Ik doe dit regelmatig:
Giet wat soda in de wc en giet het schoonmaakazijn er overheen.* Door de chemische reactie gaat het mengsel schuimen. Ga ook hier met de wc borstel doorheen en laat een paar uur intrekken . Als het goed is, zal het kalk oplossen en makkelijke weg te spoelen zijn
Dank! Gok dat hij nogal oud is inderdaad!
Je zou kunnen overwegen om hem te laten polijsten, maar ik heb geen idee wat de kisten daarvoor zijn
Het is een sociale huurwoning, het uiterlijk maakt mij ook niet uit. Meer dat get vies lijkt. Maar polijsten gaat mij echt te ver
Blue Wonder al eens geprobeerd? Heeft ook een speciale lijn voor vloeren. En Cif is heel heftig, maar wellicht kan je dat op een klein stukje proberenâŚ
Is er iets wat echt effectief werkt tegen mohair minder pluizig maken? Ik heb mijn vestje gister een paar uur in een plastic zakje in de vriezer gelegd maar dat heeft voor geen meter gewerkt. Ik lees op internet ook in de droger stoppen maar ben bang dat ik dan een vest in kinderformaat terugkrijg .
Iemand een goede tip?
Ik denk dat dat lastig is, het pluizen is juist een van de kenmerken van mohair. Tegen kriebelen zou je nog creme spoeling kunnen proberen.
Ik bestelde dit tasje bij Gymshark maar er zit schimmel op toen ik het uitpakte. Ik krijg mân geld terug en mag het tasje houden (weggooien zeiden ze)
Kan ik de schimmel er nog uitkrijgen en zo ja: hoe? Ik heb wel schimmelverwijderaar voor de badkamer maar dat lijkt me veel te agressief.
lithofin producten!
Schimmelverwijderaar voor in de badkamer bevat vaak bleek dus dat zou ik zeker niet gebruiken.
Check even de insta van Nancy Birtwhistle; zij heeft diverse reels over het verwijderen van schimmel uit o.a. schoenen, tassen, etc.
Edit: linkje gevonden:
In de biotex zetten? Of eventueel een keukenpapiertje in biotex en dat op de plekken.
Dank jullie wel! Ik ga het proberen.
Ik heb een tijdje geleden citroenzuur bij de DM gekocht (dm-drogerie markt - dauerhaft gĂźnstig online kaufen)! En tea tree olie ook. Toevallig gekocht en zie nu dat beide in de pure magic spray kunnen! Welk âeco friendlyâ wasmiddel gebruiken jullie? Ben geneigd om dreft te gebruiken omdat ik dat nog heb staan en wil opmaken, maar wil ook niet de hele mix verpestenâŚ
Het kan gewoon met Dreft, daar heb ik het al weleens mee gemaakt en dat gaat prima.
Ik heb de laatste keer deze gebruikt:
https://www.ah.nl/producten/product/wi185526/ah-eco-afwasmiddel-citroen
Waar bewaren jullie verschillende melen (meel) in?
Heb glazen weckpotten, maar met een ronde vorm verlies ik zoveel ruimte in de la.
Vierkante weckpotten van Fido (te koop bij Xenos)
Ik moet thuis creatief omgaan met de ruimte die ik heb. Boven heb ik geen verwarming, beneden wel. Ik droog nu mijn was (ik doe alleen handdoeken etc in de droger) aan een rekje aan de deur als het niet buiten kan. Het kan nu steeds vaker niet buiten en daarom ben ik toch op zoek naar een systeem dat ik aan de muur vast kan maken (dat zou dan een muur met tegels zijn). En ik zoek iets met minimaal ruimte Ă twee grote hangrekken. Bestaan er zulke systemen?
Nee, want dan blijft er geen ruimte over om te lopen. Ik bedoel echt iets aan de wand. Eigenlijk van die rekjes aan de deur, maar dan aan de wand. Zoân idee. Het liefst ook dat je ze in kunt klappen tegen de muur aan. Vroeger hadden ze dat ook wel van hout, maar ik heb liever dunnere slangetjes zodat je wel knijpers kunt gebruiken.
Ik heb zoân rek aan de muur:
Bekijk deze BOAXEL van IKEA.
Nog wat extra informatie:
Je maakt eerst twee wandrails aan de muur en klikt dit er dan in (je hebt ook andere soorten planken). Je kunt de planken alleen niet inklappen, dan moet je ze er echt afhalen maar dat vind ik niet iets dat je iedere keer doet.