Budget- en besparingstopic

Als iedereen dit antwoord even leest ben ik klaar :rofl: al doe ik voorweken alleen bij bloed/inkt/stijfstaande shirts

Love nancy :heart:

5 likes

Dankjewel! Ik ga eens kijken of ik hier iets vergelijkbaars kan vinden qua washing soda/biotex.

2 likes

Ik was met poeder en azijn en als het nodig is groene bleek en soda!

1 like

Werkt dit ook bij kleding met zweetplekken en -geuren? Ik behandel het eerst voor met shout maar dan nog gaat niet alle vieze geuren en gele plekken weg. En ik ben bang dat de shirts snel vaal worden. Hoe is jullie ervaring daarmee?

2 likes

Daar heb ik geen ervaring mee helaas. In stories van haar zie ik echter weleens verhalen van anderen die haar volgen, en die met Pure Magic (een door haar ontworpen schoonmaakmiddel dat voor heel veel dingen gebruikt kan worden) goede resultaten boeken.

Ik was vroeger ook van de Shout en Vanish etc, maar vlekken hebben vooral tijd nodig om los te komen. Met het voorweken in de Biotex of de door haar voorgestelde middelen, gaan zware vlekken er goed uit.
Ossengal van Dr. Beckmann vind ik trouwens ook fijn, daar behandel ik o.a. tomaten-, bloed-, aardbeien- en ontlastingvlekken mee. Voorbehandelen, in laten trekken en daarna met de koude was mee.

7 likes

Daar ging het laatst over in het huishoudtopic! Dit schijnt daar ook voor te werken. Ik moet het zelf nog uitproberen.

Ossengal werkt sowieso wel als de vlekken nog niet te groot en oud zijn! Ik gebruik zelf gewoon de blok zeep. Die houdt ook goed vast en werkt prettig. Zelf doe ik wel handschoenen aan wat het ontvet je handen als een malle.

Wel af en toe je wasmachine draaien op 90 graden anders krijg je wasluis. Dat is echt heel vies.

2 likes

Papje van baking soda maken en dat op de oksels smeren. Werkt anti bacterieel :blush: geur heeft dan geen kans meer. Als het echt al verkleurt is zou ik groene bleek aanraden. Inborstelen met een borsteltje in laten trekken tot je ziet dat de verkleuring weg is (dus in de gaten houden) en daarna uitspoelen en gewoon wassen.

4 likes

Het idee om met de gal van een os je was te doen vind ik echt heel smerig :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face: sowieso vind ik het raar dat er een dier dood moet omdat je een vlek in je kleding hebt maar dat staat even los van het idee om gal te gebruiken :nauseated_face:

Heb jij dat niet? (Oprechte vraag! Geen oordeel)

8 likes

Domme vraag maar ik zou denken dat gal een bijproduct van het vlees is, en dat anders als afval beschouwd worden?

3 likes

Geen domme vraag! Ossegal wordt voornamelijk bij stieren weggehaald. Stieren noemen ze ook een restproduct omdat stieren geen melk geven omdat ze geen kalfjes kunnen krijgen en dus geen borstvoeding aanmaken.

Worden de dieren puur en alleen gedood voor de gal? Nee dat niet. Moet er een dier dood voordat er gal is? Ja dat wel.

Maar los daarvan vind ik het vooral gewoon echt een heel vies idee, alsof je pies gaat gebruiken om je ramen te zemen omdat ze dan zo mooi streeploos worden ofzo :sweat_smile:

4 likes

Pff ik weet echt even niet wat handig is. Ik heb nu een energiecontract met variabele tarieven bij een kleine maatschappij. Ik werd gebeld door een super irritant mannetje van essent met een aanbieding voor drie jaar vast. Tarieven die hij aanbood lagen wel hoger dan ik momenteel betaal, maar ja, je weet niet wat energie in de wintermaanden gaat doen. Pff…

Haha nee geen problemen mee. Er zitten nog andere stoffen doorheen en het stinkt niet naar dier. Ik zie het idd als rest product dat goed werkt in het huishouden, win-win. Nu gebruik ik ook gewoon gelatine en eet ik vlees, dat maakt misschien nog wel uit.

Laatst kwam ik dit filmpje tegen. En hoe benieuwd ik ook ben of het echt werkt, dat je zo goed dier ruikt als het regent houdt me tegen. De grijze gloed ook wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Het kan nooit kwaad je erin te verdiepen en alsnog blijft het lastig maar 3 jaar vast op basis van je bericht zou ik niet aanraden. Hoe vaak wijzigt jouw huidige leverancier zijn tarieven? Hoe klein is klein? Ik zou ook naar deze dingen kijken als je besluit over te stappen en goed kijken naar de tarieven per kWh/m3 en of dezelfde vergelijking wordt gemaakt

2 likes

Ja de tarieven wijzigen super vaak, per uur soms. Op het moment dat dat mannetje belde betaalde ik 96 cent per kuub gas, inmiddels is dat 1.55. Dus ja, als het dan winter is en we 4 euro per kuub betalen was ik beter uit geweest bij essent. Nouja, het is lastig. Ik snap ook dat niemand in een glazen bol kan kijken.

Ik weet hoe snel de tarieven kunnen wijzigen, ik bedoel hoe vaak het reeds gebeurt bij je huidige leverancier onder een variabel contract. Elke maand? Elk kwartaal? Dat zou je nog kunnen meenemen in je overweging en eventueel moment van overstappen maar mogelijk reageer ik er te inhoudelijk op en wou je alleen je verwondering/frustratie/ergernis kwijt :blush: zijn helaas allemaal van toepassing op de huidige energiemarkt

1 like

nee ze wijzigen dus ook echt elk uur! Dus ja, lastig!

Bizar he, paar dingen in de supermarkt en je zit echt zo aan 20 euro. Hier doet het ook pijn :sob:

2 likes

3 jaar vast in de huidige markt wordt volgens mij afgeraden, ik zou niet langer dan 1 jaar vastzetten nu met deze gestoorde prijzen

3 likes

Oh zo! Excuus. Ok ja daar zou ik al niet mee om kunnen gaan haha zou er geobsedeerd door raken denk ik maar ik zou me er niet te veel door laten leiden als ik jou was. Uiteindelijk komt ook een uurprijs uit op een maand-/kwartaal-/jaargemiddelde, wat iemand van Essent je biedt.
Mocht je toch meer zekerheid willen van iets vasts, zou ik voor 1 jaar gaan. Dat er weer 3 jaar wordt aangeboden is nieuw voor mij en ik zou er een beetje achterdochtig van worden denk ik. Ik werk zelf bij een energieleverancier maar ik ben sinds 2 weken met vakantie en zo snel kan het wel echt weer veranderen dus misschien praat ik wel onzin

1 like

Wij gaan in augustus verhuizen en ik houd Vattenfall een beetje in de gaten, want wij moeten dus een nieuw contract afsluiten. Het geschatte maandbedrag is in 1,5 maand al van €273 naar €365 gegaan :sob:

Is echt te bizar. Hoop echt dat het niet veel verder op gaat lopen nog.