Huishoudtopic #1

Haha ik las wasverzachter :joy:.

3 likes

Wij hebben er 1 van waterluxe, model weet ik niet zo precies, maar geschikt voor 3-4-persoons huishouden.

Je krijgt idd heel fijn en zacht water. Het kan even lastig zijn om de juiste instellingen te vinden. Als die niet sterk genoeg is kan je nog steeds kalk hebben, maar dan een beetje.
Wat ik het nadeel vind is hoe het water smaakt. Zacht en wat zurig ofzo? Geen idee. Je went er wel aan hoor maar het water is echt totaal anders van smaak gaan zonder dat apparaat.

1 like

Voor de mensen die glazen flessen hebben en geen idee hebben hoe je die schoon krijgt. De tip is om rijstkorrels in de fles te doen, water en afwasmiddel en dan schudden! Ze zijn dan echt als nieuw weer zo schoon!

10 likes

Ik gebruik (mits de opening van de fles groot genoeg is) de flessenborstel van IKEA maar jouw tip ga ik onthouden voor smallere flessen!

1 like

nog een vraagje he, ben een noob dus graag alleen opbouwende reacties.
onze wc rook gewoon altijd een beetje muf, niet vies of onhygienisch maar muf. zelfs nadat ik alles goed schoonmaakte was het nog een beetje muf.
bij een vriendin ruikt de wc altijd heel schoon en fris en zij heeft zon blok hangen dus ik heb ook zon blok gehaald en inderdaad de wc ruikt nu heel fris.
MAAR door het schuim wat je krijgt kun je niet goed zien of er geen remsporen zijn. dan doe ik toch altijd even met de borstel maar soms als het schuim is verdwenen na een paar uur zijn er toch remsporen die je blijkbaar niet goed hebt weggehaald.
wat is wijsheid, hoe lossen jullie dit op? na ongeveer 3 weken is dat blok ook al weer op… is dat normaal? hebben jullie een blok? wat voor soort wc hebben jullie?

Ik leg 2 of 3 velletjes wc-papier in de toiletpot (met plateau) om remsporen te voorkomen.
Wc-blokjes gaan inderdaad snel op, zeker als je (zoals ik als darmpatiënt) vaak moet. Ik gebruik Witte Reus met blokjes die gekleurd water geven.

1 like

Extra toiletpapier in de pot leggen, ook met diepspoel.

Ik heb van die fresh tabs, die ‘plak’ je in de pot en dan lossen ze langzaam op, ruikt lekker, geeft geen schuim. Ik vind van die blokken altijd zo smoezelig (vooral navulbaar), wie weet wat daar allemaal tegenaan spettert en schoonmaken doe je ze nooit.

2 likes

Welke heb je precies? Die moet ik ook hebben!

Ja ik vind het ook een soort van goor, deze zijn wel wegwerp. dan denk ik ook wel van ja wat voegt het toe. Hoop extra afval en chemicaliën in het rioolwater…
maar vind de frisse geur wel fijn. Misschien ook maar eens naar die schijf-blokken kijken. Als je bij ons extra wc papier doet weet ik niet of het helpt… maar kan het eens proberen. En dan proberen precies op het velletje te poepen haha

Discs heten ze blijkbaar :stuck_out_tongue:

2 likes

Dank! Maar als je poept/diarree hebt, blijft dat er dan niet achter hangen? En als je er met de wcborstel langs gaat, valt ie er dan niet af? En waar koop je ze het voordeligst? :nerd_face:

Je moet ze een beetje hoger in de pot plakken, maar wel waar het water net komt. En van achtergebleven poep merk ik niks. Maar ik heb een pot met diepspoel.

Als je een frisse geur in het toilet wilt, maar geen toiletblokken kun je ook geurstokjes gebruiken of die automatische sprays. Maar die automatische sprays hebben weet zo’n typische toiletgeur.

1 like

Dit is echt heel fijn in je toilet, ruikt altijd lekker en niet allemaal de specifieke toiletgeurtjes. Niet goedkoop maar erg fijn!

https://www.ah.nl/producten/product/wi236726/airwick-freshmatic-zalige-zomer-starter

1 like

Ik heb met alle geurdingen in wc’s dat ik ze binnen een paar weken ga koppelen aan de geur van poep en dan dus niet meer lekker vindt haha

5 likes

Ik doe altijd een velletje papier voordat ik ga poepen waardoor ik nooit de wc borstel hoef te gebruiken om remsporen weg te halen. Als er toch iets achterblijft dan pak ik bleek en doe ik dat in mijn pot en dan is het weg en ga ik dan poetsen. Heb zo een gekke angst voor poep aan mijn wc borstel.

zoete meloen, vanille en poep :nauseated_face: wordt het dan
ik hou meer van die frisse geuren zoals ocean of aqua of lemon of eucalyptus haha

@Maurice ja he, echt goor. ik heb daarom een zwarte borstel dan wordt je er niet mee geconfronteerd.
ik ga de tip met het papiertje ook toepassen. weet niet of het werkt met onze diepspoel toilet maar ga het proberen!!

Poepen in een wc zonder een vel voelt voor mij als oogschaduw opdoen zonder primer of foundation zonder dagcreme eronder. Maar nu een vraagje aan jullie, hoe vaak maken jullie de wc bril schoon (dan bedoel ik ook de onderkant ervan). Die kan namelijk best snel vies worden (door spetters). En hoe maken jullie het schoon?

ik doe het denk ik niet vaak genoeg, want ik doe het maar 1 keer per week.
soms zie ik toevallig een schaamhaar ofzo zitten en denk ik yuck en dan maak ik ff alles schoon.
sinds mijn vriend zittend plast valt het heel erg mee met spetters.
in de ideale situatie zou ik denk ik om de de dag of om de drie dagen doen.
voor er bezoek komt doe ik het sowieso altijd