Ik lees overal verschillende dingen over het reinigen van de wasmachine. Azijn, vaatwastabletten, wat werkt nu goed en is veilig voor je wasmachine?
Doe je hem niet te vol? Want dan werkt het niet.
Ik gebruik een vaatwastablet eens per twee weken, zet dan een hete was aan van 90 graden (lege trommel). En heel soms een hete was met natuurazijn (lege trommel ook), wissel het af. Wel echt natuurazijn gebruiken en geen schoonmaakazijn, omdat dat best agressief is voor je wasmachine.
En eens per 2 maanden oid gebruik ik dit spul, werkt ook top.
Ah top. En die tablet en de azijn, gooi je dat los in de trommel of de azijn in het doseerbakje?
Ik gooi het in de trommel. En net een edit gemaakt in mijn post; je moet wel natuurazijn gebruiken, liever geen schoonmaakazijn omdat het te aggressief is.
Ben nog steeds heel dankbaar voor deze tip đ«¶ net grote schoonmaak gehouden en alle viezigheid laat zo makkelijk los met dit middeltje, love it
Naar aanleiding van het gesprek over glazenwassers elders vroeg ik me af of jullie een idee hebben wat je moet doen als je dakgoot vol met prut ligt.
Regel je daar een bedrijf voor of doe je dit zelf?
Onze dakgoot ligt denk ik vol, want hij overstroomt. En ik heb geen ladder die zo hoog komt en ik denk ook dat ik er niet op durf. Welk bedrijf bel ik hiervoor? Of moet ik mân angst overwinnen en die ladder lenen en erop?
Vriend is al bang als hij op een opstapje staat, dus daar heb ik geen hol aan.
En tweede vraag ik heb dit soort plisségordijnen die zitten op een schuin raam heel hoog in de keuken. In het midden zitten touwtjes waaraan ze geleid worden en met een hoge draaistok kunnen ze met die grote knop open en dicht. Ramen zijn schuin en een soort velux achtig idee.
Nu worden die dingen steeds goorder en er zitten ook dode vliegen in vast
Weet iemand hoe je die gordijnen losgeklikt krijgt? Ook hier heb ik een hoge ladder voor nodig, maar dit durf ik nog wel. Maar ik heb
geen idee hoe dat gordijnsysteem loskomt
Misschien betere post voor het unsuccessful adulting topic, want zo voelt het wel, maar ik dacht hij past hier het best.
Ja dat is afhankelijk van of het zelf bij kan/durft denk ik. Er zullen sowieso bedrijven zijn die het doen.
Als je googled vind je wel wat en mocht je lid zijn van eigen huis kan het ook via hen zie ik!
Ik woon in een huis met vier verdiepingen en als we de zonnepanelen willen controleren/schoonmaken of de dakgoot schoonmaken moet er dus een hoogwerker komen�? we denken er nu over een luik in het dak te laten maken
Een ladder vind ik wel een standaard onderdeel van je uitzet als huis eigenaar hoorđ. Anders heeft een van je buren er wel een.
Wij hadden een mot in zoân plissĂ©. Heel irritant. Die hebben we er uitgeblazen met een compressor. Niet persee onderdeel van je uitzet maar ze verkopen ook spuitbussen met lucht in de bouwmarkt. Dan hoeft het gordijn er ook niet af.
Compressieding nooit aan gedacht, maar volgens mij hebben we zoân ding gewoon. Thanks!
Ik heb wel een ladder, maar niet zoân hoge
Op het dak komen mensen, die dat durven, door het zolderraam. Verder een plat dak op onze uitbouw waar je met onze ladder opkomt en ramen van eerste verdieping voor zijn met onze ladder ook net te doen.
Maar ik denk dat ik mân angsten ga overwinnen en zelf de ladder op ga, ik weet dat de overbuurvrouw zoân mega ladder heeft, die mag ik vast lenen.
@boonie ook dank!
Wij doen de dakgoten ook zelf, maar ook het plat dak moet je regelmatig even vegen/bladvrij maken. Je moet het wel echt bijhouden, wij moeten het in de herfst/winter echt wel 2-3x schoonmaken, maar wonen wel tussen de bomen.
Ik vind het echt een kutklus: koud, nat en eng.
Bij mij bellen gewoon regelmatig mensen (bedrijven) aan met de vraag of ze het ook bij ons moeten schoonmaken. Vaak zijn ze dan bij een aantal buren bezig. Mn nieuwe glazenwasser heb ik ook aangesproken toen ie in de straat bezig was, dus ik zou ook vooral even kijken hoe je buren dat doen!
Ja hier ook, eerste keer heb ik ja gezegd (en mijn nummer achter gelaten), maar ze zijn nooit gekomen. Ze komen vaker en zeggen dan dat de buren ook meedoen, maar heb ze nog nooit aan het werk gezien. Komt over als een scam haha.
Is waarschijnlijk ook een scam, ik zag laatst deze video van radar en ik schrok er echt van hoe het er in die wereld aan toe gaat. Ik zou dus niet zomaar in zee gaan met bedrijven die actief contact met jou opnemen.
Ik heb het idee dat ze eerst een buurt of straat zoveel mogelijk vol willen hebben voor ze ook echt aan het werk gaan. Als ze elke keer voor 20/30 euro naar een straat moeten rijden en alles uitrollen voor één huis dan loont dat natuurlijk niet.
Ik heb ook een keer ja gezegd bij een nieuwe aanbieder. Ze zouden een maand later langskomen maar die kwam uiteindelijk pas na drie maanden eens een keer, toen hoefde het voor mij al niet meer
Ja dat klinkt wel logisch!
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar ik ben wel benieuwd. Voor de mensen die alleen wonen: wat is jullie waterverbruik op jaarbasis?
Vorig jaar hebben ze het met een schatting gedaan omdat ik de meterstand niet had doorgegeven; voortbouwend op die schatting denken ze dat ik afgelopen jaar 5m3 meer heb gebruikt dan ik daadwerkelijk heb gedaan. Dat is echt veel! Ik stel me nu voor dat dat ongeveer mijn badkamer vol water zou zijn
Ik heb net mijn jaarafrekening binnen, 41 m3.
Wat hadden ze bij jou dan geschat? 5 m3 is echt veel inderdaad.
De vorige drie jaren was het 43m3, 44m3 en 44m3.
Ik heb vorig jaar 60 m3 verbruikt en dat was veel meer dan ik had verwacht.