Wij hebben ook een soortgelijk systeem maar ik vind een mop toch altijd wat viezig of zo. En inderdaad, door dat draaien verspreidt ie soms ook nog best veel water. Heb zelf nu deze gekocht: https://www.blokker.nl/p/leifheit-profi-compact-vloerwisser-met-pers-compleet-systeem/1127020?gclid=Cj0KCQjw6PD3BRDPARIsAN8pHuG0s_0MpVa91g4KgJrHEZ3V0UbJH2-ObgOxzUR8m0NW7ULG6e0P_asaAmlAEALw_wcB
Eens, ik heb de variant van concurrent Vileda, maar echt veel fijner dan een mop, en prima voor houten en laminaatvloeren.
https://www.blokker.nl/p/vileda-ultramax-sensitive-schoonmaakset-parket-en-houten-vloeren/2059948
Ik heb toevallig gisteren eentje bij de action gekocht! Met een microvezel doek die je nat kan maken en kan uitwringen zonder je handen vies te maken. Werkt super fijn!
Ik heb al mijn papier in plastic bakken en al mijn eten in glazen potten die goed dicht zijn. Zilvervisjes zitten veel in nieuwbouwgebouwen en komen ook af op karton heb ik het idee. Dat gooi ik direct weg als ik die in huis heb.
Heeft iemand de tip voor het legen van de stofbak van een steelstofzuiger? Wij hebben dit model van bosch en ik vind het wrl echt drama met het legen ervan omdat dan overal het stof gaat opwaaien. Ik doe het nu in de kliko zo diep mogelijk omkiepen en dat gaat nog wel maar vooral de filter “uitkloppen” heb ik geen praktische manier voor.
Ik volg op insta iemand (nancy.birtwhistle) die alles schoonmaakt met baksoda. Dus dat zou ik proberen haha.
Edit: in haar hoogtepunten staat ergens “bicarb”, die moet je even bekijken zodat je kan zien hoe zie er mee schoonmaakt
Voegenwit is niet voor kit hè, maar echt voor de voegen tussen de tegels, het cement zeg maar. Ik heb de hele badkamer in ons oude huis daarmee gedaan en dat gaf wel echt een upgrade, ging van witte tegels met grijze voegen naar frisse witte voegen, maar het doet op zich niks aan ranzigheid en zeker niet aan kitranden.
Kun je de kit er niet uit snijden en opnieuw kitten als het zo vies is? Bij mij hielp pure bleek het beste, de ranzige kit ermee insmeren met je vinger (dikke bleek), of mee insprayen (dunne bleek, in een oude sprayflacon gedaan), paar uur laten inwerken en dan met harde douchestraal afspoelen. Wel oplettten dat je jezelf niet vergast met die chloordampen, goed ventileren! En goed opletten met je kleding!
Ik klop filters etc altijd buiten uit. En dan niet in je deuropening maar een paar stappen verder.
@kienke Volgens mij kun je kit niet schoon krijgen, enige manier is het wegsnijden en opnieuw kitten. Maar dat is een hoop werk en moet je goed doen, anders krijg je lekkage. Voegen heb ik weleens wit gekregen met HG Schimmelreiniger of iets soortgelijks. Dat kost je wel je longen en werkt niet altijd.
Filter echt goed uitkloppen doe ik buiten.
Opvallend: in 2 supermarkten waar ik kom zijn geen huishoudhandschoenen meer te krijgen? Why?
Hahahaha leuk he. Ik gebruik baking soda nu ook echt voor van alles en nog wat haha.
Ik spoel de filter af onder de kraan!
Ja is super makkelijk, alleen wel een monnikenwerk! Tenminste wel als je net als ik de hele badkamer gaat doen. Alleen in de douche kan natuurlijk ook, je merkt wel dat het daar weer sneller grijs wordt, door al het water spuit je het er eigenlijk weer wat af. Maar niet duur en wel het proberen waard!
Ja ik doe dit ook allemaal buiten maar t waait altijd in my face lol
Heeft iemand ervaring met keukenkastjes beplakken met folie of verven?
Wij hebben onze kastjes met folie laten beplakken. Een voordeel is dat het heel glad is en makkelijk schoon te maken. Zelfs als je bijvoorbeeld een werkje in je kastjes hebt kan je alsnog folie laten aanbrengen. Je ziet ook helemaal niet dat het folie is.
Inmiddels zijn we nu ongeveer 6 jaar verder en beginnen aan de randjes bovenop de kastjes wat stukjes los te laten. We weten nu niet zo goed hoe dat op te lossen, maar hebben er nooit spijt van gehad.
Kim van Alboe.nl had dat gedaan (laten beplakken met folie), maar die had na een poosje op een paar hoeken kale plekken (folie liet los). Zelf geen ervaring mee, maar ik zou zelf altijd verven boven folie verkiezen. Folie is toch gevoeliger denk ik.
Ja ik dacht eerst ook aan verven, maar onze keuken heeft waterschade en ik denk dat dat met verf alleen maar meer opvalt?
Heb ook geen zin om er heeeeeeel veel werk in te steken want het is toch een huurhuis, maar stoor me echt steeds meer aan die lelijke randen dus ik dacht dat folie dan een redelijk goedkope makkelijke oplossing is.
Misschien dat je met een soort van sierlijst kunt werken om die randjes weg te werken? Als dat mooi is bij je keuken dan.
Met folie blijf je dat denk ik zien, omdat folie er heel strak op wordt geplakt. Dit is ook geen echt hout lijkt het dus verven is denk ik ook geen goede optie. Voor een huurhuis zou ik er niet teveel aan doen, het wordt een hoop werk en veel geld en echt heel mooi gaat het niet worden ben ik bang…