Huishoudtopic #1

Een van black & decker. Een witte, type geen idee want jaren geleden cadeau gekregen van mijn vader. Prima ding, niet overdreven duur volgens mij en als de accu niet bijna leeg is prima zuigkracht.

Precies dit. Het liefst had ik er een voor boven en beneden gewild.

That escalated quickly.

18 likes

Misschien werkt wassen met witte Marseillezeep, eventueel met een schepje soda erbij. Witte was wordt echt spierwit en ik behandel er vlekken (bijvoorbeeld zweetvlekken) mee op witte kleding en dat werkt supergoed. Je kunt een blok kopen of het in vloeibare versie kopen. Ik koop het altijd in Frankrijk, dus weet niet of je hier de vloeibare versie ook makkelijk kunt krijgen. Je kunt het ook zelf maken: https://www.skinessence.nl/wasmiddel-maken-marseille-zeep-witte-was/.

2 likes

Heb ik ook! Toch gebruik ik de kruimeldief + opzetstuk heel vaak: randjes bank, plinten, bakjes uitzuigen, eetkamer stoelen (kattenharen).

Iemand tips hoe je een inpandige badkamer wat frisser kan laten ruiken? Er zit geen raam in en de afzuiging die er in zit werkt voor geen meter dus het ruikt snel een beetje muf. Kan de deur wel open laten staan, maar dat vind ik ook irritant.

Citroen/Munt allesreiniger gebruiken. Zo min mogelijk troepjes, alles netjes opgevouwen en on display (oogt rustiger en netter). Vergeet hoekjes niet te stoffen. Evt. een stoomreiniger, al heb ik dat nog niet gebruikt.

1 like

Je hebt ook room sprays!

Hm ja het is niet perse dat het rommelig/niet schoon is, maar ik kan het niet goed (genoeg) ventileren waardoor het muf gaat ruiken. Mijn ex douchte het liefst 2 keer per dag en liet dan de deur open staan zodat het vocht er uit kan, ik doe dat niet dus doe de deur vaak dicht (hoef de katten ook niet perse in m’n badkamer) maar merk dat het dan muf wordt. Vraag me af of er een andere optie is dan de deur altijd open laten staan.

Losse ontvochtiger kopen? Helpt hier heel erg tegen het muffe

Ik gebruik 3g superontvetter. Ik heb ook van alles geprobeerd maar dit werkt goed! Ik doe het erop spuiten en dan poetsen met een vochtige doek. Daarna we meteen drogen want anders krijg ik vlekken/vegen

Ik denk ook dat de enige optie dit dan is, maar hoe irritant het ook is, zou die deur niet dichtdoen. Ook ivm met vocht en schimmel

Heb je berichtje even geprintscreent :grin: Thnx voor de tip!!

1 like

Je kan ook bij een bouwmarkt voor een dag(deel) een tapijtreiniger huren. Ik ben van plan dit ook te gaan doen deze vakantie. Eigen ervaring heb ik dus nog niet.

https://boels.praxis.nl/Product/Product?productId=0cc91c74-abc4-df11-a9e3-00101863c8d6&pageNumber=1&onlineGroupId=f8656e18-c514-e811-a2bd-00155d14203f&homePage=1

1 like

Hebben jullie een schoonmaak routine of bepaal je per dag wat er moet gebeuren?

1 like

@Kareltje Je kan minder/ander schoonmaakmiddel proberen of anders nawrijven met een droge microvezeldoek.

@Golden Je kan het eens vragen bij een meubelzaak. Ik heb nepleren eetkamerstoelen en die maak ik schoon met een bepaalde spray die me bij aankoop werd aangeraden.

Je moet echt de afzuiging laten maken! Ik heb ook een badkamer zonder ramen en sinds kort nieuwe afzuiging en dat is zo veel beter! De deur open laten is ook niet goed want dan trekt het vocht naar de rest van je huis.

Ik heb een rooster. Of die manier komt alles regelmatig aan de beurt, ook de dingen die niet zo standaard zijn

Ik probeer wel 2x per week te stofzuigen op vaste dagen, maar de rest doe in wanneer het mij begint te irriteren :sweat_smile:

1 like

Hahaha ja precies dit!

1 like