeren en ff tijdje laten intrekken en daarna goed boenen.
Haha ik bedoel letterlijk dit maar het was een grapje want ik heb daar nog traumaās aan
@Perzik dit heb ik vandaag geprobeerd maar dat werkte niet helaas
@Tamara gaat op de lijst!
Wonder spons! Van de action is wel goed, maar die van de Kruidvat vind ik ietsjes beter en sterker.
Edit: spuitelf zie ik.
Met dat voor dweil dweilen jullie laminaat? Ik erger me elke keer rot hoe nat het blijft. Ik gebruik een soort spons achtige dweil die heel handig is maar toch geschikter voor tegels denk ik dan laminaat.
Ik heb een dweil van leifheit! Die kan je wel goed uitwringen.
Ik vind het huishouden best wel moeilijk te combineren met werk. Na werk heb ik gewoon echt geen zin meer. Maar dan ben ik in het weekend toch ook weer lang bezig wat ik dan ook weer zonde vind.
Lastig
Niet lezen als je insecten vies vindt en vanavond nog wil kunnen slapen
Ik ben nu na 4 maanden weer terug op mn kamer en schoof dus net een paar schoenen opzij en daarachter lagen tientallen dode zilvervisjes en twee levende dikke zwarten spinnen. Dus ik die opzuigen, is de accu van mn kruimeldief leeg en lopen die spinnen er weer half uit Heb nu mijn kruimeldief met tape dichtgeplakt
Heb al last van zilvervisjes sinds ik hier woon en op zich helpen Roxasectspray en zilvervisvallen wel, want ze zijn wel bijna allemaal dood en de vallen zitten echt vol (ook met spinnen), maar zilvervissen en spinnen in deze aantallen vind ik zooo goor. Ik wil die spray liever niet te vaak gebruiken, omdat ik het idee heb dat het niet alleen de zilvervisjes dood, maar ook langzaam mān longen.
Dus mijn vraag: heeft iemand, naast sprays en vallen, nog andere goede tips tegen zilvervisjes (en spinnen)? Ben echt in staat om vanavond nog een kat uit het dierenasiel te halen
Edit: of de boel plat te branden. Een van de twee
Wat klote zeg! Ik heb ook last van zilvervisjes
(ze lopen vooral in mijn bestekla en ik krijg ze gewoon niet blijvend weg)
Helaas geen tips, maar een kat werkt niet volledig kan ik je zeggen
Ja, daar zitten ze bij mij ook. Heb achterin de la ook een val gezet en daar zitten de meesten wel in gelukkig. Maar als er mensen blijven eten en ze willen helpen met tafel dekken, dan houd ik ze angstvallig weg van de bestekla. Bij het zien van dat valletje is hun eetlust direct weg denk ik hahaš
Kat is helaas sowieso geen optie vanwege kleine woonruimte
Ik heb deze en ik vind m echt geweldig. Doordat je zelf kiest hoe vaak je hem ronddraait om hem uit te āwringenā kun je heel droog dweilen. En ik vind het heel leuk om hem met dat pedaaltje zo uit te laten wapperen. Wel goed zorgen dat de hele dweil in dat bakje zit, anders spetter je alles onder :ā)