Ik heb de mijne via via. Bij vrienden in dezelfde woonplaats navraag gedaan.
Nav mijn vraag hier en alle reacties daarop: ik zag dit net bij de Plus. Ook zonder parfum en kleurstoffen. Wist niet dat hun eigen merk dat ook had (en zit hier in t dorp). Dus dat eerst maar eens proberen! Hopelijk helpt het
Kost €3,89 voor een fles van 1350 ml
Ik vraag me af waarom ze als werknemer gezien worden en niet als zzp’er bijvoorbeeld? Ik heb zelf (nog) geen hulp in de huishouding maar hier nog nooit over nagedacht eigenlijk.
Hier ook ongeveer 110m2. Eens in de twee weken hebben de 3u hulp. Badkamer, wc, dweilen, stofzuigen, keuken: eigenlijk alle basis en niks extra’s. Dat halen ze altijd precies (is een stel dat samen 1,5u komt). We betalen €40.
Die van ons komt om de 2 weken 4 uur. Ze krijg 55 euro per keer. We hebben 134m2 en standaard stoffen, stofzuigen, dweilen en de wc en badkamer. Denk dat het in 3u ook wel te doen is, maar ik hou ook niet van mega hard werken, dus dat hoeft zij ook niet. Af en toe idd vragen om de ramen te doen, maar zeker niet wekelijks. Ze is niet top, maar gewoon prima voor het geld dat we haar betalen. Dus alsnog blij mee.
Volgens mij is het pas zwart wanneer degene die schoonmaak de inkomsten niet opgeeft bij de belastingdienst. Dus ook al betaal je cash kan diegene het natuurlijk wel gewoon opgeven. De vraag is natuurlijk wel hoeveel mensen dat doen haha.
ZZPers vragen meer uurloon dan mensen in loondienst om naast hun vaste lasten ook te sparen voor ziekte, vakantie en pensioen. Zie jij dat voor je met de genoemde 12,5-15 euro per uur?
Nee, dat zeg ik toch niet? Maar een werknemer in loondienst heeft wel allerlei voordelen als verzekering, pensioen etc en dat hebben zij toch ook niet.
Ja dat vind ik het erge. Ze worden vaak behandeld als ZZPer maar krijgen daar niet de bijpassende vergoeding voor.
Dat is idd ook erg! Ik was me niet bewust van deze rechten (en dat is een tekortkoming van mij) dus fijn om daar rekening mee te kunnen houden in de toekomst wanneer we wel iemand aannemen.
Mijn hulp is zzp’er en factureert haar diensten per maand. Ik heb het bij haar nagevraagd, maar omdat we geen contract hebben, hoef ik niet door te betalen bij ziekte. Zij geeft haar verdienste op bij de belastingdienst. Wel geef ik, op eigen initiatief een bedrag rond Kerst en rond de vakantieperiode.
Hoeveel vraagt zij per uur dan, als ZZPer?
15
Ik vind dat echt schrikbarend weinig. Stel ze werkt 11 maanden van 4,5 week in het jaar gedurende 40 uur, dan houdt ze na belastingen 23500 over per jaar, gedeeld door 12 is dat 1960 per maand. Een AOV is eigenlijk niet realistisch, dat kost al snel honderden euro’s vooral met fysiek werk, dus ze zal moeten sparen voor ziekte. Ze bouwt geen pensioen op (ter referentie: bij mij wordt er maandelijks ruim 600 euro ingelegd door mij en mijn werkgever zodat ik later 2500 euro per maand krijg incl aow). Ik vraag me of ze wel financieel onafhankelijk zou kunnen van zijn van haar eventuele partner en zowel een pensioen opbouwt als dat ze kan sparen voor ziekte.
Anyway; jij bent natuurlijk niet verantwoordelijk voor wat zij in het uur vraagt, maar ik vind dat huishoudelijke hulpen in Nederland echt bizar weinig betaald krijgen en ik hoop dat jouw schoonmaakster snel haar tarieven omhoog gooit.
Een stom vraagje.
Ik was bij mijn vader zijn afzuigkap filters aan het schoonmaken (heeft hij al 2 jaar niet meer gedaan ) maar die zijn nu helemaal verrot en kapot dus ik heb nieuwe besteld op mijn kosten.
Maar de vraag is, kan hij vanavond gewoon koken zonder de afzuigkap aan te zetten of aanzetten zonder filters?
Stomme vraag misschien sorry
Afzuigkap gebruiken is niet verplicht he, kun je ook niet aanzetten.
Ja tuurlijk kan ze dat. Er is werk zat in de schoonmaak, maar dat betaalt ook niet per de veel beter (wel beter voorwaarden) maar dan ben je bepaalde vrijheden kwijt. Maar als ze tevreden klanten heeft kan ze ook gewoon haar tarieven verhogen zodat ze bepaalde voorzieningen zelf kan regelen. We moeten schoonmakers in Nederland gewoon betalen wat ze waard zijn en vooral als er een grote vraag naar is.
Zie je ik zei toch stomme vraag sorry ik wil altijd graag bevestiging van iemand anders.
Dan kan hij vanavond gewoon koken en zijn er hopelijk morgen nieuwe schone filters.
Ik zet mijn afzuigkap nooit aan eigenlijk Maar maak die af en toe wel schoon.