Dankjewel voor je reactie! Ik ben niet van plan om een stoomreiniger op mijn vloer te gebruiken. Ik dweil standaard iedere week en dat is prima (en leuk met de spray mop van de Action). Ik zou een stoomreiniger vooral gebruiken voor de ‘grondige’ klusjes zoals hoekjes, kiertjes, badkamertegels etc. Ik ga wat meer reviews zoeken!
Heeft er iemand een tip om vette vingers en druppels van mat zwarte keukenkastjes af te poetsen? Met gewoon schoonmaakmiddel werkt het niet zo goed helaas, en dasty ofzo durf ik bijna niet op dit materiaal te gebruiken.
Wonderspons van de action.
Neeee die schuren
Ik gebruik altijd glasreiniger met een droog microvezeldoekje en dat werkt heel goed.
Doe je dit zelf ook of is dit getest? Ik ben inderdaad bang dat deze na een paar keer gebruiken teveel schuren en je dat gaat zien, dat het matte eraf gaat ofzo.
Ja ik gebruik ze zelf op mijn keukenkastjes maar ik heb wel witte keukenkastjes! Ze schuren inderdaad als je veel kracht zet. Maar ik doe het niet met veel kracht dus ik heb zelf nog geen problemen er mee gwhad.
Ik zou het dan bij twijfel niet doen. Dan inderdaad met een microvezel en wat spray.
Oh huh, echt niks? Die van ons was in geen jaren schoongemaakt en die heb ik echt grotendeels schoongekregen haha.
Misschien andere spons borstel gebruiken
Pfff, iemand DE tip om gele was (er zat een oker gele broek in de witte was) weer wit te krijgen? Heb al baking soda, en van dat HG spul geprobeerd haat mezelf echt op zulke momenten
Grote hoeveelheid Vanish?
Gegarandeerd succes?
Nee ik heb nog nooit mijn was geel gemaakt maar vanish is voor alle andere vlekken en grauwe shirts mijn reddingsmiddel.
Edit:
Mijn ex had bijna koffiekleurige vlekken in witte overhemden onder zijn oksels. Waren overhemden die hij onder dingen droeg dus die oksels zag je nooit. Na een paar nachten weken, puur op de vlek wrijven en een paar keer wassen waren ze weer helemaal wit geworden met vanish.
Was het echt witwit? Vaatglansspoelmiddel voor de vaatwasser erop (half uur minstens in laten trekken) en daarna drogen in de zon. Werkt iig tegen zonnebrandvlekken. Prints vervagen er wel van en bij offwhite/beige werkt het minder goed hoer.
Ga ik het toch even een kans geven vrijdag. Thnx voor je tip!
@Suikerklontje Jup, witte hydrofiel doeken en witte rompertjes en gewoon babyspul gewoon puur erop doen? En niet in de wasmachine daarna? (sorry hoor ben echt een kneus met dit soort dingen)
Oh sorry beetje vaag omschreven: ik doe het puur op de vlekken (heb die van de appie, 1,30 ofzo voor een fles), laat het dan minstens 30 minuten intrekken en dan was ik het met de rest van de witte was zoals altijd (met wasmiddel voor witte was, nog een schep vanishpoeder voor witte was erbij en op 30 graden). En dan dus drogen in de zon, het liefste meteen eruit halen als de wasmachine klaar is. Zou er in dit geval trouwens geen andere witte was bijgooien, dadelijk verkleurd die ook nog.
Sowieso drogen in de zon van witte was als wij dingen met tomatensaus eten krijgt K. onder haar slab een hydrofiel om en die komt niet schoon uit de was (vaak nog oranje vlekken), maar is na drogen in de zon weer wit.
Geen idee of het hierbij helpt, maar is het proberen waard. We ruim erop doen, desnoods 1 of 2 flessen in een emmer gooien en erin laten weken.
@Ohappyday ja en heerlijk ding. Ff snel kruimels in de keuken, rijst vd grond na het avondeten (of al het andere dat een kind op de grond werkt). Kruimels als ze een koekje heeft gegeten etc. Als ik een draadloze stofzuiger zou hebben waarschijnlijk onnodig, maar vind dit voor ff snel zoveel handkger.
Ik heb een steelstofzuiger+kruimeldief 2-in-1. Ik gebruik de kruimeldief echt zelden voor hoekjes (terwijl ik altijd er graag een wilde lol). Heb je een snoerloze steelstofzuiger? Dat zou ik 100% aanraden, een kruimeldief niet echt.
Ik ga het een kans geven! Thnx voor jullie tips! Al zijn alleen die kleertjes maar weer wit dan ben ik heel blij! Die hydrofiel doeken maken me niet zoveel uit