Huishoudtopic #2

Jaa daarvoor gebruik ik de droger ook alleen maar!

Mijn wasmachine centrifugeert op 1400 toeren en dan komt mijn kleding er heel best droog uit. Misschien ook iets om om te letten bij aanschaf.

3 likes

Ja!:sponge:

3 likes

Hmm, ik ga denk ik toch alleen voor een wasmachine denk ik. Die Samsung Ecobubble heeft veel positieve reviews, en goed om te horen dat het er al enigszins droog uitkomt. @stervis en @Sundance Ik denk dat ik m’n rekje dus wel kwijt kan op het balkon of in m’n slaapkamer zonder dat het in de weg staat, maar op dit moment staan er nog geen meubels in verder dus of dat uiteindelijk past en handig is moet nog blijken. Thanks voor de pro tip @Totoro, dat rek gaat op mijn lijstje, is veel chiller dan het enorme gevaarte dat ik nu heb.

Feel you @Stofdoek, daar ga ik wel weer aan moeten wennen zonder droger, vrees ik. Ik heb er geen foto van, maar als ik hier handdoeken laat drogen op mijn rek blijven ze gewoon in droogrekvorm staan als ik ze er later afhaal :cry:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Hoe had je die gevonden? Chille buurt? Ik moet mn huis ook uit en heb nog even geen idee waar ik heen moet :smiling_face_with_tear:

4 likes

Dit!!! :100:

Thanks! Had er in het Amsterdamtopic wat over geschreven. In de buurt van Amstel station, dus is echt top :dancingbanana: Heb op heel veel websites gereageerd, o.a. Funda, Huurwoningen, Ymere, Rochdale, Eigenhaard, Stadgenoot, Vesteda, Alliantie, Kamernet, Vb&t huren, ook ingeschreven bij een aantal nieuwbouwprojecten (huren in Oostenburg en Sluishuis bv), maar uiteindelijk is het dus gelukt bij Ikwilhuren. Zij hebben (o.a.) woningen voor sleutelberoepen! Je hebt vaak wel een aantal salarisstroken nodig voordat je in aanmerking komt

2 likes

Ahhhh klinkt goed! Had dat nog niet gelezen, dank voor je antwoord! Ik kan hier nog wel even blijven zitten (is wel gunstig qua huurprijs natuurlijk) maar moet op den duur wel echt weg, tegen die tijd heb ik wel al wat loonstroken verzameld

3 likes

Onze vloer is volgens mij in de 30 jaar dat het huis hier staat nog nooit goed schoongemaakt, nu ben ik aan dat klusje begonnen (na verhuizing, niet dat we zelf de vloer al 30 jaar niet hebben schoongemaakt haha) maar vraag ik me af. Dat grijze gaat er wel af met hard boenen met een doek met alleen water maar is dat de bedoeling of beschadig ik daarmee juist het hout? Het is trouwens een houten vloer, geen laminaat oid

4 likes

Volgens mij is de enige manier om deze te laten opschuren en opnieuw in de lak/was te zetten.

6 likes

Sinds een tijdje lekt mijn wasmachine aan de onderkant. Er ligt dan een hele plas water op de grond. Aan de onderkant zit ook een klep en daarachter zit een filter. Die draai ik nu iedere keer open en dan komt er veel water uit. Maar dit helpt blijkbaar niet?

Kan ik nu het beste een monteur inschakelen of een nieuwe wasmachine kopen?

Wasmachine is ongeveer 6 jr oud en hiervoor lekte hij nooit

Volgens mij is dat grijze de toplaag die er helemaal af is. Ik zou de vloer (laten) schuren en opnieuw lakken/oliën.

2 likes

Dat er water uitkomt als je het filter wil schoonmaken is normaal. Haal je ook het troep uit het filter en doe je weer de stop op dat buisje waar het water uitkomt?

1 like

Nee er komt standaard water uit als ik een wasje draai.

Dus als het goed is zit er nog een filter in? Dan ga ik daar nog even naar kijken, anders weet ik het ook niet

Mijn ouders komen in mijn huis logeren aankomend weekend, dus ik ben zondagavond al begonnen met een deep cleanse :grimacing: Keukenkastjes gesopt, kasten uitgeruimd, schoenenkast gestofzuigd, nu was aan het doen en de badkamer ontkalken en ontschimmelen. En mijn seksspeeltjes opgeborgen. Plintjes gesopt, gedweild, koelkast schoon etc.
Morgen de keuken en oven boenen. Niet dat ze het erg zouden vinden als het niet zo schoon was, maar poetsen met een doel is ook wel lekker

23 likes

Wij hebben dit ook een oeer gehad en toen had ik het filter gewoon niet goed dichtgedraaid🤣 Super blond. Wellicht is het zoiets onschuldigs?

We hebben een hele grote koelkast maar eigenlijk zijn de laden te diep. Wat onderop ligt wordt dus vaak vergeten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch goed overzicht hou van wat erin ligt? Ik wil wel alle ruimte optimaal benutten dus maar één laagje onderop neerleggen vind ik zonde.

Ik gebruik nu papieren zakken die ik dan zo erin prop en daar groenten/fruit in leg/zet, maar is toch niet helemaal ideaal.

2 likes

Van die kleine kratjes en op elkaar stapelen?

Kun je iets met verdeelbakjes of een ladeverdeler net zo hoog als de la zodat je spullen ‘hoger’ opstapelt?
Ik vind dit moeilijk uit te leggen, maar zeg maar zo:

Zodat je er van bovenaf inkijkt

3 likes

Putjeprogressfoto

Samenvatting

28 likes

heb je gecheckt of de waterslang bij het wasmiddelbakje misschien een beetje los is gekomen?

2 likes