Huishoudtopic #3

Maar eerlijk, we weten toch inmiddels wel dat we ons niet zo’n zorgen hoeven te maken over doekjes maar om je collega’s / partners / andere mensen die hun handen niet wassen na het toiletbezoek.

5 likes

Maar op 90 graden was je toch de vezels van de doekjes kapot. Ik was de doekjes op 60, maar doe de wc met wegwerpdoekjes of een keukenrol.

1 like

Ja gadver hier wil ik zo niet aan denken, te goor

3 likes

Ik doe dus idd die gele doekjes en die gooi ik daarna weg.

1 like

Bij mij gaan de doekjes, ook die voor de wc, gewoon in de 60 graden was. Ook met handoeken, op zich lijkt me dat voldoende toch. Ik spoel ze altijd goed uit, desnoods heel heet, voordat ik ze in de was gooi (ik hang het dan naast de wasmand)

Ik ben wel hygienisch, maar heb geen smetvrees. En ik leef nog :innocent:

12 likes

Same

Ik doe net zo als @Eline_A: ik spaar alle doekjes theedoeken, zakdoeken enz op tot bijna een volle was of totdat er iets op is en dan draai ik een was van 90 graden. Die doekjes zitten niet bij mijn gewone was. En ik heb best een voorraad dus ik was denk 1 x per maand een 90 graden was. Ik heb er ook een aparte wasmand voor. Ik vind dit zelf gewoon fijn maar ik vind er eigenlijk ook niks van hoe @Merel of de forummer die het post doet, niet vies ofzo.

Wat is nou echt vies in je eigen huis? Ik ga er van uit dat niet je hele wc onder de stront zit als je die schoon maakt. Tenminste, die bij mij niet en er komen genoeg jonge kinderen over de vloer. Je bent een gezin of samen met je partner en poept allemaal op die wc. Als je dan ziek moet worden door een bacterie dan had je hem al lang gehad. Belangrijkste is gewoon eigen hygiëne zoals handen wassen enz.

2 likes

Maar dan liggen er dus een maand lang vieze vochtige doekjes in je wasmand te stinken? :nauseated_face: Dat vind ik zooooo vies ruiken

Die laat je eerst drogen voor je ze in de wasmand gooit?

4 likes

Hm ik vind het een viezer idee dat doekjes waar je de wc mee hebt schoongemaakt nog een maand lang ergens liggen/hangen dan ze direct samen met handdoeken te wassen :woman_shrugging:

7 likes

Ja, ik doe het ook niet op die manier (1 maand nog ergens ‘bewaren’), maar ik neem wel aan dat ze het eerst laten drogen buiten de wasmand haha

1 like

@June Haha ja laat ze wel drogen! Ga ze niet nat er in doen want dan gaat het ruiken. En ik heb een “washok”. Een klein stukje aanbouw aan de garage waar mijn wasmachine, wasmanden enz staat. Het stinkt er echt nooit.

2 likes

Ik gooi eigenlijk alle handdoeken, ondergoed en vaatdoekjes gewoon op 90 graden bij elkaar in de machine :woman_shrugging:t2:

4 likes

Ik lik de wc gewoon schoon

16 likes

Als je die op 90 graden wast gaan de vezels stuk

2 likes

Wie?

1 like

Je tong

6 likes

Het apparaat zelf! Mijn bericht was inderdaad niet duidelijk

Misschien was ik de enige die twijfelde hoor. Maar dan heb ik helaas zelf geen tip voor je.

1 like