Is het het echt waard om een duurdere strijkplank te kopen? Ik ben niet zo’n strijker maar erger me de laatste tijd steeds vaker aan kreukels. Ik wil gewoon bij de kledingkast af en toe kunnen strijken. Ik heb nu een goedkope, op zich prima, maar ik wil wel een beeeetje plezier hebben in het strijken.
Ben bezig met mijn fornuis schoonmaken, met ovenreiniger (dankje Aurii Katarina), zo benieuwd naar het resultaat haha
Naar mijn ervaring zit de kwaliteit in de hoe, niet de plank. Mijn advies is dus ook in een dure hoes en eventueel een onderhoes.
Dit zou ik niet aanraden! Heb wel het idee dat het matras minder muf is, maar het was echt een crime om alle bakingsoda van het matras te krijgen, en elke keer dat ik nu de stofzuiger aandoe komt er een wolkje zout uit, ook al heb ik er een nieuwe zak in gedaan. Kan me inderdaad niet voorstellen dat dit goed voor de stofzuiger is.
Ik ben wel benieuwd hoe dit is gegaan! Ik wist niet eens dat zoiets bestaat, maar het klinkt wel interessant… Word ook echt zo moe van de zooi, heb het gevoel dat ik vaak bezig ben met het verplaatsen ipv echt opruimen.
Ik ging net het nieuwe overhemd van mijn vriend stomen maar opeens kwam er een soort vlek/veeg? Help?
Mijn kat heeft op de bank een haarbal uitgekotst vannacht. Vanmorgen was al het meegekomen maagsap al weggezakt in de bank en lag alleen de haarbal er nog.
De hoes kan niet van de bank af. Ik heb nu met een heet sopje de bovenkant van de bank schoongemaakt. Maar de maaginhoud van mijn kat zit nu tot einde der tijden ín mijn bank? Kan ik hier verder nog iets mee?
Update op de steelstofzuiger.
Mijn vriend heeft een goedkoop aliexpress merk besteld. De tocmoc t200🙈 hij wilde die uitproberen. En ik wou perse iets anders maar hij heeft hem toch gekocht.
Eerlijk: hij doet wat ie moet doen Niet zwaar en gewone aan/uitknop, makkelijk met licht erin, makkelijk om te bouwen met hulpstukken, zuigt best goed. Maar de batterijduur is drama, 8 minuten op turbo of 30 min normaal. Binnen 2 uur is ie weer vol. Gelukkig heb ik geen bovenverdieping dus ik red het er wel mee
Eindstand, ik doe het ermee tot de batterij het begeeft haha
Successful adulting?
Zou ook prima kunnen inderdaad!
Ik heb een koelkastvraag
Afgelopen week heb ik mijn vriezer (koel/vriescombinatie) ontdooit en eeeuhm nouja hij doet het nu niet meer. Hij bromt wel keihard maar zowel de koelkast als de vriezer worden niet koud. Dinsdag komt een monteur, maar ik ben nu dus ineens bang dat de koelkast een brand gaat veroorzaken (is ingebouwd, dus ik kan hem niet zelf eruit halen/stekker eruit halen).
Oke de vragen (oke eigenlijk wil ik meer gerustgesteld worden, ik kijk nu Stranger Things en hoor die koelkast en word bang):
Vliegen nieuwe koelkasten in de brand wanneer ze wel brommen en niet koud worden?
Is het normal dat er een soort chemische geur uur een ontdooide vriezer komt?
Oh lord Ik lees nu dingen over ontploffende koelkasten echt waaaaaarom kan die monteur pas dinsdag
Heb je een plint onder de koelkast? Dan heb je een grote kans dat daar het stopcontact achter zit.
Ja zodra ik klaar ben met Stranger Things zal Ik de groep wel even uitzetten (de hele woonkamer/keuken wordt dan uitgeschakeld) @Mexi
@George ja een soort roostertje heb ik idd, krijg hem nu niet goed open maar zal het morgenvroeg proberen.
Dan maar even alles uitschakelen steeds, ik leef toch al primitief zo zonder koelkast
Ik heb de stroomgroep uitgeschakeld voor het ontdooien!
Leuk, hoe was het met de opruimcoach? Heb je er al wat aan gehad of was dit vooral kennismaking?
Heeft iemand een tip mbt wasmiddel? Mijn vriend lijkt een soort van allergisch te zijn ofzo en het lijkt door wasmiddel te komen. Loopt hier al ruim 1,5 jaar mee. Ook naar de dermatoloog geweest, bloed laten prikken enz maar daar komt telkens niet echt iets uit.
Ik doe er express al super weinig (vloeibare) wasmiddel in, maar wil dat de was wel gewoon schoon wordt Soms ruik ik dan ook haast niet de frisse geur, zo weinig is het geweest. Wordt het dan wel schoon vraag ik me af? Aangezien het wel normale wasmiddel met een geur is zegmaar
En wasverzachter gebruik ik ook amper. Ik heb laatst het beddengoed in een sopje met (weinig) Biotex gewassen en alleen laten centrifugeren in de wasmachine en toen werd de jeuk na een paar dagen wel minder. Maar ben uiteraard niet van plan om alle was in sopjes te moeten wassen voor hem. Er zijn grenzen
Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt en tips?
Al wasmiddel van Neutral oid geprobeerd?
Nee dat nog niet! Daar denk ik wel steeds aan om eens te proberen. Zit daar wel iets van een geurtje aan? Of echt helemaal blanco?
Geen geur, er zit niks van parfum in en het is hypoallergeen. Je was wordt in ieder geval wel goed schoon!
Het verbaast me dat dat nog niet geadviseerd is door de dermatoloog als hij er al zo lang mee rondloopt, @Ananas. Hopelijk helpt het!