Per week ongeveer
Ik stofzuig elke dag even snel, wassen ook tussendoor. Elke dag afwassen en een doekje over het keukenblad/tafel etc.
Grote dingen zoals alles grondig stofzuigen en dweilen, stoffen doe ik dan in het weekend.
Elke dag doe ik het keukenblad, eettafel en wc met een desinfectiedoekje en de douchecabine elke dag met een trekker en wat methodspray doen (gelijk na het douchen).
En 1 x per week doe ik een grote schoonmaak van 2-3 uur: beddengoed doen, wasje draaien, was ophangen, woonkamer en slaapkamers schoonmaken, wc en badkamer grondig schoonmaken, stofzuigen en dweilen, koelkast schoonmaken. Gewoon een paar podcast opzetten en gaat.
En de keukenkastjes schoonmaken en ramen lappen (grotere klussen doe ik een keer per maand).
Ik heb een stofzuiger nodig en ik denk dat ik voor een steelstofzuiger zonder snoer ga. Ben heel benieuwd, want ik heb nog nooit een stofzuiger zonder snoer gebruikt. Ook nog nooit een steelstofzuiger trouwens
Leuk om te lezen wat en wanneer jullie schoonmaken.
Ik heb iedere dag een extra taak. Bijvoorbeeld de deuren en handgrepen schoonmaken.
Verder iedere dag de standaard dingen zoals keuken netjes, vaatwasser uitruimen, snel stofzuigen. The list is endless.
Ieder weekend een intensieve schoonmaak waarin ik alle taakjes van de week nog eens herhaal en wat extra dingen oppak.
Doen!!! Je wil nooit meer zonder!
Welke spray? Onze glazen deur ziet er echt niet uit.
@Maurice ik lees mee. Vorige bewoners hebben het glas niet goed bijgehouden en krijg de kalkdruppels niet weg.
@Blush @Whitecactus mijn moeder zweert bij die wondersponsjes van de Kruidvat om kalk weg te halen!
Met alleen water? Of droog?
Ja alleen water, met die sponsjes heb je sowieso geen schoonmaakmiddel nodig. Nat maken en heel goed uitknijpen en dan poetsen.
@Whitecactus @Blush Ik heb gelukkig geen last van kalk en gebruik de Method daily shower spray nadat ik klaar ben met een handtrekker en dan zet ik direct mijn raampje open. Heb hierdoor gelukkig geen last van kalk. Ik kan onder mijn fontein wel eens hevige kalkaanslag en toen heb ik keukenpapier doordrenkt met schoonmaakazijn daar tegen aangezet voor een uur en de kalk was weg.
En @Blush Blauwe wc eend werkt ook perfect tegen kalk op een glazen doucheraam! Dat deed ik na het douchen op een sponsje, daarmee sopte ik de ramen in en vervolgens liet ik het een half uur intrekken. Even afspoelen en weer droog maken met een ramenwisser.
Is het vooral in de bovenste korf of de onderste of allebei? Misschien een keer de spoelarmen eruit om te kijken of daar iets dichtzit?
Ik heb overigens altijd geleerd dat voorspoelen niet nodig is, want het wasmiddel heeft etensresten nodig om z’n werk te doen, denk alleen niet dat dat hier het probleem is.
Ik heb hier de laatste tijd ook last van gehad. Maakte wekelijks de vaatwasser en armen schoon, maar toch viezigheid op glazen en borden. Mijn moeder raadde me wat duurdere vaatwasblokjes aan. Normaal kocht ik gewoon een zak bij de action, maar zij gaf als proef een blokje sun expert extra power all in one en voor het eerst in tijden was de vaat weer goed schoon! Ik was eerst nogal sceptisch maar heb ze nu maar in bulk gekocht met een aanbieding. De vaatwasser zelf is nu ook echt schoon na het wassen. Ik had het niet verwacht, maar maakt voor mijn vaatwasmachine heel veel uit!
Lang verhaal kort: andere vaatwasblokjes
Ik heb al jaaaaren een Miele en nog steeds doet ie het supergoed! Zeker een aanrader
En misschien een keer speciale machine reiniger blokjes kopen? Daarbij draai je een leeg programma op hoogste temperatuur zonder voorspoelen.
Wij hebben de bosch move on, tussen de 100-150€ uit mijn bllfd en hebben we hier al jaren plezier van!
Edit; De miele complete c3 diamond black is door De
Consumentenbond als beste getest, kost rond de €200,-, hun beste koop Is een Rowenta 4853ea compact Power xxl, die is €100,- goedkoper (juli 2020 staat erbij)
Het is vast al vaker gedeeld, maar hoe haal je zweet luchtjes uit kleding?
Na een uur dragen ruik ik mezlf al, terwijl ik niet zweet… is echt mn favoriete top!
Nacht in water met azijn weken al geprobeerd?