Huishoudtopic #2

Hebben jullie Dash of Skip? Die ruiken zo lekker.

5 likes

Wat werkt nu echt het best tegen gele (mannen)zweetplekken op wit katoenen t-shirts (sommige met print)? Dasty, ossengal en Vanish (edit: en Shout) heb ik al geprobeerd, doet niets. Ik las nog over glansspoelmiddel en waterstofperoxide. Werkt dat echt of zijn er nog betere middelen? Het zijn voor namelijk gele oksels en kragen.

1 like

Kragen spuit ik altijd in met Shout:

https://www.jumbo.com/producten/shout-vlekkenoplosser-voor-wasgoed-500ml-140074FLS?gclid=CjwKCAjwy_aUBhACEiwA2IHHQFuGrXa5QH5-YOYvNqAbF02_vnSfTioiSP2NVJF95ic7X0BZ--op_xoCsdQQAvD_BwE

Even een uurtje ofzo in laten werken en dan in deachine

Ik had laatste zelf deovlekken in een zwart shirt, die heb ik een nacht laten weken in water, daarna flink geboend/gewreven met m’n handen, ook ingespoten met Shout, uurtje in laten trekken en daarna in de wasmachine gedaan, werkte heel goed!

2 likes

Oh oeps, die was ik vergeten toe te voegen. Shout heb ik ook al geprobeerd, doet ook niets… Maar dank voor het meedenken!

1 like

Heb je ze al natgemaakt en in de zon laten drogen? Werkt hier iig bij poep- en tomatenvlekken in witte rompertjes :raising_hand_woman:t3:

2 likes

Insmeren met ossegal, kwartiertje laten intrekken en daarna minimaal 24 uur laten weken in een emmertje groene biotex. En dan mee in een gewone was.
Hiermee heb ik alles eruit gekregen

Vandaag mocht ik een nieuwe wasmachine bestellen. :smiling_face_with_tear:
Mijn huidige is een Edy van 17 jaar oud, en dat is degene die ik kocht toen ik op mezelf ging wonen. Hij heeft meerdere verhuizingen overleefd maar sinds vanmiddag geeft hij kortsluiting dus hij gaat weg. Eerder had hij af en toe al wat kuren, dan kwam de was er soms drijfnat uit. Dus ik kijk nu stiekem wel uit naar de komst van een nieuwe!

Eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op een Siemens, maar die was veel te groot voor de ombouw die er later dit jaar omheen komt als de keuken verbouwd wordt. Ik was hem al bijna aan het afrekenen toen mijn man riep “wacht even, wat zijn de afmetingen?”. :sweat_smile:
Mijn enige eisen waren energielabel A en bedienbaar via een app, en niet te diep dus. De keuze bij Coolblue was redelijk beperkt en toen kwam ik bij een Hoover uit met goede recensies. Ik ben zo benieuwd! En verbaasd vooral dat mijn budgetwasmachientje het zo lang heeft uitgehouden.

5 likes

Heeft iemand aanbevelingen voor een goede steelstofzuiger? Een die goed tegen lange haren kan (main coon en ikzelf haha)
Die goed krachtig is en veel opzetstukjes heeft die makkelijkin gebruik is? En het liefst 1 met een knop die je niet hoeft vast te houden vanwege medische beperkingen.

Budget ongeveer 350 euro?
Had eerst getwijfeld over de dyson animal v8 maar die knop vasthouden houd met tegen

1 like

En @Quinn @pastelzwart

Ik heb de zon ook geprobeerd, deed ook niets… Groene biotex of soda zou ik nog kunnen proberen! Dank!

2 likes

Ik dacht van tevoren ook dat ik die knop ingedrukt houden irritant zou vinden maar in de praktijk heb ik er helemaal geen last van.

3 likes

Heb je dit gedaan met alleen helemaal witte shirts of ook met print en/of helemaal kleur? Ik krijg het met ossengalzeep wel deels weg maar lang niet allemaal dus dat weken klinkt wel slim.

2 likes

Ik heb de v8 en ben tevreden de haren vliegen er zo in! Aan het inhouden van de knop ben je zo gewend. Al heb ik op amazon een tool gezien die je erop kan zetten om hem automatisch in te houden. Maar vind het zelf niet meer nodig dus uit mijn mandje gemikt.

4 likes

Ik ben heel tevreden over deze: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_rowenta-air-force-flex-560-rh9471-blauw-1637576.html?channable=0055176d6f64656c6e756d62657200313633373537360e&rbtc=||||p||&gclid=CjwKCAiA-_L9BRBQEiwA-bm5fnHdbsW0A0VplocHAXnQ7YThtGycrZi_BfrBOUnanST9W7Y61GYHGhoCRXoQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Knop hoef je niet in gedrukt te houden, maar kan wel voor extra power. Hadden eerst de Philips maar die ging stuk helaas, maar vind deze veel fijner

3 likes

Ik heb een dirt devil waar ik tevreden over ben: Dirt Devil Blade 2 40V Max | DD788-1 | 2-in-1 Steelstofzuiger. Weet niet of die nog ergens leverbaar is

Ik heb deze ook maar als ik de extra power niet gebruik dan vind ik hem echt zwak. En met de extra power in gebruik is die steeds na 5 min al leeg :sweat_smile: Als ik een nieuwe zou kopen zou ik 100% voor Dyson gaan vanwege de zuigkracht.

1 like

Ah ja, ik gebruik die knop ook wel vaak, maar red er net de hele verdieping mee dus vind het dan niet zo erg. Maar wel goed om te vermelden ja!

2 likes

Ja meestal red ik het ook wel, behalve als ik het kleed extra grondig wil meepakken dan moet ik in twee etappes stofzuigen. Soms wel vervelend maar het is niet dat ik direct een nieuwe wil kopen zeg maar.

2 likes

Ik was ook op zoek naar een aantal ingrediënten van Nancy, en kwam uit bij het merk La droguerie Ecologique, bij verschillende eco webwinkels te verkrijgen!

4 likes

Haha, ik ga het overwegen. En anders toch waterstofperoxide proberen. En @pastelzwart ga ik proberen! Ik weet alleen niet of ik dat ook met de shirts met print durf, maar met de shirts zonder print is het het proberen waard.

1 like

Ik doe het echt met alles

3 likes