Huishoudtopic #3

Hm ik vind het een viezer idee dat doekjes waar je de wc mee hebt schoongemaakt nog een maand lang ergens liggen/hangen dan ze direct samen met handdoeken te wassen :woman_shrugging:

10 likes

Ja, ik doe het ook niet op die manier (1 maand nog ergens ‘bewaren’), maar ik neem wel aan dat ze het eerst laten drogen buiten de wasmand haha

1 like

@June Haha ja laat ze wel drogen! Ga ze niet nat er in doen want dan gaat het ruiken. En ik heb een “washok”. Een klein stukje aanbouw aan de garage waar mijn wasmachine, wasmanden enz staat. Het stinkt er echt nooit.

2 likes

Ik gooi eigenlijk alle handdoeken, ondergoed en vaatdoekjes gewoon op 90 graden bij elkaar in de machine :woman_shrugging:t2:

4 likes

Ik lik de wc gewoon schoon

36 likes

Als je die op 90 graden wast gaan de vezels stuk

3 likes

Wie?

1 like

Je tong

6 likes

Het apparaat zelf! Mijn bericht was inderdaad niet duidelijk

Misschien was ik de enige die twijfelde hoor. Maar dan heb ik helaas zelf geen tip voor je.

2 likes

Ik heb een nieuwe broek verneukt met wassen, de broek is van een soort beige denim, na het wassen was de kleur heel raar verdeeld, lichte plekken en lijkt de broek ‘vies’
Ik heb de broek nu opnieuw gekocht want hij was 13 euro in de sale en ik wil hem graag mooi houden, hoe moet ik dat doen?
Eerst een badje in de azijn ofzo? En misschien nog meer dingen die ik kan doen?

Hoe heb je die andere broek gewassen qua wasmiddel, temperatuur en programma?

2 likes

Dit topic maakt me altijd trots op mijn eigen viezigheid haha

Edit wel zeer mogelijk misplaatst trots

10 likes

Ja een witte was in een ramvolle tromme, gewoon 30 graden, dus daar kan het ook aan liggen haha

heb je speciaal wasmiddel voor witte was gebruikt? daar zit soms spul in dat vlekt op niet-witte was.

2 likes

Ik heb dit soms met zwarte broeken. Als je die wast in een te volle trommel krijg je ook soms van die witte strepen.

4 likes

Ja is het geen wasmiddel wat nog op de broek zit? @Monster
Dat niet goed is losgelaten ivm te volle trommel

2 likes

Nee stof is echt verkleurd
Dus ik vraag ook meer om tips om het te voorkomen

2 likes

heb je een foto? ben wel benieuwd hoe de vlekken eruit zien.

2 likes

Oké heb je dan wasmiddel voor witte was gebruikt? Wellicht beetje gebleekt
Dus advies volgende keer geen witte wasmiddel bij gekleurde kleding denk ik dan

1 like