Huishoudtopic #3

Dit heb ik ook wel eens gehad, maar dan in een teddy trui. Bij mij was het na een paar keer wassen er wel uit.

Voor de mensen hier die een automatische dweil hebben, ‘schrobt’ zo’n ding ook een beetje?

Met twee jonge kinderen hebt je soms wat hardnekkerige vlekken op de grond en ik vraag me af of zo’n ding daar goed genoeg voor werkt of dat je beter ouderwets kan schrobben met een normale dweil.

(Onze oude schoonmaakster moest helaas stoppen. We kregen in de buurtapp iemand aangeraden maar daar zijn we zo niet tevreden over dat we het beter -tijdelijk- zelf kunnen doen. O.a. omdat we haar vragen om de benedeverdiepung te dweilen, maar de dweil al twee keer op een rij kurkdroog is…)

Ah wat jammer! Nou succes, hoop dat je de gouden tip vindt.

4 likes

Wij hebben vorige week net de dreame ls10 gekocht en ik vind dat deze niet schrobt. Hij heeft wel nog maar 3 keer gedweild bij ons maar vanmorgen was er wat drinkyoghurt gevallen en opgedroogd en dit krijgt hij niet schoon.

Ik laat mijn dreame iedere dag dweilen maar het is. Vrij oppervlakkig, doordat ik het iedere dag laat doen is het wel redelijk effectief maar erge plekjes rondom stoel van mn kind doe ik snel met vaatdoek.

3 likes

Is hier iemand met een minikoelkast? Dus eentje waar drie flesjes en een bak druiven in past, en wat klein spul in het deurtje. Is het wat? Blijft het net zo goed koud als in een grote koelkast?

1 like

Bedoel je echt mini mini voor op je bureau of zo’n ‘halve’?

1 like

Nee echt mini dus geen tafelmodel

2 likes

@Peachpuff thnx voor de tip. Ik vind het wonderbaarlijk hoe de zon gewoon knalgele vlekken eruit gehaald heeft. :exploding_head:

3 likes

Heeft iemand de perfecte tip om een hardnekkige vlek uit een blouse te krijgen? Heb voor m’n gevoel alles al geprobeerd (Dasty, Shout, Vanish) en al 5x gewassen maar niks werkt :weary: :weary: :weary: Heb dat nog nooit gehad, dat ik iets er niet meer uit krijg. Geen idee wat voor vlek het is trouwens, kan tomatensaus zijn, bloed, tanning drops idk

1 like

Ossengal, groene zeep, zout, baking soda met azijn.
En anders een verfpod en klaar.

1 like

Dreft.

4 likes

Heeft iemand een tip voor een goede elektrische schoonmaakborstel? Wil het gebruiken voor voegen/tegels/sanitair!

1 like

Vlek nat maken met warm water, inwrijven met Sunlight zeep, goed met je nagels eroverheen of stof tegen elkaar wrijven en dan wassen op 30 graden met je gebruikelijke wasmiddel. Sunlight zeep is echt mijn jaren vijftig holy grail.

2 likes

Zit hier al het wondermiddel tussen?

3 likes

Ik ga het zo weken in Dreft, rest heb ik nog niet in huis. Maar ben bang dat het al te laat is, want vlek lijkt er helemaal in verweven te zitten.

2 likes

De meeste vlekken verwijder ik met ossengalzeep. Ik heb ooit eens een aardbeienvlek verwijderd met scheerschuim. Wie weet werkt dat?

Ossengalzeep is ook een goede, gebruik je dan die stick of vloeibare?

De stick! Maak de vlek nat en dan schrob ik er met dat stuk overheen en inwrijven enzo. Even laten intrekken en dan de was in. Las op internet eens dat het het beste werkt als je wast op maximaal 30-40 graden.

Ik heb er ook ingedroogde vlekken van mijn baby mee uitgekregen! Heb ossengalzeep gekocht door 1 van de baby/kindtopics hier haha.

3 likes

@Xiomara weken in biotex werkt vaak ook heel goed.

1 like